Δοκιμή Citroen C4 ντίζελ 1.6 e-HDi 115 SST

Με το δεύτερης γενιάς C4 που παρουσιάστηκε το 2011, η Citroen έγινε ακόμα πιο ανταγωνιστική στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων 5θυρων, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο με πολλά θετικά χαρακτηριστικά, τα οποία ενισχύει σημαντικά και ο ντίζελ κινητήρας 1.6 e-HDi 115. Στο όλο «πακέτο» προστίθεται και το ανταγωνιστικό value for money, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο διατίθεται με τιμή που ξεκινά από 17.910 ευρώ (με απόσυρση & Green Bonus) και πλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας. Ιδιαίτερα συμφέρουσα είναι και η αρχική επιλογή 1.6 HDi 90 Trend με τιμή από 13.840 ευρώ (αλλά κατώτερο εξοπλισμό), κοστίζοντας φθηνότερα από το C4 βενζίνης 1.4 VTi 95 (από 14.300€).

Άριστος ο 1.6 ντίζελ κινητήρας σε κάθε επίπεδο

Μόνο θετικές κριτικές αποσπά ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λτ., ο οποίος είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του σε ισχύ, χαρακτηριστικά λειτουργίας και κατανάλωση. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο με απόδοση 115 ίππων και 270 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. εντυπωσιάζει αρχικά με την πλήρη απουσία κραδασμών και ενοχλητικών θορύβων, ενισχύοντας έτσι την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Ο οδηγός θα εκτιμήσει παράλληλα την ελαστικότητα και γραμμική απόδοση του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές χωρίς να υπάρχουν κενά στην απόδοση. Επιπλέον ο 1.600άρης ντίζελ προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις και δεν «πνίγεται» από το αραιής διάταξης 6τάχυτο κιβώτιο με το μέτριο όμως σε αίσθηση επιλογέα. Σε ρυθμούς ταξιδιού η πολύ μακριά 6η ταχύτητα ευνοεί σημαντικά την κατανάλωση και την συγκράτηση του θορύβου από τον κινητήρα σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αφού με 2.000 σ.α.λ. το ταχύμετρο δείχνει πάνω από 130 χλμ./ώρα. Με το ρεζερβουάρ των 60 λτ. γεμάτο, η αυτονομία του ξεπερνά εύκολα τα 1.000 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κίνησης και μάλιστα σε σβέλτους ρυθμούς. Στα συν και το εξαιρετικά ομαλό σε λειτουργία σύστημα Stop & Start, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα πριν ακόμα ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και χώρους

Ο θάλαμος των επιβατών του Citroen C4 κερδίζει τις εντυπώσεις με την συνολική του εικόνα, αφού είναι προσεγμένος σε κάθε επίπεδο. Το πολύ καλής ποιότητας αφρώδες υλικό που συναντάται στο ταμπλό μέχρι την κεντρική κονσόλα και η προσεγμένη συναρμογή και το φινίρισμα αποπνέουν στιβαρότητα και μια διακριτική πολυτέλεια. Ενδιαφέρον είναι το εσωτερικό του C4 και από σχεδιαστικής πλευράς, αφού καταφέρνει και είναι κομψό και σύγχρονο χωρίς ακρότητες. Όμορφος και ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις και όλα τα επιμέρους χειριστήρια προσφέρουν καλή εργονομία. Κανένα πρόβλημα δεν θα συναντήσει ο οδηγός με την θέση του χάρη και στις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος – τιμονιού, ενώ θα νιώσει άνετα στο κάθισμα. Εξίσου άνετα να μετακινηθούν και οι υπόλοιποι φιλοξενούμενοι, καθώς διαθέτει αρκετό πλάτος, αέρα για τα πόδια πίσω και τα κεφάλια. Πλήρως εκμεταλλεύσιμο, τετραγωνισμένο και με μεγάλο άνοιγμα είναι το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων με την κανονική ρεζέρβα.

Άνετο στο δρόμο και με ασφαλή οδική συμπεριφορά

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα οδήγησης του C4 1.6 ντίζελ, γίνεται αντιληπτός ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου στην άνεση (παραδοσιακά), κάτι που άλλωστε συμβαδίζει με τον οικογενειακό του προσανατολισμό. Η ρύθμιση των αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω αμβλύνει αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων και μόνο στις πιο έντονες θα «χτυπήσει», ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρει και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στις ευθείες το μικρομεσαίο Citroenείναι σε θέση να κινηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς με ασφάλεια, δίχως οι επιβάτες να αντιλαμβάνονται την ταχύτητα. Στις στροφές η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει την εμφάνιση κλίσεων στο αμάξωμα αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό και η υποστροφική συμπεριφορά εκδηλώνεται προοδευτικά και ελεγχόμενη μέσω και του ESP. Το τιμόνι από την πλευρά του με τη μεταβλητή υποβοήθηση έχει το απαιτούμενο σφίξιμο στις ευθείες, όμως στις στροφές θα ήταν επιθυμητό περισσότερο βάρος.

(+): Λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, άνεση, χώροι, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, λειτουργία stop & start

(-): Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
95
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.329
Πλάτος (χλστ.)
1.789
Ύψος (χλστ.)
1.489
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.608
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
43%
Επικουρικά συστήματα
97%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.910
Get it on Google Play Download on the App Store