Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και των Plug-in hybrid, τα οποία θέλουν και αυτά φόρτιση, έχουν αυξηθεί και στην Ελλάδα, όμως ένα βασικό πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι κάτοχοί τους, είναι τα ελάχιστα δημόσια σημεία φόρτισης. Ενδεχομένως στα σπίτια τους να μπορούν να τα συνδέουν με κάποιο τρόπο στην πρίζα, ωστόσο όταν χρειαστεί να κάνουν ένα ταξίδι θα ψάχνονται για μια πολυπόθητη πρίζα.
Ενδεικτικά, τους πρώτους έξι μήνες του 2021, ταξινομήθηκαν στη χώρα μας 3.202 αμιγώς ηλεκτρικά και PHEV μοντέλα (μερίδιο αγοράς 5,49%), όταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν μόλις 821. Στην πρώτη θέση της κατάταξης των PHEV βρέθηκε το Volvo XC40 PHEV με 326 οχήματα και στα BEV το Tesla Model 3 με 317 ταξινομήσεις.
Ένα από αυτά τα Tesla Model 3 που συνεχώς βλέπουμε να πληθαίνουν στους δρόμους με το συνηθισμένο λευκό χρώμα, ταξίδεψε μέχρι το Νυδρί της Λευκάδας, όπου βρέθηκε να φορτίζει τις μπαταρίες του στο πάρκινγκ που βρίσκεται εντός του οικισμού. Σε ολόκληρη τη γεμάτη από τουρίστες Λευκάδα, το συγκεκριμένο σημείο είναι και το μοναδικό που διαθέτει Type 2 wallbox 22,1 kW (του δικτύου Fortizo), το οποίο είναι τοποθετημένο πίσω από το γραφείο του πάρκινγκ και μπροστά από τις τουαλέτες. Ωστόσο καλό θα ήταν να είχε εγκατασταθεί και ένα στέγαστρο από πάνω για να μην το χτυπάει ο καυτός ήλιος (40+ βαθμοί Κελσίου αυτές τις μέρες), όταν φορτίζει. Πληροφοριακά, η χρέωση είναι 2 ευρώ για την είσοδο, συν 0,25 ευρώ για κάθε kWh.
Αυτό σημαίνει ότι για να φορτίσει ένα Tesla Model 3 Standard Range Plus με την μπαταρία των 54 kWh, η χρέωση θα φτάσει για μια πλήρη φόρτιση (π.χ. 0-100%) τα 15,5 ευρώ. Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, το εν λόγω μοντέλο έχει θεωρητική αυτονομία 448 χλμ., οπότε με μια φόρτιση φτάνει να κάνει τη διαδρομή Αθήνα – Λευκάδα (σχεδόν 360 χλμ.). Το Model 3 Standard Range Plus διαθέτει μονό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 283 ίππων και 450 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα. Η τιμή του ξεκινάει από 46.970 ευρώ.