Τι ζητούν οι περισσότεροι από ένα καινούργιο αυτοκίνητο; Κυριολεκτικά τα πάντα! Να έχει χαμηλή κατανάλωση, όλο τον εξοπλισμό, να είναι ευρύχωρο, πρακτικό και ευέλικτο, γιατί με αυτό θα κινείται καθημερινά. Επίσης, να είναι αξιόπιστο, να μην πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και να κυκλοφορεί στο δακτύλιο, για όσους μπαίνουν στο κέντρο της Αθήνας.
Όλα τα παραπάνω ζητούμενα παρέχει γενναιόδωρα το νέο Honda Jazz e:HEV. Το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο δεν είναι απλό υβριδικό, αφού συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα υποστηρικτικό μηχανικό σύνολο βενζίνης. Χρησιμοποιεί τον 1.5 i-VTEC απόδοσης 98 ίππων και 131 Nm ροπής κυρίως για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τους ηλεκτροκινητήρες των 109 ίππων και 253 Nm ροπής για την κίνηση. Ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης, το υβριδικό σύστημα αλλάζει αυτόματα ανάμεσα στις λειτουργίες Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive.
Στην πρώτη περίπτωση κινείται αθόρυβα με τη χρήση του ενός ηλεκτροκινητήρα που αντλεί την ισχύ του από την μπαταρία υψηλής τάσης. Στο Hybrid Drive το μοτέρ βενζίνης παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω του μοτέρ-γεννήτριας, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Στο Engine Drive, ο 1.5 i-VTEC συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος για καλύτερη απόδοση σε ταχύτητες μεταξύ 80 έως 120 χλμ./ώρα. Επιπλέον, συμπληρώνεται με πρόσθετη ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα, εφόσον απαιτηθεί ισχυρή επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης e-CVT.
Στην πόλη όπου θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, το Jazz e:HEV καλύπτει αρκετές αποστάσεις χρησιμοποιώντας το ρεύμα από την μπαταρία. Έτσι δεν καίει καθόλου καύσιμο, ή ελάχιστο σε πιο σβέλτους αστικούς ρυθμούς. Αποτέλεσμα είναι η χαμηλή εργοστασιακή κατανάλωση των 4,5 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 102 γρ./χλμ. Πρόσθετα, η χρήση του ηλεκτροκινητήρα συνεπάγεται αθόρυβη λειτουργία, ενώ μαζί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων η οδήγηση γίνεται πολύ πιο εύκολη και ξεκούραστη. Όταν ζητηθεί πλήρης ισχύς, το Jazz e:HEV επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.
Στην άριστη ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς συμβάλλουν τα μέγιστα το μικρό μήκος των 4.044 χλστ. και η απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα, χάρη στις πολλές γυάλινες επιφάνειες και το επίπεδο και χαμηλά τοποθετημένο άνω τμήμα του ταμπλό. Όσο για τους χώρους του εσωτερικού, οι επιβάτες απολαμβάνουν «άπλα» πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Την πρακτικότητα ενισχύουν με την σειρά τους οι πολλές θήκες, τα πίσω καθίσματα Magic Seats και το πορτ μπαγκάζ των 304 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Παράλληλα, με δύο κινήσεις τα πίσω καθίσματα πέφτουν και δημιουργείται μια επίπεδη επιφάνεια χωρητικότητας 1.205 λτ.
Όσο για τον εξοπλισμό, από την πρώτη έκδοση Comfort των 23.500 ευρώ διαθέτει τα εξής: 10 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control, προβολείς LED, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, 5 ιντσών Monitor Audio, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες. Το αμέσως πιο πλούσιο Elegance των 25.300 ευρώ εξοπλίζεται επιπλέον με οθόνη αφής 9 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, συναγερμό, εσωτερικά πάνελ με απαλή δερμάτινη επένδυση και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.