H μικρή και σπορτίφ MiTo εκτός από τους κινητήρες βενζίνης των 1.4 λτ. με απόδοση από 78 έως 170 ίππους και το «νεότερο» TwinAir των 0.9 λτ. ισχύος 85 ίππων διατίθεται και με 1.3 λτ. ντίζελ κινητήρες με απόδοση 85 και 95 ίππων. Η έκδοση 1.3 JTDM-2 95 HP που δοκιμάζουμε δε διαφοροποιείται σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης σε σχέση με τις MiTo που γνωρίζουμε και αν μη τι άλλο ξεχωρίζει για το δυναμικό της χαρακτήρα. Ορισμένα ξεχωριστά αισθητικά της γνωρίσματα αποτελούν ο κλασικός θυρεός εμπρός, οι πολλές θελκτικές καμπύλες και τα μοντέρνα φωτιστικά εμπρός πίσω που τονίζουν με την σειρά τους το μοντέρνο στιλ της MiTo.
Οικονομικός και ελαστικός κινητήρας
Ο 1.300άρης turbo ντίζελ κινητήρας των 95 ίππων της MiTo με άμεσο ψεκασμό και κοινή γραμμή τροφοδοσίας διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, κινώντας σε γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο στο μεσαίο φάσμα στροφών (ειδικά με την επιλογή Dynamic). Επίσης το εν λόγω μοτέρ παρουσιάζεται αρκετά πολιτισμένο με περιορισμένο θόρυβο και κραδασμούς, ενώ στα «συν» είναι και η χαμηλή κατανάλωση ακόμα και όταν ο οδηγός έχει… βαρύ πόδι. Θετική είναι και η αίσθηση του επιλογέα των 5 ταχυτήτων, ωστόσο μία ακόμα «μακριά» 6η ταχύτητα θα ήταν ευπρόσδεκτη για περισσότερη άνεση στο ταξίδι. Τέλος καλή λειτουργία και αμεσότητα παρουσιάζει το Start/Stop, το οποίο συμβάλλει με την σειρά του στη μείωση της κατανάλωσης.
Με σπορτίφ προσανατολισμό στο δρόμο
Η σφιχτή ανάρτηση και η επιλογή Dynamic του συστήματος D.N.A., μέσω της οποίας αποκτά πιο βαρύ τιμόνι και καλύτερη απόκριση στο γκάζι, συν την ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού e-Q2, κάνουν τη ντίζελ MiTo ευχάριστη στην οδήγηση. Σε συνδυασμό και με την αυξημένη ροπή από τις χαμηλές στροφές, η μικρή «Alfa» δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό της να κινηθεί σβέλτα σε μια διαδρομή με συνεχείς κλειστές στροφές, εμφανίζοντας περιορισμένη υποστροφή. Ωστόσο και στην επιλογή «Normal» είναι ευχάριστη στην οδήγηση στις πιο ήπιες, αστικές συνθήκες. Τέλος, τα φρένα έχουν θετική αίσθηση και αποτελεσματικότητα, ενώ από πλευράς άνεσης θα ενοχλήσει κυρίως στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Εσωτερικό: Μοντέρνο και προσεγμένο ποιοτικά
Περνώντας στον θάλαμο των επιβατών της ντίζελ MiTo δεν παρατηρείται καμία διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της. Ο πιο προσεκτικός θα την υποψιαστεί μόνο από το στροφόμετρο, το οποίο «κοκκινίζει» στις 4.500 σ.α.λ. Όσον αφορά στην σχεδίαση συναντούμε ένα μοντέρνο περιβάλλον με πολλές σπορτίφ λεπτομέρειες, όπως είναι και το ευχάριστο στην όψη και αφή μαλακό υλικό στο ταμπλό «carbon look» με την κόκκινη απόχρωση. Πολύ καλή είναι με την σειρά της η θέση οδήγησης και η εργονομία ικανοποιεί. Εκεί που θα υπάρξουν παραχωρήσεις είναι στους μέτριους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα διαθέτει καλή χωρητικότητα 270 λίτρων, ωστόσο μειονεκτεί σε πρακτικότητα λόγω του ψηλού κατωφλιού φόρτωσης.
(+) Χαμηλή κατανάλωση, σπορτίφ χαρακτήρας, οδική συμπεριφορά, ροπή κινητήρα, σχεδίαση
(-) Χώροι στο πίσω κάθισμα, ψηλό κατώφλι φόρτωσης, άνεση ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος