Δοκιμή BMW 320i Sedan 1.6 Turbo 170PS

Η Σειρά 3 της BMW συνεχίζει να εντυπωσιάζει και στην έκτη της γενιά (F30) με την πληρότητά της, προσφέροντας όμως σε όλα τα επίπεδα το κάτι παραπάνω καθιστώντας την ως ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η έκδοση 320i EfficinetDynamics αντίθετα με τον κωδικό 320i, διαθέτει 1.6 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 170 ίππων, ο οποίος εκτός του ότι εντυπωσιάζει με την απόδοσή του και τις επιδόσεις του είναι και εξαιρετικά οικονομικός σε κατανάλωση, ενώ αν συνδυαστεί και με το 8τάχυτο κιβώτιο της ZF (προαιρετικό) τότε ακόμα και οι απλές μετακινήσεις αποκτούν έντονο ενδιαφέρον.


Σε αυτά προσθέστε την παραδοσιακά ευχάριστη με δυναμικά στοιχεία οδική συμπεριφορά, την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τους καλούς χώρους φτάνοντας στο συμπέρασμα ότι αυτή η 3άρα είναι ικανή να καλύψει κάθε ανάγκη και αποτελεί το κορυφαίο αυτή τη στιγμή μεσαίο αυτοκίνητο σε χαρακτήρα. Η τιμή της ξεκινά από τα 32.900 ευρώ (ή 31.487 με απόσυρση) και είναι ανταγωνιστική αφού κοστίζει 900 ευρώ παραπάνω από το προσθιοκίνητο Audi A4 1.8 TFSI των 170 ίππων και 100 μόλις ευρώ περισσότερα από την Mercedes C200 CGI (1.6) με τους 156 ίππους.  

Αισθητικά η Σειρά 3 της BMW σε αυτή τη γενιά έχει υιοθετήσει το εταιρικό προφίλ των μεγαλύτερων και σαφώς πιο συντηρητικού κοινού προτάσεων της εταιρείας, με αποτέλεσμα ναι μεν να είναι κομψή συνολικά αλλά να στερείται δυναμισμού. Ωστόσο, για εκείνους η BMW προσφέρει την κουπέ ή και την ανοιχτή έκδοση της Σειράς 3 οι οποίες πλέον αποτελούν ξεχωριστό κομμάτι της γκάμας διαμορφώνοντας την νέα Σειρά 4 της εταιρείας.

Δυνατός πολιτισμένος και οικονομικός o turbo κινητήρας των 1.6 λίτρων

Ο κινητήρας της 320i EfficientDynamics είναι χωρητικότητας 1.598 κ.εκ. και αποδίδει 170 ίππους με την ροπή να φτάνει στην μέγιστη τιμή των 250 Nm διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. Φυσικά πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο 4 κύλινδρο σύνολο της οικογένειας BMW TwinPower Turbo με τεχνολογία Twin Scroll Turbo και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (VALVETRONIC) και εκκεντροφόρων (Double VANOS). Στην πράξη το μοτέρ αυτό ξυπνά μνήμες των παλιών 6κύλινδρων 2λιτρων συνόλων της BMW εμφανίζοντας εξαιρετική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ευχάριστη χροιά και δύναμη σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Οι 170 ίπποι είναι σε θέση να κινήσουν κάτι παραπάνω από σβέλτα το 1.410 κιλών αμάξωμα ενώ το 8τάχυτο αυτόματο σειριακό κιβώτιο της ZF (προαιρετικό) εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του ιδιαίτερα στην θέση Sport+ του Driving Experience Control και την σειριακή λειτουργία του. Εκτός από τις πολύ καλές επιδόσεις και την χαμηλή κατανάλωση (η BMW αναφέρει 5,3 λτ./100 χλμ. και ρύπους CO2 124 γρ./χλμ.)  ο κινητήρας αυτός δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα της 320i με τους 184 ίππους, ενώ σαφώς βρίσκεται και πιο κοντά στην ελληνική πραγματικότητα λόγω κυβισμού. 

