Στον Εκθεσιακό χώρο της Ford στο Ντιτρόιτ, μπορεί τα βλέμματα να τραβάει το νέο σκληροτράχηλο pick-up F-150 Raptor SuperCrew, ωστόσο για πρώτη φορά παρουσιάζεται και ο πιο εξελιγμένος πρωτότυπος κινητήρας 1.0 EcoBoost. Το πολυβραβευμένο μηχανικό αυτό σύνολο το οποίο τοποθετείται σε πολλά μοντέλα της Ford, από το Fiesta έως το Mondeo εμφανίζεται με νέες τεχνολογίες που έχουν ως στόχο την καλύτερη αποδοτικότητα αλλά και την περαιτέρω μείωση του βάρους.
Ο πρωτότυπος 1.0 λτ. EcoBoost είναι ελαφρύτερος κατά 15,5% από τον κινητήρα παραγωγής, χάρη στην χρήση ελαφριών υλικών. Το μπλοκ ζυγίζει 40% λιγότερο μέσω των νέων υλικών, της δομής και της συναρμολόγησης. Η κυλινδροκεφαλή είναι κατασκευασμένη κατά το ήμισυ από ανθρακόνημα, οι μπιέλες από σφυρηλατημένο αλουμίνιο, ενώ χρήση ανθρακονήματος έχει γίνει και στο εμπρός κάλυμμα του κάρτερ λαδιού.
Η Ford ερευνά ακόμα την προσθήκη λειτουργίας απενεργοποίησης του μεσαίου κυλίνδρου σε συνθήκες χαμηλών φορτίων, έτσι ώστε ο 3κύλνδρος 1.0 EcoBoost να μπορεί να λειτουργεί με τους δύο κυλίνδρους προς όφελος της μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.