Το πρώτο μεσαίο 4θυρο κουπέ μοντέλο της BMW, η Σειρά 4 Gran Coupe όσο και να μην της φαίνεται εξωτερικά διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με τη 2θυρη Σειρά 4 Coupe (μήκος 4.638 χλστ.), ωστόσο κερδίζει σε πρακτικότητα. Αντίθετα με τις GT εκδόσεις της Σειράς 3 και 5, η Σειρά 4 Gran Coupe της BMW είναι ιδιαίτερα ελκυστική σχεδιαστικά και εκτός από την πιο πρακτική έκδοση της Σειράς 4 αυτή τη στιγμή, διαφέρει αισθητά και από την κλασική 3άρα σεντάν, αποτελώντας μια ιδιαίτερη πρόταση στην γκάμα της εταιρείας. Η τιμή της Σειράς 4 Gran Coupe ξεκινά από τα 39.350 ευρώ για την έκδοση 420i με τον 2λιτρο κινητήρα TwinPower Turbo των 184 ίππων, ενώ η έκδοση 428i της δοκιμής με τον ίδιο κινητήρα αλλά απόδοση 245 ίππων, κοστίζει από 45.500 ευρώ με απόσυρση.
Η πιο ενδιαφέρουσα αισθητικά BMW
Η Gran Coupe έκδοση της 4άρας ακολουθεί πιστά τις εντυπωσιακές γραμμές της Σειράς 4 Coupe και καταφέρνει παρά τον επιπλέον όγκο της να παραμένει ιδιαίτερα δυναμική και ελκυστική. Στο εμπρός μέρος δεν παρατηρείται καμία διαφορά με την δυναμική να τονίζεται από τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και τον σπορ σχεδίασης προφυλακτήρα, ενώ στα πλαϊνά του αμαξώματος η εκλεπτυσμένη του αισθητική είναι εκείνη που ξεχωρίζει με την κουπέ υπόσταση να τονίζεται από την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος και την απουσία πλαισίων στις πόρτες. Το πίσω μέρος είναι και εκείνο δυναμικό διατηρώντας την αισθητική της κουπέ έκδοσης με τα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα να προέρχονται από εκείνη. Η 428i Gran Coupe είναι η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση των νέων BMW που έχουμε δει αισθητικά, αφού καταφέρνει και συνδυάζει περίτεχνα την δυναμική με την πολυτέλεια που πρέπει να έχει μια πρόταση της κατηγορίας των πολυτελών κουπέ με 4 πόρτες.
Ισχυρός κινητήρας και εκπληκτικό κιβώτιο, αλλά αυξημένη κατανάλωση
Ο κινητήρας της 428i είναι χωρητικότητας 1.997 κ.εκ. τεχνολογίας TwinPower Turbo και αποδίδει 245 ίππους και 350 Nm ροπής. Από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι σε θέση να κινήσει σε γοργούς ρυθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δλ.) το βαρύ αμάξωμα της Σειράς 4 Gran Coupe και όντως τα καταφέρνει περίφημα σε αυτό τον τομέα εντυπωσιάζει όμως και με την λειτουργία του. Με τον υπερσυμπιεστή twin-scroll, αυτός ο κινητήρας παρουσιάζει αμεσότητα και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του χωρίς κενά απόδοσης ενώ είναι ιδιαίτερα γραμμικός και παράγει τεχνητό αλλά απόλυτα εθιστικό ήχο θυμίζοντας 6κύλινδρα ατμοσφαιρικά σύνολα της εταιρείας. Το προαιρετικό 8τάχυτο κιβώτιο Steptronicτης ZF με τη σειρά του (στάνταρ 6τάχυτο μηχανικό), για άλλη μια φορά εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του και την λειτουργία του σε όλες τις ρυθμίσεις (manual, auto, sport) διαθέτοντας και χειριστήρια στο τιμόνι. Μελανό σημείο -αν και αναμενόμενο με βάση τα χαρακτηριστικά της 428i Gran Coupe- αποτελεί η αυξημένη τιμή της κατανάλωσης, που είναι κατά 2-3 λίτρα υψηλότερη (γύρω στα 10 λτ./100 χλμ.) από τις αντίστοιχες τιμές που δηλώνει η BMW και αυτό με νορμάλ ρυθμούς κίνησης.
