Στις 30 Σεπτεμβρίου του 1913 καταγράφηκε ο μυστηριώδης θάνατος του εφευρέτη των κινητήρων ντίζελ, του Γερμανού μηχανικού Rudolf Diesel. Ακόμα μέχρι σήμερα δεν έχουν εξακριβωθεί τα αίτια του θανάτου του (γεννήθηκε στο Αουσμπουργκ στις 18 Μαρτίου του 1858), ωστόσο η πιθανότερη εκδοχή είναι η αυτοκτονία. Το άψυχο και σε προχωρημένη αποσύνθεση σώμα του βρέθηκε να επιπλέει στις 10 Οκτωβρίου του 1913 στη Νορβηγία και αναγνωρίστηκε από τα αντικείμενα που είχε πάνω του. Τον Αύγουστο του 1913 η εταιρία του Rudolf Diesel χρεοκόπησε, γεγονός που κατά πάσα πιθανότητα τον οδήγησε στην αυτοκτονία. Μάλιστα, στην βαλίτσα που είχε μαζί του την τελευταία μέρα υπήρχε ένα πολύ μικρό χρηματικό ποσό και άδειοι τραπεζικοί λογαριασμοί.
Μετά τον θάνατό του οι κινητήρες που φέρουν και το όνομά του (Diesel) αντικατέστησαν τους παλαιούς τεχνολογίας ατμού και έγιναν ευρέως διαδεδομένοι σε πλοία, υποβρύχια, φορτηγά και φυσικά στα αυτοκίνητα. Να σημειώσουμε πως στις 23 Φεβρουαρίου του 1892 κατατέθηκε στον Rudolf Diesel δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη δημιουργία του θερμικού κινητήρα καύσης, η πρώτη εφαρμογή του μηχανικού συνόλου diesel χρονολογείται από το 1894, ενώ η επίσημη τελική εκδοχή του έγινε στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, το 1900.