Οι περισσότερες πλέον αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στην γκάμα των κινητήρων βενζίνης downsized turbo μηχανικά σύνολα, με δύο κυλίνδρους (Fiat), πάρα πολλά 3κύλινδρα σύνολα 0.9 έως 1.0 λτ. και αρκετά 4κύλινδρα μέχρι τα 1.5 λτ.
Ο βασικός λόγος που δημιουργήθηκαν αυτοί οι κινητήρες και αντικατέστησαν τους μεγαλύτερους ατμοσφαιρικούς, ήταν και παραμένει η ανάγκη για χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων λόγω των νέων προδιαγραφών, σε συνδυασμό με τούρμπο έτσι ώστε να είναι ισχυροί, παρά τη μικρή τους χωρητικότητα.
Ωστόσο, οι νέες προδιαγραφές που θα ισχύσουν από το 2017 και μετά φέρουν πάλι ανατροπές, αφού προβλέπουν πιο αυστηρούς κανονισμούς, δεδομένου ότι οι καταναλώσεις και οι εκπομπές βλαβερών ρύπων (π.χ. οξειδίου του αζώτου) θα είναι πιο ρεαλιστικές, μετρημένες στο δρόμο και όχι στον πάγκο. Άλλωστε είναι κοινό «μυστικό» εδώ και πολλά χρόνια, ότι ειδικά οι καταναλώσεις που ανακοινώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα μοντέλα τους απέχουν κατά πολύ από τις πραγματικές καταναλώσεις και κατ’επέκταση τους ρύπους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η Volkswagen, η GM και η Renault θα κάνουν «upsizing» στα downsized μηχανικά τους σύνολα ή ακόμα και θα τα καταργήσουν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Γεγονός που αφορά τόσο τους ντίζελ όσο και τους βενζίνης. Μάλιστα, ο Επικεφαλής των κινητήρων της συμμαχίας Renault-Nissan, κ. Alain Rapos oδήλωσε ότι «Οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε για να μειώσουμε τις χωρητικότητες των κινητήρων δεν θα μας επιτρέπουν πλέον να είμαστε σύμφωνοι με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων».
Προς το παρόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τηρούν σιγήν ιχθύος σχετικά με το νέο αυτό πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και να λύσουν, αφού μεγάλα κονδύλιά τους επενδύονται πάνω στην ηλεκτροκίνηση και στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Reuters, η VW ενδέχεται να καταργήσει τον 1.4 λτ. ντίζελ, η Renault θα μεγαλώσει κατά 10% τον 1.6 dCi και η GM θα κάνει upsizing κατά 25-30% στον υπάρχον ντίζελ των 1.248 κ.εκ. Αναλυτές λένε ότι οι αυστηρότερες νέες δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες θα «σκοτώσουν» τους βενζινοκινητήρες κάτω από τα 1.2 λτ. και τους πετρελαίου κάτω από τα 1.5 λτ.