Όμορφο αλλά κοινό εσωτερικό με καλούς χώρους
Το εσωτερικό της 428i Gran Coupe προέρχεται από την Σειρά 3 επιδεικνύοντας όμορφο διάκοσμο και high tech αέρα με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης αλλά και κορυφαία επιλογή υλικών. Ο οδηγός απολαμβάνει και σε αυτή την BMW μια εξαιρετική θέση οδήγησης με σπορτίφ στοιχεία προσφέροντάς του πολλές ρυθμίσεις για να νιώσει ένα με το αυτοκίνητο και να κάνει κάθε διαδρομή ευχάριστη. Η εργονομία είναι καλή παρά την πληθώρα των στοιχείων που περιλαμβάνει το iDrive, χρειάζεται ωστόσο όπως είναι λογικό κάποια μικρή περίοδος εξοικείωσης. Οι χώροι της Σειράς 4 Gran Coupe έκδοσης είναι ελαφρώς καλύτεροι σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της σειράς 4 και εξυπηρετούν με άνεση 4 επιβάτες ή με κάποιες παραχωρήσεις και 5 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρων (ίσο με εκείνον της Σειράς 3), ενώ τόσο το άνοιγμά του όσο και το κλείσιμό του γίνονται ηλεκτρικά διευκολύνοντας τη διαδικασία μιας και η πόρτα το χώρου αποσκευών ανοίγει μαζί με το πίσω παρμπρίζ.
Ευχάριστη σε κάθε είδους διαδρομή
Η BMW 428i Gran Coupe είναι ένα αυτοκίνητο που όπως τα περισσότερα της εταιρείας που εκπροσωπεί, καταφέρνει κάτω από τον οικογενειακό του προσανατολισμό να δίνει και μεγάλες ποσότητες οδηγικής απόλαυσης. Η ανάρτηση είναι σφιχτή σε ρύθμιση και σε συνδυασμό με τα run flat ελαστικά και τις μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών στην έκδοση Sport της δοκιμής σε ορισμένες έντονες ανωμαλίες δείχνει νευρικότητα, ειδικότερα αν στο Driving Experience Mode έχει επιλεχθεί ή ρύθμιση Sport+. Στις περισσότερες των περιπτώσεων ωστόσο η ανάρτηση συνάδει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ανταποκρίνεται στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, προσφέροντας άνεση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο και το κοφτερό τιμόνι δεν θα φέρουν σε δύσκολη θέση των οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί τους 245 ίππους της 428i με το αμάξωμα να παρουσιάζει μικρές κλίσεις σε δρόμο με στροφές και να συμπεριφέρεται ελαφρώς υποστροφικά στην είσοδο κάτι που οφείλεται στο αυξημένο βάρος της. Η υπερστροφή μπορεί να προκληθεί εφόσον ο οδηγός επιδιώξει και αφού έχει απενεργοποιήσει το σύστημα DSC ενώ κάνει την εμφάνισή της στην έξοδο με το ηλεκτρονικό διαφορικό EDL να φροντίζει για την σβέλτη κίνησή του. Τα φρένα είναι εντυπωσιακά σε απόδοση και σε αίσθηση ενώ τέλος, αξίζει να σημειωθεί για άλλη μια φορά το πολύ καλό κιβώτιο Steptronic που και σε τέτοιες αναζητήσεις του οδηγού μπορεί να ανταποκριθεί με ευκολία.
(+) Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, λειτουργία κινητήρα – κιβωτίου
(-) Κατανάλωση, τιμή αγοράς, ορατότητα