Η κρίση με τις «πειραγμένες» εκπομπές ρύπων στους ντίζελ κινητήρες του ομίλου VW, διευρύνεται περαιτέρω και με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε 800.000 αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, που έχουν πωληθεί στην Ευρώπη. Ο γερμανικός όμιλος δήλωσε ότι το νέο σκάνδαλο με τις «αλλοιωμένες» εκπομπές CO2, αναμένεται να του κοστίζει άλλα 2 δις ευρώ, εκτός των 6,7 δις με το σκάνδαλο του dieselgate.
Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Matthias Mueller δήλωσε στους υπουργούς οικονομικών της Ε.Ε. ότι η VW -και όχι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων- θα πληρώσει τους επιπλέον φόρους επί των οχημάτων που σχετίζονται με τις εκπομπές CO2. Κοινώς, σε χώρες όπου τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 (μεταξύ αυτών και στην χώρα μας για τις ταξινομήσεις από 1/11/2010), η VW θα πληρώσει για τα μοντέλα της που πωλήθηκαν τη διαφορά μεταξύ των μειωμένων εκπομπών CO2 και των πραγματικών. Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί ποσά ανά χώρες, ωστόσο όποιο και να είναι αυτό για την χώρα μας θα είναι καλοδεχούμενο, αρκεί να διοχετευτεί σωστά για να κλείσουν οι όποιες… μαύρες τρύπες.
Για το νέο αυτό σκάνδαλο, πολλοί μηχανικοί της VW παραδέχτηκαν ότι πιέστηκαν πολύ από τον πρώην CEO του ομίλου VW Martin Winterkorn για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 30% την τριετία 2012 – 2015. Για να αποφύγουν τις όποιες ποινές και χωρίς να είναι σε θέση να του αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο πρακτικά είναι αδύνατο να γίνει, ακολούθησαν μη εγκεκριμένες μεθόδους.
Σε κάθε περίπτωση τα αυτοκίνητα είναι ασφαλή και δεν εγκυμονείται κανένας κίνδυνος.