Δοκιμή Daihatsu Terios 1.5

Το Terios έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1997 και έκτοτε έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές και συνώνυμο της αντοχής και του σκληροτράχηλου εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Το 1995 παρουσιάστηκε το δεύτερης γενιάς Terios, το οποίο το 2009 δέχτηκε μιας μικρής έκτασης αναβάθμιση. Οι διακριτικές αλλαγές που φέρει εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλαχτήρες, στα πίσω φωτιστικά σώματα, στις ζάντες αλουμινίου και στη μάσκα (στην πιο πλούσια έκδοση SX Plus). Τον συνολικά ελκυστικό του χαρακτήρα ενισχύει με το παραπάνω αυτό το διάστημα η ελληνική αντιπροσωπεία, η οποία προσφέρει το Euro 4 Terios με έκπτωση 5.000 ευρώ, αλλά και το πιο εκσυγχρονισμένο Euro 5 με -3.135 ευρώ κάνοντάς το πιο προσιτό από ποτέ άλλοτε.

Πολύ ικανό για απαιτητικό «off road»

Το Daihatsu Terios 1.5 είναι σε θέση να αντεπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές και να κινηθεί σε δύσκολα προσπελάσιμα. Αυτό οφείλεται στον συνδυασμό πολλών επιμέρους παραμέτρων μεταξύ των οποίων είναι το χαμηλού βάρους και μικρών διαστάσεων αμάξωμά του, οι κοντοί πρόβολοι, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (190 χλστ.) και φυσικά η ιδιαίτερα ικανή τετρακίνηση. Η τελευταία είναι μόνιμη, με 3 διαφορικά, δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού μέσω μπουτόν σε ποσοστό 50:50 και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Limited Slip Differential) στους πίσω τροχούς.

Σπιρτόζικος και με «νεύρο» ο κινητήρας 

Το 1.500άρι μηχανικό σύνολο με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (DVVT) απόδοσης 105 ίππων διακρίνεται για την ζωντάνια, και την ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, χάρη και στην κοντή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου, όπως και για την προθυμία που παρουσιάζει στο πάτημα του γκαζιού μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Στα αρνητικά του είναι ο αισθητός θόρυβος και τραχύτητα σε ταχύτητες ταξιδιού ειδικά σε πιο υψηλές ταχύτητες. Στον τομέα της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έχει βελτιωθεί (7,4 λτ./100 χλμ. και 173 γρ./χλμ. αντίστοιχα έναντι 7,9 λτ./100 χλμ. και 185 γρ./χλμ. στο προ ανανέωσης μοντέλο) χάρη στη νέα ηλεκτρονική του διαχείριση.

«Γεροδεμένο» εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου εκτός δρόμου Daihatsu υπάρχουν ορισμένες αλλαγές, οι οποίες εντοπίζονται στο νέας σχεδίασης πίνακα οργάνων και τιμόνι με τα χειριστήρια του ράδιο CD, στην προσθήκη ηλεκτρονικού κλιματισμού στην πιο πλούσια έκδοση SX Plus και στο ελαφρώς πιο σκούρο ανθρακί χρώμα στην κεντρική κονσόλα και στις χειρολαβές των θυρών. Η εικόνα του είναι σύγχρονη, ενώ τα καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά είναι «γεροδεμένα» και δείχνουν ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου. Καλή είναι η εργονομία και ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα, ωστόσο το χαμηλά τοποθετημένο ρυθμιζόμενο καθ’ύψος τιμόνι ενδέχεται να ενοχλήσει τους πιο ψηλούς. Στα πλεονεκτήματα του Terios ανήκουν και οι άνετοι χώροι που προσφέρει για 4 επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων, παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις.

Ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς

Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις του Terios και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματός του από το έδαφος ευνοούν την ευελιξία και την κίνηση στους γεμάτους λακκούβες δρόμους των πόλεων, τις οποίες διαπερνά δίχως να… πληγώνεται. Κινούμενο σε πιο γρήγορους ρυθμούς εκτός αστικού περιβάλλοντος παρουσιάζει κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω άκαμπτο άξονα σε διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων, ενώ σε συνδυασμό με την ελαφριά αίσθηση του τιμονιού δεν εμπνέει για σβέλτες ταχύτητες. Η μόνιμη 4κίνηση από την πλευρά της εξασφαλίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης σε μια διαδρομή με στροφές εκεί όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς τονισμένες και το τιμόνι παρέχει καλή αμεσότητα και πληροφόρηση.

(+): Αυξημένες ικανότητες εκτός δρόμου, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, αξιοπιστία, ζωντάνια κινητήρα, ευελιξία

(-): Αναπηδήσεις πίσω ανάρτησης, θόρυβος και τραχύτητα κινητήρα, χαμηλή θέση τιμονιού 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.495
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
140/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Αστική (λτ./100 χλμ.)
-
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
-
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
173
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
389,25
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Aκαμπτος άξονας με 5 συνδέσμους, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.065
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.705
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.190
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
28 βαθμοί
Ασφάλεια παιδιού
31 βαθμοί
Ασφάλεια πεζού
19 βαθμοί
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
2
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.860
Get it on Google Play Download on the App Store