Τα αυτοκίνητα με πιο μικρές διαστάσεις βρίσκονται χρόνια τώρα πρώτα σε πωλήσεις, αφού οι περισσότεροι οδηγοί μετακινούνται καθημερινά σε πόλεις. Πέρυσι στην Ελλάδα τα μίνι και τα μικρά χάτσμπακ και SUV έφτασαν το 61,3% του μεριδίου της αγοράς, μεταξύ των οποίων τα supermini κατέκτησαν το 25,1%. Οι διαθέσιμες προτάσεις είναι πάρα πολλές, όχι μόνο με το παραδοσιακό χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά και με αυτόματο. Εξάλλου ολοένα και περισσότεροι οδηγοί στρέφονται στα αυτόματα, λόγω ευκολίας και περισσότερης άνεσης στους γεμάτους από κίνηση δρόμους. Ανάμεσα σε αυτά επιλέξαμε τα supermini που συνδυάζουν turbo βενζινοκινητήρα με αυτόματο κιβώτιο και πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές.
Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 90 hp CVT
Το supermini που συνδυάζει τα παραπάνω ζητούμενα και κοστίζει λιγότερα λεφτά στην αγορά του, είναι το Sandero Streetway 1.0 TCe 90 hp CVT. Ξεκινά από τις 20.350 ευρώ και εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα και απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων (βλ. παρακάτω). Παράλληλα είναι από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις αυτοκίνητα της κατηγορίας, με μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ., ύψος 1.499 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ. Γεγονός που ωφελεί ανάλογα τους πολύ άνετους χώρους για τους επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Την κίνησή του αναλαμβάνει ο γνωστός 3κύλινδρος turbo 1.000άρης, με την ισχύ των 91 ίππων και τη ροπή των 142 Nm που αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ. Στην συγκεκριμένη έκδοση η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το οποίο εξασφαλίζει ομαλή εκκίνηση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, ενώ κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 συγκρατούνται σε χαμηλά επίπεδα. Επιπρόσθετα, την άνεση που λαμβάνουν οι επιβάτες του Sandero Streetway ενισχύουν οι αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση, καθώς αμβλύνουν αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ταχύτητες | CVT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.500-5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 142/1.750-4.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 169 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,8 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 131 |
*Εργοστασιακή |
Εξοπλισμός έκδοσης Expression: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, οθόνη 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, προβολείς Full LED Pure Vision, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρικοί καθρέφτες. Τιμή από 20.350 ευρώ.
Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 hp 7DCT
Πλήρης και ολοκληρωμένη πρόταση αγοράς αποτελεί το ανανεωμένο Hyundai i20, με τον πολύ καλό συνδυασμό του 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η τιμή των 20.790 ευρώ σε συνάρτηση και με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τα δεδομένα των supermini. Αναφορικά με τον 1.0 T-GDI κινητήρα των 100 ίππων και 172 Nm συνεργάζεται κατάλληλα με το 7DCT, αφού επιτυγχάνει άμεσες και ομαλές αλλαγές, με γρήγορες επιταχύνσεις. Ειδικά με την επιλογή Sport μέσω του Drive Mode η απόκριση είναι πιο άμεση. Ωστόσο, πιο ισορροπημένο για την καθημερινή οδήγηση είναι το Comfort, μιας και στο Eco είναι πιο ράθυμο. To i20 διακρίνεται ακόμα για την ασφαλή οδική του συμπεριφορά με στιβαρό πάτημα και αρκετά καλά επίπεδα άνεσης.
Τα προσόντα του Hyundai i20 συνεχίζονται και στο εσωτερικό του με τη γεροδεμένη κατασκευή. Η εργονομία είναι πολύ καλή, όπως και η θέση οδήγησης, ενώ τα εμπρός καθίσματα είναι αναπαυτικά και με ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Στα αβαντάζ ανήκει και η ευρυχωρία που παρέχει σε τέσσερα άτομα με ύψος άνω του κανονικού. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων, κάτω από το δάπεδο του οποίου υπάρχει χώρος για διάφορα μικροαντικείμενα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 185 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,2 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 119 |
*Δοκιμής |
Εξοπλισμός έκδοσης Exclusive: 6 αερόσακοι, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή: από 20.790 ευρώ.
Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS DSG7
Πολύ συμφέρον είναι και το Fabia στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, γιατί προσφέρει δύναμη, σύγχρονο σασμάν και αρκετές ανέσεις στην τιμή των 20.500 ευρώ. O 1.0 TSI διατίθεται αποκλειστικά με τα 110 άλογα, ενώ το «πάντρεμα» με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 είναι πολύ ισορροπημένο. Μαζί και με τα 200 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ., τη σωστή κλιμάκωση των 7 ταχυτήτων, την άμεσα και ομαλά ανεβάσματα και κατεβάσματα των σχέσεων, ο οδηγός απολαμβάνει άνεση και σβελτάδα όποτε ζητηθεί (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ.). Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας του DSG7 και επιλογής ενός από τα προφίλ οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το στιβαρό πάτημα και η άνεση από τις αναρτήσεις.
Το νέο Fabia τοποθετείται στην κορυφή των supermini από πλευράς μήκους (4.108 χλστ.), γεγονός που με τη σειρά του ενισχύει την αίσθηση που δίνει ότι πρόκειται για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Παράλληλα οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις ευνοούν και τους χώρους, τόσο για τους επιβάτες όπου θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, όσο και για τις αποσκευές (380 λίτρα). Από πλευράς ποιότητας κατασκευής του εσωτερικού, τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά συμπαγή και μονταρισμένα με προσοχή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ταχύτητες | DSG7 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000-3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,0 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 205 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 128 |
*Δοκιμής |
Εξοπλισμός έκδοσης Ambition: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, φώτα LED, αισθητήρες φωτός, οθόνη 6,5 ιντσών, ηλεκτρικοί καθρέφτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, air condition και ζάντες αλουμινίου. Τιμή από 20.500 ευρώ.