H επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα αποτέλεσε το γεγονός της χρονιάς, πριν από δυο χρόνια. Η ιαπωνική φίρμα είναι εδώ, με πλήρη γκάμα, που αριθμεί συνολικά 10 μοντέλα και περιλαμβάνει εκπροσώπηση σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Ένα, όμως, τοποθετείται στην κορυφή, τουλάχιστον από τιμολογιακής άποψης.
Όποιος θέλει να αγοράσει το ακριβότερο Mazda στη χώρα μας, θα πρέπει να αποταθεί στο CX-5. Το μεσαίο SUV από τη Χιροσίμα είναι γνωστό στους Έλληνες από την πρώτη του γενιά, όταν με το μοτέρ των 3 και 6 MPS κάτω από το καπό αποτελούσε ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα έχει και το σημερινό, με 250 άλογα μάλιστα, όμως δεν έρχεται Ελλάδα. Αντιθέτως, το ντίζελ εισάγεται κανονικά.
Το CX-5 διατίθεται με τον 2.2 Skyactiv-D, με απόδοση 150 και 184 ίππων, τόσο σε μπροστοκίνητη όσο και τετρακίνητη διάταξη. Η κορυφαία μορφή του πετρελαιοκινητήρα συνεργάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9.6 δλ., τελική 208 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,6 λίτρων/100 χλμ. και 173 γρ.CO2/χλμ. (δακτύλιο δεν μπαίνει ούτε με «βύσμα» ,δηλαδή). Οι 184 ίπποι αποδίδονται στις 4.000 σ.α.λ. και τα 445 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ., κινώντας με άνεση τα 1.745 κιλά του αμαξώματος. Σε άλλες διαστάσεις, το μήκος φτάνει τα 4.550 χλστ., το πλάτος τα 1.840 χλστ. (2.115 χλστ. με τους καθρέπτες), το ύψος τα 1.680 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.700 χλστ., με το χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 494 λίτρα και να φτάνει στα 1.608 χλστ. (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα).
Πλουσιότερη έκδοση είναι η Takumi Plus, που περιλαμβάνει τα πάντα: από δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα, μέχρι διζωνικό κλιματισμό και πανοραμική ηλιοροφή. Εξυπακούεται, δε, πως παν σύστημα ασφάλειας είναι παρόν. Για να γίνει δικό σας το CX-5 Skyactiv-D AWD Takumi Plus, απαιτούνται 52.536 ευρώ – εκ των οποίων σχεδόν οι 20.000 ευρώ αντιστοιχούν σε φόρους (33.056 ευρώ η λιανική τιμή προ φόρων).