Θα περίμενε κανείς από μία εταιρεία όπως η Michelin, η οποία πορεύεται χρόνια τώρα με την κατασκευή ελαστικών, να μας ενθαρρύνει να αλλάζουμε ελαστικά συχνά, προκειμένου να αυξήσει την παραγωγή της και τις πωλήσεις της. Ανταυτού μας προτρέπει να τα κρατάμε μέχρι… τέλους.
Και όταν λέμε μέχρι τέλους εννοούμε μέχρι το πέλμα τους να έχει ύψος το λιγότερο 1,6 χλστ. Και αυτό γιατί σύμφωνα με τις μελέτες της γαλλικής μάρκας, ακόμη και τότε τα ελαστικά αποδίδουν εξαιρετικά και δεν έχουν λόγο να αντικατασταθούν.
Η γαλλική εταιρεία μάλιστα ξεκίνησε το πρόγραμμα «Η αλήθεια για τα φθαρμένα ελαστικά» προκειμένου να πείσει πως τα καλά ελαστικά (και όχι τα φθηνά) είναι εξαιρετικά ακόμη και στο ελάχιστο νόμιμο όριό τους.
Η Michelin λέει πως ένα μεταχειρισμένο λάστιχο, στο νόμιμο όριό του, έχει μικρότερη απόσταση επιβράδυνσης σε στεγνό δρόμο, καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και κάνει λιγότερο θόρυβο από ένα καινούργιο. Από την άλλη, στην βροχή διατίνεται πως οι διαφορές στο φρενάρισμα και στο κράτημα σε σχέση με ένα καινούργιο ελαστικό είναι αμελητέες και δεν θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών ενός αυτοκινήτου.
Μάλιστα, η Michelin σε συνεργασία με την Ernst & Young υπολογίσε πως θα μπορούσαν εξοικονομηθούν 6,9 δισ. ευρώ αν όλοι αλλάζαμε ελαστικά στο νόμιμο ελάχιστο όριο των 1,6 χλστ. χάραξης και όχι στα 3,0 χλστ. ή και λίγο πιο κάτω, όπως κάνουν πολλοί.
Εν κατακλείδι η Michelin μας προτρέπει να αγοράζουμε καλά ελαστικά και να τα χρησιμοποιούμε μέχρι… τέλους, αντί για φθηνά ελαστικά που θέλουν νωρίτερα αλλαγή.
Εδώ είναι η ανακοίνωση της Michelin με τίτλο “Η αλήθεια για τα φθαρμένα ελαστικά”.