Δοκιμή Alfa Romeo MiTo 0.9 TwinAir 85hp

Ο καινοτόμος δικύλινδρος turbo TwinAir κινητήρας των μόλις 875 κ.εκ. απόδοσης 85 ίππων εκτός από τα μοντέλα της Fiat και της Lancia τροφοδοτεί και την Alfa Romeo MiTo, η οποία προσφέρει χαμηλό τεκμήριο και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (98 γρ./χλμ CO2) με αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις. Συγκρινόμενη με την αρχική έκδοση των 1.4 λίτρων ισχύος 78 ίππων, η MiTo 0.9 TwinAir 85hp στη μοναδική και πλούσια έκδοση Distinctive που προσφέρεται στην τιμή των 14.560 ευρώ (με την έκπτωση των 2.240 ευρώ), κοστίζει μόλις 200 ευρώ παραπάνω, ενώ με την ίδιας ιπποδύναμης MiTo 1.3 diesel 85hp, είναι φθηνότερη κατά 2.500 ευρώ (πάντα στις ίδιες εκδόσεις Distinctive). Οπότε η MiTo 0.9 TwinAir 85hp αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή στη βάση της γκάμας, ενώ για όσους αναζητούν περισσότερη ισχύ υπάρχουν και οι MiTo MultiAir των 1.4 λίτρων με 105, 135 και 170 ίππων, η υγραεριοκίνητη των 120 ίππων και η diesel 1.3 των 95 ίππων.

Αποδοτικός και «ιδιαίτερος» 0.9 TwinAir

Ο μόλις 875 κ.εκ. δικύλινδρος TwinAir Turbo κινητήρας των 85 ίππων και 145 Nm ροπής καταφέρνει και κινεί σε αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς τη MiTo, ενώ διαθέτει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές με την επιλογή Dynamic μέσω του συστήματος Alfa D.N.A. Εκτός πόλης το μηχανικό αυτό σύνολο διατηρεί με σχετική άνεση σβέλτους ρυθμούς και προσφέρει γρήγορες προσπεράσεις σε συνδυασμό και με το σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Με την επιλογή Natural η ισχύς και η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού μειώνονται αισθητά, όμως σε αστικούς ρυθμούς κίνησης δεν ενοχλούν, όπως και το ελαφρύ τιμόνι που διευκολύνει τους ελιγμούς. Παράλληλα το σύστημα Start&Stop παρουσιάζει καλή αμεσότητα, ενώ όταν σβήνει ο κινητήρας η υποβοήθηση στο τιμόνι και στα φρένα παραμένει.

Αρνητικό χαρακτηριστικό του 0.9 TwinAir μηχανικού συνόλου παραμένει η «ιδιαίτερη» λειτουργία και χροιά του, αφού οι κραδασμοί είναι υπαρκτοί, θυμίζοντας ντίζελ κινητήρα, ενώ ο ήχος που παράγει μοιάζει με… ραπτομηχανής και μάλλον πολύ δύσκολα συνηθίζεται, ειδικά σε μια Alfa Romeo. Επίσης τα 4,2 λτ./100 χλμ. μεικτής κατανάλωσης που αναφέρει η ιταλική φίρμα απέχουν πολύ από τις πραγματικές συνθήκες, αφού ειδικά υπό πίεση, το trip computer αναγράφει μέχρι και διπλάσια νούμερα.

Δυναμική στο δρόμο με μέτρια άνεση

Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της MiTo έτσι και η 0.9 TwinAir 85hp διαθέτει σφιχτή ανάρτηση, ενώ οι προαιρετικές 17 ιντσών ζάντες με τα ελαστικά 215/45 (195/55 R16 στάνταρ) που εφοδιαζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής, μπορεί να την έκαναν να δείχνει ακόμα πιο δυναμική, αλλά μάλλον είναι υπερβολικές για ένα αυτοκίνητο αυτής της ισχύος. Εύλογα η προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους της χώρας μας είναι μέτρια με αποτέλεσμα να κουράζει σε πολύωρες διαδρομές, ωστόσο τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και στηρίζουν σωστά το σώμα.

Το αντίτιμο είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η σπορτίφ αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός της MiTo, ειδικά με την επιλογή Dynamic. Σε αυτή την περίπτωση το τιμόνι βαραίνει (τεχνητά), ο κινητήρας έχει αισθητά πιο θετική απόκριση και τράβηγμα, ενώ ενεργοποιείται και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό e-Q2. Έτσι ο οδηγός της εκμεταλλεύεται πλήρως τα αποθέματα ισχύος και μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε μια «σφιχτή» διαδρομή, αφού το αυτοκίνητο δύσκολα θα γλιστρήσει.

Σπορτίφ και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Ο θάλαμος επιβατών της MiTo 0.9 TwinAir δε διαφέρει σε κάτι από το αντίστοιχο των υπολοίπων εκδόσεων και διακρίνεται για τον σπορτίφ διάκοσμο και το ευχάριστο στην όψη και υφή carbon look υλικό (στην έκδοση Distinctive) που καλύπτει το μαλακό μέρος του ταμπλό και ένα μεγάλο τμήμα των επενδύσεων των θυρών. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με την εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί εμπρός αλλά μέτριοι πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών 270 λίτρων με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης δυσκολεύει την φορτοεκφόρτωση.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, απόδοση κινητήρα (με την επιλογή Dynamic), σπορτίφ χαρακτήρας, οδική συμπεριφορά

(-) Κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, άνεση ανάρτησης, κραδασμοί και χροιά κινητήρα, ψηλό κατώφλι φόρτωσης, χώροι στο πίσω κάθισμα

Πατήστε εδώ για τη δοκιμή της Alfa Romeo MiTo 1.3 diesel 95hp 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
875
Κύλινδροι/βαλβίδες
2/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
85/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
145/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
172
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
98
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.063
Πλάτος (χλστ.)
1.720
Ύψος (χλστ.)
1.446
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.511
Βάρος (κιλά)
1.080
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
270
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
36 βαθμοί
Ασφάλεια παιδιού
29 βαθμοί
Ασφάλεια πεζού
18 βαθμοί
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.800
Get it on Google Play Download on the App Store