EfficientDynamics και Driving Experience Mode

Το EfficientDynamics της BMW περιλαμβάνει υπό την σκέπη του μια σειρά τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων προς όφελος της κατανάλωσης και των ρύπων. Πιο συγκεκριμένα η 320i EfficientDynamics περιλαμβάνει στον στάνταρ εξοπλισμό της:

  • Σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (Brake Energy Regeneration)
  • Ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση κρεμαγιέρας
  • Σύστημα παύσης/εκκίνησης κινητήρα (Start/Stop)
  • ΕCO PRO mode πρόγραμμα λειτουργίας
  • Μείωση του βάρους του αμαξώματος
  • Απενεργοποίηση του κομπρέσορα του κλιματισμού όπου χρειάζεται
  • Διαφορικό με βελτιστοποιημένη συμπεριφορά
  • Ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης

Ένα άλλο τεχνολογικά προηγμένο σύστημα είναι το σύστημα BMW Driving Experience Mode, το οποίo και εφοδιάζει πλέον όλα της τα μοντέλα και είναι σε θέση να προσαρμόσει το αυτοκίνητο ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού του.

Ευχάριστο αισθητικά, κορυφαίο ποιοτικά και άνετο το εσωτερικό

Στο εσωτερικό της η Σειρά 3 της BMW διακρίνεται για την όμορφη σχεδίαση, τον σύγχρονο διάκοσμο και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει το χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων iDrive, οι λειτουργίες του οποίου προβάλλονται στην όμορφη οθόνη που βρίσκεται ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, με την όλη διαδικασία να απαιτεί κάποιο χρόνο προσαρμογής. Η θέση οδήγησης αποτελεί και σε αυτή την BMW ένα ξεχωριστό σημείο του εσωτερικού αφού συμβάλλει στην γενικότερη σπορ αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός. Οι χώροι στην καμπίνα της 3άρας είναι καλοί για ακόμα και 5 επιβάτες, ωστόσο ο μεσαίος που θα φιλοξενηθεί στο πίσω κάθισμα θα περιοριστεί από το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του και αυτό επειδή όπως είναι λογικό από το κέντρο του αμαξώματος περνάει το διαφορικό της μετάδοσης. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι χώροι για τα κεφάλια και το εσωτερικό πλάτος επαρκούν ενώ και ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί με όγκο 480 λίτρων. 

Σβέλτη, άνετη και ενδιαφέρουσα οδηγικά

Η BMW 3 είναι ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο μεν ωστόσο οδηγικά προσφέρει πολλά περισσότερα από ότι μπορεί να ζητήσει ένας απλός οικογενειάρχης. Η ανάρτηση είναι σφιχτή σε ρύθμιση ενισχύοντας την οδηγοκεντρική εικόνα της BMW, όμως την ίδια στιγμή εντυπωσιάζει με την απορροφητικότητά της και με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Ετσι η 320i EfficientDynamics διακρίνεται αρχικά για την πολύ καλή οδηγική αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό της από το καλοζυγισμένο πλαίσιο, το ακριβές τιμόνι και την ρύθμιση της ανάρτησης. Είναι σταθερή σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ στην επιλογή Comfort του Driving Experience Mode προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης καθιστώντας την ιδανική για ταξίδια. Από την άλλη και με την επιλογή Sport ή Sport+ η 320i EfficientDynamics μετουσιώνεται σε ένα πιο ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο και δη σε δρόμο με στροφές όπου μπορεί να κινηθεί ταχύτατα και με ασφάλεια μιας και ο κινητήρας είναι ικανός να προσφέρει κάτι τέτοιο. Κατά κύριο λόγο η οδική της συμπεριφορά στο όριο είναι ουδέτερη όπως αρμόζει σε ένα τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο με εξαιρετικό για τον όγκο και τον χαρακτήρα της turn in, ενώ παρά την μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα οι υπερστροφικές τάσεις θα εμφανιστούν μόνον κατόπιν εντολών του οδηγού και φυσικά με απενεργοποιημένο το DSC. Σε κάθε περίπτωση η 320i Efficient Dynamics παραμένει ασφαλής και προβλέψιμη με τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο μέσω του τιμονιού, ενώ τέλος πολύ θετική είναι η αίσθηση και η λειτουργία του συστήματος πέδησης.

(+) Οδική συμπεριφορά και αίσθηση, επιδόσεις, κατανάλωση, 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία ανάρτησης, τεχνολογία 

(-) Εργονομία που απαιτεί εξοικείωση, θέσεις για μικροαντικείμενα, ψηλό κεντρικό τούνελ μετάδοσης  

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 (auto)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
170/4.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7.3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4.4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
127
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
139,7
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.624
Πλάτος (χλστ.)
1.811
Ύψος (χλστ.)
1.429
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.810
Βάρος (κιλά)
1.485
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.900
Get it on Google Play Download on the App Store