25 χρόνια από την πρεμιέρα του εκρηκτικού Honda NSX το 1989




Ένα από τα εικονικά σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν είναι το Honda NSX με την πολύ δυναμική σχεδίαση και την προηγμένη τεχνολογία ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, το οποίο έκανε την πρώτη του πρεμιέρα δημοσίως στο κοινό το 1989. Το κατασκευασμένο από αλουμίνιο αμάξωμά του με διαστάσεις ΜxΠxY: 4.425×1.810×1.170 χλστ. ζύγισε μαζί με τις πόρτες μόλις 210 κιλά, 40% λιγότερο από ένα ατσάλινο, αλλά με την ίδια ακαμψία και προστασία προς τους επιβάτες. Το συνολικό του βάρος διατηρούνταν πολύ χαμηλά, στα 1.380 κιλά. Από αλουμίνιο ήταν κατασκευασμένη και η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδα και στους δύο άξονες, ενώ οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω ήταν σφυρήλατες και ζύγισαν 9 κιλά λιγότερα από τις συμβατικές.

Το Honda NSX ήταν διαθέσιμο με δύο V6 κινητήρες: Τον 3.0 λίτρων με απόδοση 256 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και 284 Nm ροπής στις 5.400 σ.α.λ. και τον 3.2 λίτρων με ισχύ 280 ίππων στις 7.300 σ.α.λ. και 298 Nm ροπής στις 5.300 σ.α.λ. Φυσικά αμφότερα τα αλουμινένια μηχανικά σύνολα διέθεταν τεχνολογία VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Παράλληλα το ισχυρότερο μοτέρ των 3.2 λίτρων συνδυαζόταν με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με κοντές σχέσεις έναντι 5τάχυτου στο 3λιτρο NSX, ενώ το 1995 προστέθηκε και το αυτόματο 4άρι F-matic με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι. Από πλευράς επιδόσεων, το NSX 3.2 επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 270 χλμ./ώρα και η κατανάλωση ανερχόταν στα 12,4 λτ./100 χλμ.

Μεταξύ αυτών που βοήθησαν στην εξέλιξη του NSX ήταν και ο αείμνηστος Βραζιλιάνος πιλότος της Formula 1 Ayrton Senna, ο οποίος είχε πείσει την Honda να ενισχύσει την ακαμψία του πλαισίου, ενώ ήταν και κάτοχος NSX.

Η παραγωγή του NSX σταμάτησε το 2005, ωστόσο η Honda θα ξεκινήσει την παραγωγή του νέου NSX το 2015.




Get it on Google Play Download on the App Store