Πριν από 50 χρόνια, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 1965, η Renault παρουσίασε το νέο πρωτοποριακό της χάτσμπακ μοντέλο 16. Το δύο όγκων 4,24 μέτρων μήκους αμάξωμά του συνδύαζε την κομψή εμφάνιση με τη μεγάλη πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών που ενίσχυε την πρακτικότητα.
Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κυμαινόταν από 346 μέχρι 1.200 λίτρα χάρη στο συρόμενο, αναδιπλούμενο και αποσπώμενο πίσω κάθισμα. Χαρακτηριστικά που συναντούμε στα σύγχρονα πολυχρηστικά αυτοκίνητα. Τα καθίσματα είχαν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν σε πολλά είδη χρήσης, όπως στην στερέωση παιδικού καθίσματος, σε θέση ανάκλισης για ανάπαυση ή ακόμα σε κρεβάτι για δύο άτομα.
Εκτός από το «ευέλικτο» και άνετο εσωτερικό του, το Renault 16 ήταν εφοδιασμένο με σύγχρονες τεχνολογίες για την εποχή του. Διέθετε εμπρός κίνηση που ήταν κάτι ασυνήθιστο στην κατηγορία του τότε, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων και η κυλινδροκεφαλή ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Επιπλέον, εφοδιαζόταν από το 1968 και μετά στην έκδοση TS (Tourisme Sportif) με αντιστάσεις στο πίσω παρμπρίζ, με δύο ταχυτήτων υαλοκαθαριστήρες με τέσσερις ψεκαστήρες νερού, με εσωτερικό αντιθαμβωτικό καθρέπτη, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, ηλεκτρική ηλιοροφή, δερμάτινο σαλόνι κ.λπ.
Το 1966 κέρδισε και τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» και γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Από το 1973 έως το 1980 που σταμάτησε η παραγωγή του, το Renault 16 προσφερόταν με κινητήρα ισχύος 1.647 κ.εκ. απόδοσης 93 ίππων στην έκδοση TX. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 175 χλμ./ώρα. Η αρχική έκδοση εφοδιαζόταν με 1.4 λτ. μοτέρ ισχύος 55 ίππων.
Κατά τη διάρκεια της 15ούς καριέρας του, το Renault 16 κατασκευάστηκε σε 1.851.502 μονάδες, κυρίως στο εργοστάσιο Sandouville στη Νορμανδία.