Η τέταρτη γενιά του εξαιρετικά δημοφιλούς Suzuki Swift είναι διαθέσιμη στη χώρα μας εδώ και μερικούς μήνες και προσφέρει ό,τι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης. Έχει εξελιχθεί σε ένα ακόμη πιο εκλεπτυσμένο και δυναμικό supermini, με μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία, σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφάλειας και συνδεσιμότητας και fun-to-drive χαρακτήρα, επαναπροσδιορίζοντας τα δεδομένα της καθημερινής μετακίνησης.
Το νέο Swift εφοδιάζεται με ένα ολοκαίνουργιο μοτέρ 1.2 λίτρων -με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS- και διατίθεται σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού, με τιμές που ξεκινούν από τα 17.450 ευρώ για τη βασική GL. Αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης/άνεσης/ασφάλειας, LED φώτα, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, adaptive cruise control, infotainment με οθόνη αφής 9 ιντσών και σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, hill hold, σύστημα αυτόματης εναλλαγής μεγάλης σκάλας φώτων κ.λπ. Ξεχωριστή παρουσία στην γκάμα του νέου Swift έχει το τετρακίνητο Swift, καθώς πρόκειται για το μοναδικό μικρό χάτσμπακ της αγοράς με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.600 ευρώ (GL) αποκλειστικά με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αφού το CVT είναι «προνόμιο» των 2κίνητων Swift.
Δυναμικό, φρέσκο και διασκεδαστικό look
Αναβαθμισμένο τεχνολογικά με ευχάριστο περιβάλλον
Η νέα αισθητική ταυτότητα του μοντέλου ξεδιπλώνεται στην καμπίνα επιβατών. Εκεί συναντάμε μεγάλης έκτασης διαφοροποιήσεις, καθώς ολόκληρο το ταμπλό άλλαξε και πλέον παίρνει κλίση προς τον οδηγό. Στην πραγματικότητα τα μόνα στοιχεία που διατηρήθηκαν από το προγενέστερο μοντέλο είναι το τιμόνι, ο λεβιές των ταχυτήτων και οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Κεντρικά δεσπόζει η νέα υψηλής ευκρίνειας οθόνη των 9 ιντσών του infotainment (7 ιντσών πριν) όπου πλέον δεν είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα για λόγους χρηστικότητας. Υπάρχουν πολλές θύρες σύνδεσης / φόρτισης, ενώ το Suzuki Connect υποστηρίζει και ασύρματο Apple Car Play και Android Auto. Οι χώροι για μικροαντικείμενα στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα μαζί με λίγους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό ενισχύουν την πολύ καλή εργονομία.
Αν και η ποιότητα υλικών με τη χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες δεν ενθουσιάζει, η διχρωμία στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, αποτελούν μια ευχάριστη νότα. Όπως ευχάριστη είναι και η διαπίστωση ότι το φινίρισμα και η συναρμογή είναι σε πολύ καλά επίπεδα χωρίς τριγμούς και άλλα προβλήματα. Από πλευράς χώρων, ο οδηγός θα βολευτεί με άνεση, το ίδιο και δύο ενήλικα άτομα στο πίσω κάθισμα, καθώς υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλια. Ο χώρος αποσκευών με τα ίδια με πριν 265 λίτρα θα εξυπηρετήσει επαρκώς τις καθημερινές ανάγκες, αλλά αν χρειαστεί να μεταφερθούν περισσότερα μπαγκάζια σε ένα ταξίδι είτε θα γίνουν περικοπές, είτε θα πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων για να φτάσει τα 589-980 λίτρα.
Οικονομία, ελαστικότητα και απόδοση από το νέο κινητήρα
Κάτω από το καπό συναντάμε ένα νέο 1.200άρη 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό υβριδικό κινητήρα (4κύλινδρος στο προγενέστερο). Το κέρδος σε αυτή την περίπτωση από το νέο και αλουμινένιο μοτέρ βενζίνης είναι η μικρότερη απαίτηση σε καύσιμο και οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 χάρη στις αλλαγές που έγιναν στην εισαγωγή, στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και στην ανακύκλωση των καυσαερίων. Με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ., αποδίδει 82 ίππους και 112 Nm, με το ήπια υβριδικό σύστημα των 12 Volt να συνδράμει με 3 ίππους και 60 Nm ροπής. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το νέο Swift καταφέρνει να επιταχύνει ταχύτερα από πριν (12,5 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα, από 13,1 δλ.) με την κίνηση στους δύο τροχούς. Βέβαια το «δικό» μας AllGrip Auto χάνει λίγο στο 0-100 σε 13,6 δλ. λόγω της μετάδοσης και στους 4 τροχούς και του επιπλέον βάρους των έως 88 κιλών.
