Τέλος στους κινητήρες πετρελαίου φαίνεται ότι σκέφτεται να βάλει η Toyota, η οποία εδώ και χρόνια τώρα έχει ρίξει όλο το βάρος στην υβριδική κίνηση και πιο πρόσφατα στην υδρογονοκίνηση με το Mirai. Μάλιστα, όπως μεταδίδει το βρετανικό Autocar, η ιαπωνική εταιρεία εξετάζει πολύ σοβαρά το κατά πόσο το πετρέλαιο έχει μέλλον, ιδίως με τις νέες νόρμες ρύπων εν όψει.
Σύμφωνα λοιπόν με δηλώσεις του εκτελεστικού Αντιπρόεδρου της Toyota Europe, κ. Karl Schlicht: «στο Yaris, οι πωλήσεις του diesel μοντέλου είναι κάτω από το 10%, κάτι που μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε ότι θα μπορούσαμε να το σταματήσουμε κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον».
Παράλληλα, ο κ. Schlicht αναρωτιέται κατά πόσο οι κατασκευαστές που επενδύουν σε νέα diesel θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω, από τη στιγμή που όπως φαίνεται, η «ζωή» του πετρελαίου λόγω των ερχόμενων περιορισμών στους ρύπους των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δεν μπορεί να είναι πάνω από 10 με 15 χρόνια από εδώ και πέρα.
Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι το μέλλον των diesel κινητήρων τουλάχιστον από την πλευρά της Toyota είναι αβέβαιο, από τη στιγμή άλλωστε που η ίδια η εταιρεία έχει ανακοινώσει ένα πλάνο ανάπτυξης που ορίζει ότι μέχρι το 2020 τα υβριδικά της θα έχουν φτάσει τα 15.000.000 και τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τις 30.000 πωλήσεις.
Όμως η Toyota δεν είναι η μόνη εταιρεία που προσανατολίζεται προς τα εκεί, αφού και η Volvo έχει ανακοινώσει πλάνα για πλήρη αποκλεισμό του diesel από τη γκάμα της, ενώ και το VW Group, μετά τα σκάνδαλα των ρύπων των diesel κινητήρων του, κάνει μια μεγάλη στροφή προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, για να «σώσει» την υστεροφημία του.