Η Interbrand, ο κορυφαίος οργανισμός στην αξιολόγηση εταιρικών σημάτων ανακοίνωσε την ετήσια έκθεση Best Global Brands για το τρέχον έτος. Η μεθοδολογία της Interbrand εστιάζει στις εν εξελίξει επενδύσεις και στη διαχείριση του brand ως μέρος του ενεργητικού της φίρμας, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές επιδόσεις, την βαρύτητα της μάρκας στη διαδικασία λήψης απόφασης αγοράς από τον καταναλωτή, καθώς και τη δύναμη του brand στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη.
Στην πρώτη θέση του top 100 της συνολικής κατάταξης (ανεξαρτήτως κατηγορίας) παρέμεινε η Apple με αξία 178 δισ. δολάρια και άνοδο 5%. Στη δεύτερη θέση τοποθετήθηκε η Google με 133 δισ. δολάρια (+11%) και στην τρίτη θέση κατατάχτηκε η Coca Cola με αξία 73 δισ. δολάρια (-7%).
Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, πρώτη και φέτος παρέμεινε η Toyota με αξία 53,6 δισ. δολάρια και άνοδο 9%, δεύτερη ακολούθησε η Mercedes με αξία 43,5 δισ. δολάρια (+18%) και τρίτη η BMW με αξία 41,5 δισ. δολάρια και άνοδο 12%. Πτώση παρουσίασαν η Honda και η VW, ενώ νέα είσοδος στο top 100 ήταν αυτή της Tesla (βλ. κατάταξη).
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Nissan κατετάγη ως η 4η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στον κόσμο με άνοδο 22%, πίσω από τις μάρκες Lego (+25%), Amazon (+33%) και Facebook (+48%).
Μάρκα | Αξία (δισ. $) | Κατάξαξη* | Μεταβολή (+/- 2015) |
Toyota | 53,580 | 5 | 9% |
Mercedes-Benz | 43,490 | 9 | 18% |
BMW | 41,535 | 11 | 12% |
Honda | 22,106 | 21 | -4% |
Ford | 12,962 | 33 | 12% |
Hyundai | 12,547 | 35 | 11% |
Audi | 11,799 | 38 | 14% |
Volkswagen | 11,436 | 40 | -9% |
Nissan | 11,066 | 43 | 22% |
Porsche | 9,537 | 50 | 18% |
Kia | 6,326 | 69 | 12% |
Land Rover | 5,696 | 78 | 11% |
MINI | 4,986 | 88 | 18% |
Tesla | 4,011 | 100 | (νέα είσοδος) |
*top 100 |