Αυτό που κερδίζει αμέσως τον οδηγό του νέου Swift από την απόδοση του μηχανικού συνόλου, είναι το τράβηγμα. Από τις μόλις 1.200 σ.α.λ. απολαμβάνει ικανοποιητικότατη απόκριση, δίχως να χρειάζεται να καταφεύγει στο σωστά κλιμακωμένο και εύχρηστο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ακόμα και με 3η σχέση κάτω από 50 χλμ./ώρα, σε ελαφριά ανωφέρεια και με ανοιχτό κλιματισμό, δεν χρειάζεται κατέβασμα ταχύτητας. Έτσι ουσιαστικά γλιτώνει το «1η-2α» ή «2α-3η» σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Το άμεσο όφελος το βλέπει όμως ο οδηγός και στην τσέπη, καθώς η μέση κατανάλωση υπό αυτές τις συνθήκες βρίσκεται κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. ή και χαμηλότερα σε πιο ανοιχτούς δρόμους.
Fun to drive και σε πάει παντού με το Allgrip Auto
Tο σύστημα τετρακίνησης Allgrip Auto, επιτρέπει στο Suzuki Swift να κινείται άνετα και με ασφάλεια σε κάθε είδους ασφάλτινη διαδρομή. Off road δεν είναι, όμως από το Swift 4WD είναι εμφανώς πιο ψηλό από το έδαφος με απόσταση 140 χλστ. (115 χλστ. το 2WD), γεγονός που του επιτρέπει να κινηθεί πιο άνετα σε βατούς χωματόδρομους. Διαθέτει συνεκτικό συμπλέκτη viscous, όπου όταν το σύστημα ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, μεταφέρει αυτόματα ροπή στους πίσω. Ο συνεκτικός συμπλέκτης τοποθετείται πριν από το πίσω διαφορικό και μεταδίδει ροπή χρησιμοποιώντας πολλαπλούς δίσκους που περιβάλλονται από σιλικονούχο υγρό υψηλού ιξώδους.
Εκτός από τον καινούργιο κινητήρα, οι μηχανικοί της Suzuki έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση και στη βελτίωση της ποιότητας κύλισης και της ηχομόνωσης, ένας τομέας όπου το απερχόμενο Swift δεν τα πήγαινε πολύ καλά, καθώς αρκετός και ενοχλητικός θόρυβος πέρναγε στην καμπίνα. Στο νέο μοντέλο, αυτό αποτελεί παρελθόν με τους πάσης φύσεως κραδασμούς από το μηχανοστάσιο να λάμπουν διά της απουσίας τους. Επίσης, λόγω της προσθήκης επιπλέον μονωτικού αφρού έχουμε και χαμηλά επίπεδα οχλήσεων από τον αέρα με πρόσθετα καλύμματα ακόμα και στο πάτωμα. Τα ελαστικά χαμηλής τριβής, διαστάσεων 185/55 R16 στις εκδόσεις GL, GL+ (175/65R15 στο GL), συμβάλλουν με τη σειρά τους σε αυτό το «ήσυχο» προφίλ.
Η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει μια ιδανική αναλογία κρατήματος και άνεσης. Μαζί με την τετρακίνηση και την χαμηλή ισχύ του κινητήρα, το 4κίνητο Swift στρίβει με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και είναι ακλόνητο ακόμα και υπό έντονη πίεση. Σίγουρα περισσότερη δύναμη θα ήταν ευπρόσδεκτη για να είναι ακόμα πιο ευχάριστο οδηγικά. Η νέα κρεμαγιέρα είναι πιο άμεση αλλά και πιο γραμμική, με το τιμόνι να «κόβει» εντυπωσιακά (μόλις 4,8 μέτρα κύκλος στροφής) και να είναι όσο βαρύ πρέπει. Τα φρένα με δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω διακρίνονται για την αίσθηση και την απόδοση τους, επωφελούμενα και από το χαμηλό βάρος του αμαξώματος των 995 κιλών. Το αποτέλεσμα όλων αυτών καθιστούν και διατηρούν το νέο Swift ως ένα fun to drive όχημα τόσο για την πόλη, όσο και εκτός, κάτι που κληρονόμησε επάξια από τις προηγούμενες γενιές του.