Το Terios στη δεύτερη γενιά του που παρουσιάστηκε το 2006 αποτελεί ένα αξιόλογο εκτός δρόμου μοντέλο με μικρές διαστάσεις αλλά άνετους χώρους, το οποίο παράλληλα είναι αξιόπιστο, ευέλικτο και με πολύ καλές ικανότητες στο χώμα. Η σχεδίασή του παραμένει ελκυστική παρά τα χρόνια του, καθώς δείχνει αποπνέει δυναμισμό και θυμίζει άλλα ιαπωνικά οχήματα ελευθέρου χρόνου μεγαλύτερης κατηγορίας. Παράλληλα κρατάει την τιμή του ως μεταχειρισμένο σε σχετικά υψηλά επίπεδα, αφού τα μοντέλα του 2007 – 2009 πωλούνται γύρω στις 10.000 ευρώ και άνω.
Εσωτερικό με καλή ποιότητα και άνετους χώρους
Στον θάλαμο επιβατών του Terios τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες δείχνουν ανθεκτικά με το πέρασμα του χρόνου, όπως ισχύει και για την συναρμογή τους. Θετικά είναι τα σχόλια και για εργονομία, καθώς τα περισσότερα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σωστές θέσεις, ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν οι αποθηκευτικοί χώροι στις επενδύσεις των θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Όσο και αν οι μικρές διαστάσεις του αμαξώματός του δεν προϊδεάζουν για ανέσεις χώρων στο εσωτερικό, κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην πράξη, καθώς το Terios είναι ευρύχωρο τόσο στην καμπίνα των επιβατών όσο και στον χώρο αποσκευών. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας δύο ενήλικα άτομα (ή και τρία με λίγες παραχωρήσεις) θα μετακινηθούν με μεγάλη άνεση λόγω του αυξημένου χώρου που υπάρχει για τα γόνατα. Άνετο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.
Ευέλικτο και πολύ καλό εκτός δρόμου
Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις του Terios και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματός του από το έδαφος ευνοούν την ευελιξία και την κίνηση στους γεμάτους λακκούβες δρόμους των πόλεων, τις οποίες διαπερνά δίχως να πληγώνεται. Κινούμενο σε πιο γρήγορους ρυθμούς εκτός αστικού περιβάλλοντος παρουσιάζει κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω άκαμπτο άξονα σε διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων, ενώ σε συνδυασμό με την ελαφριά αίσθηση του τιμονιού δεν εμπνέει για σβέλτες ταχύτητες. Εκτός δρόμου μπορεί να κινηθεί σβέλτα στο πατημένο χώμα και χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα σε πιο δύσβατα σημεία. Πέραν της επιλογής του «κλειδώματος» της τετρακίνησης μέσω του σχετικού διακόπτη που υπάρχει αριστερά από το τιμόνι, το Terios εκτός δρόμου ωφελείται από τις μικρές του διαστάσεις, τους κοντούς σε μήκος εμπρός και πίσω προβόλους, το χαμηλό βάρος του αμαξώματος και την ζωντάνια του κινητήρα των 1.5 λτ.
«Νευρικός» αλλά τραχύς κινητήρας
Όσον αφορά στο μηχανικό σύνολο των 1,5 λτ. με τους 105 ονομαστικούς ίππους, προσδίδει στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις και είναι αρκετά ελαστικός από τις χαμηλές στροφές, στοιχείο θετικό και για την κίνηση εκτός δρόμου. Το βελτιωμένο σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων με τις κοντές σχέσης μετάδοσης συνάδει με τη σειρά του στην «σπιρτάδα» του κινητήρα, αλλά κρατάει ψηλά τις στροφές του μοτέρ σε ένα ταξίδι. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον αισθητό θόρυβο και την τραχύτητα που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών.
(+) Σχεδίαση, χώροι, εκτός δρόμου ικανότητες, δυνατότητα «κλειδώματος» της τετρακίνησης, αξιοπιστία
(-) Τραχύτητα και θόρυβος κινητήρα, αναπηδήσεις πίσω άξονα
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Κινητήρας | 1.5 λτ. | Τελική Ταχύτητα | 160 χλμ./ώρα |
Κυβισμός | 1.495 κ.εκ. | 0-100 χλμ./ώρα | 12,4 δλ. |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 | Μέση Κατανάλωση | 7,4 λτ./100χλμ. |
Ισχύς | 105/6.000 σ.α.λ. | Μήκος | 4.065 |
Ροπή | 140/4.400 σ.α.λ. | Πλάτος | 1.695 |
Φρένα Εμπρός | Αερ. Δίσκοι | Ύψος | 1.705 |
Φρένα Πίσω | Ταμπούρα | Χώρος Αποσκευών | 380 λίτρα |