Θέλοντας να δώσει μια απάντηση στα διάφορα σενάρια που κυκλοφορούν, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων εξέδωσε ανακοίνωση κατά την οποία ξεκαθαρίζει ότι το Υπουργείο Οικονομικών έχει διαβεβαιώσει ότι δεν θα αλλάξουν τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεώτερα αυτοκίνητα.
Διαβάστε ακόμα: Έρχονται μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας των παλαιών αυτοκινήτων
Ειδικότερα και όπως επισημαίνει ο ΣΕΑΑ, η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού των 1,1 δις ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία («κατάθεση πινακίδων»).
Συνεπώς, η μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα. Ο Σύνδεσμος τονίζει πάντως ότι δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα (π.χ. για τα προ του 2000), καθώς τα υπέργηρα οχήματα ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως κακά συντηρημένα, άρα και ανασφαλή.
Διαβάστε ακόμα: Κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων εισαγόμενων μεταχειρισμένων στην Ελλάδα
Παντού στην ΕΕ, τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας. Στη χώρα μας συμβαίνει δυστυχώς το αντίθετο, καθώς η φορολογία χρήσης (τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια κ.λπ.) μειώνεται ή και μηδενίζεται με την ηλικία.
Αποτέλεσμα είναι η χώρα να κατακλύζεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά, κυρίως πετρελαιοκίνητα Euro 3 ή και παλαιότερα (ήτοι δεκαετίας και πλέον), που διώχνουν οι ευρωπαϊκές πόλεις και συνήθως πωλούνται ως νεώτερα, με «γυρισμένα χιλιόμετρα», ως «καλά και φθηνά», γεγονός που προφανώς δεν μπορεί να ισχύει.
Διαβάστε ακόμα: Τα 3 SUV με τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς