Η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων συναντάται στις μέρες μας όλο και σε περισσότερους κινητήρες με στόχο βεβαίως τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής τα προηγούμενα χρόνια στους μεγάλης χωρητικότητας και με αρκετούς κυλίνδρους κινητήρες (συνήθως από οκτακύλινδρους και πάνω).
Διαβάστε ακόμα: Οι Τούρκοι ετοιμάζουν τη δική τους μάρκα αυτοκινήτου
Πότε όμως ξεκίνησε η συγκεκριμένη τεχνολογία και ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο από Ευρωπαίο κατασκευαστή που εφάρμοσε τη συγκεκριμένη λύση για μείωση της κατανάλωσης; Η λογική πάει σε κάποιο πολυτελές μοντέλο της Mercedes-Benz ή της BMW, όμως η σωστή απάντηση είναι η Alfa Romeo.
Πιο συγκεκριμένα η ιταλική φίρμα το 1981 στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης παρουσίασε την Alfetta CEM (Controllo Elettronico del Motore) η οποία εφοδιάζονταν με τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων απόδοσης 130 ίππων που απενεργοποιούσε δύο κυλίνδρους για καλύτερη κατανάλωση. Η μόνη οπτική διαφορά ήταν στο σήμα «CEM» αριστερά στο πορτμπαγκάζ.
Δείτε ακόμα: Φλας ή αλάρμ πριν το παρκάρισμα;
Αρχικά δόθηκαν δέκα Alfetta CEM σε οδηγούς ταξί στην πόλη του Μιλάνου για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες οι οποίοι παρατήρησαν μείωση της κατανάλωσης που έφτανε έως και το 12%. Στη συνέχεια η Alfa Romeo το 1983 κατασκεύασε ακόμα 991 Alfetta CEM οι οποίες πουλήθηκαν κυρίως στην αγορά της Ιταλίας.