Το Volvo C30 το οποίο παρουσιάστηκε το 2006, ανανεώθηκε το 2009 και σταμάτησε να παράγεται το Δεκέμβριο του 2012, αποτελούσε ουσιαστικά την πιο σπορτίφ, 3θυρη έκδοση του S40, ενώ ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά σε 4θέσιο εσωτερικό. Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση από πλευράς οικονομίας καυσίμου, ήταν η DRIVe με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων.
Το C30 DRIVe διέθετε διαφορετικής σχεδίασης μάσκα και επένδυση στο κάτω τμήμα του αμαξώματος για καλύτερη αεροδυναμική, start/stop στον κινητήρα, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, τα οποία έριχναν την κατανάλωση στα 3,6 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ. CO2.
Οικονομικός και ελαστικός ο 1.6 diesel
O1.600άρης άμεσου ψεκασμού και με σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας (common rail) πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λτ. του C30 DRIVe, αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και έτσι ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάζει συχνά ταχύτητες στον καλής αίσθησης 6τάχυτο επιλογέα. Επίσης, ο κινητήρας παρουσιάζει άμεση απόκριση και επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ ανεξάρτητα από την επιλεγμένη ταχύτητα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του είναι και η πολιτισμένη λειτουργία με τους λιγοστούς κραδασμούς και τον περιορισμένο θόρυβο και η χαμηλή κατανάλωση που κυμαίνεται στα πραγματικές συνθήκες στα 6,0 λτ./100 χλμ.
Άνετο και ασφαλές στο δρόμο
Το πρώτο στοιχείο που εκτιμά ο οδηγός από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσει με το C30 1.6 DRIVe είναι η πολύ καλή άνεση που προσφέρει. Η ανεξάρτητη ανάρτησή του σε όλους τους τροχούς με τη μαλακή ρύθμιση, τα αναπαυτικά καθίσματα και η πολύ καλή ηχομόνωση διατηρούν ξεκούραστους τους επιβάτες τόσο στην πόλη όσο και για την κάλυψη μακριών αποστάσεων. Το C30 DRIVe είναι σε θέση να αναπτύξει γρήγορες ταχύτητες εμπνέοντας ασφάλεια, ενώ στις στροφές είναι ουδέτερο και με αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Ωστόσο, απουσιάζουν τα όποια σπορτίφ στοιχεία που ίσως αναζητήσει κανείς λόγω κυρίως και του τιμονιού που δε διακρίνεται για τις αμεσότητά του και είναι ελαφρύ και σχετικά ασαφές σε πιο πιεσμένους ρυθμούς.
Πολυτελές εσωτερικό με μέτριους όμως χώρους
Το εσωτερικό του C30 διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το μοντέρνο ντιζάιν της κεντρικής κονσόλας (για την εποχή του). Σε επίπεδο κατασκευής ξεχωρίζουν τα αφρώδη υλικά που καλύπτουν ολόκληρο το ταμπλό και η προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα των επιμέρους επιφανειών. Πρόβλημα με την εργονομία και την θέση οδήγησης δεν υπάρχει αφού όλα είναι σωστά τοποθετημένα και σε σωστές θέσεις. Από την άλλη θα γίνουν πολλές παραχωρήσεις σε χώρους. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας δύο ενήλικα άτομα έχουν στη διάθεσή τους λίγο χώρο για τα πόδια και περιορισμένο αέρα για το κεφάλι, ενώ πολύ μικρό είναι το πορτ μπαγκάζ των 233 λτ. (μαζί με τις μικρές θήκες που βρίσκονται κάτω από το δάπεδό του).
(+): Χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, τράβηγμα κινητήρα, ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά, άνεση
(-): Περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, ελαφριά αίσθηση τιμονιού στις στροφές
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.560 | Air condition | 12,28% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 115/3.600 | Αναρτήσεις – άξονες | 26,32% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.750 | Φρένα | 12,28% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 11,3 | Σύστημα ψύξης | 0,00% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 195 | Ηλεκτρικά | 26,32% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,6 | Κινητήρας | 14,04% |
Μήκος (χλστ.) | 4.266 | Τροφοδοσία καυσίμου | 1,75% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.782 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 3,51% |
Ύψος (χλστ.) | 1.447 | Σύστημα διεύθυνης | 1,75% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.640 | Μετάδοση | 1,75% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 233 | Δείκτης αξιοπiστίας | 63,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.354 | *Πηγή Reliability Index |