Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 130 hp 4×2

Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Dacia, το Duster απέκτησε ακόμα πιο πολύ ενδιαφέρον μετά την προσθήκη των νέων κινητήρων, όπως είναι ο 1.3 TCe 130 PS της δοκιμής και πιο πρόσφατα ο 1.0 TCe 100 PS σε έκδοση και με εργοστασιακό κιτ υγραερίου LPG. Παρά τη συνολική αναβάθμιση, το μικρομεσαίο ρουμάνικο SUV με τη μυώδη εμφάνιση και τα «ζωτικά μέρη» της Renault, διατήρησε τις πολύ χαμηλές του τιμές, οι οποίες είναι αντίστοιχες με μικρότερων SUV.

Δείτε ακόμα: Νέο Dacia Duster με υγραέριο LPG από 14.180 ευρώ

Μικρομεσαίο SUV σε τιμές B-SUV

Ξεκινώντας από τις τιμές του Duster με το νέο και δυνατό κινητήρα 1.3 TCe 130 hp, αυτές ξεκινούν από 16.300 ευρώ στην έκδοση Sportive. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αισθητήρας φωτός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών και με ελληνικούς χάρτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Η δεύτερη έκδοση Prestige είναι η προτεινόμενη, καθώς η τιμή παραμένει χαμηλή (17.100 ευρώ) και περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, Blind Spot Warning, Multi-view camera με τέσσερις κάμερες θέασης, διαφορετικές επενδύσεις, ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες και σκούρα κρύσταλλα.

Ιδανικός ο 1.3 TCe 130 PS κινητήρας

Το νέο αυτό μηχανικό σύνολο ταιριάζει κατάλληλα στο Duster, αφού το κινεί με μεγάλη άνεση, χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες βενζίνης. Από τεχνικής σκοπιάς, ο Energy 1.3 TCe αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, όπου οι κύλινδροι επικαλύπτονται με ειδικό υλικό για τον περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. To καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στον κύλινδρο με πίεση αυξημένη στα 250 bar, την ώρα που ο θάλαμος καύσης έχει ειδικό σχεδιασμό που επιτρέπει τη βέλτιστη ανάμειξη του καυσίμου με τον αέρα, βοηθώντας έτσι τον περιορισμό της κατανάλωσης. Επίσης, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση του Συστήματος Διπλού Μεταβλητού Χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft) και εξοπλίζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter).

Δείτε ακόμα: Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×4 ή Skoda Kamiq 1.0 TSI

Ο 4κύλινδρος (και όχι 3κύλινδρος ως είθισται πλέον) turbo κινητήρας των 1.333 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Ο 1.3 TCe κερδίζει αρχικά τις πρώτες εντυπώσεις με την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο που διαπερνά διακριτικά στην καμπίνα. Γεγονός που εκτιμάται δεόντως και στο ταξίδι, χάρη και στη μακριά 6η ταχύτητα, όπου με 130 χλμ./ώρα η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει σχεδόν 2.600 σ.α.λ.

Με την επιλογή Eco (μέσω του πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα), ο κινητήρας εμφανίζει πιο ήπια απόδοση στο πάτημα του γκαζιού και ενδείκνυνται στις αστικές μετακινήσεις, αφού η ισχύς αποδίδεται με πιο γραμμικό τρόπο. Έτσι, το σκαλοπάτι που παρατηρείται στην απόκριση του κινητήρα όταν το στροφόμετρο περάσει τις 2.000 σ.α.λ. γίνεται λιγότερο έντονο. Από εκεί και πάνω ο 1.3 TCe είναι γεμάτος δύναμη, επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα των 1.234 κιλών και είναι πολύ πρόθυμος σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,6 λτ./100 χλμ.

Ευκολοδήγητο και άνετο

Ο 1.3 TCe 130 κινητήρας συνδυάζεται με ένα πιο σφιχτό στήσιμο αναρτήσεων (σε σχέση με το ντίζελ 1.5 Blue dCi), χωρίς ωστόσο να στερείται άνεσης. Οι αυξημένες διαδρομές των αμορτισέρ και τα ψηλού προφίλ ελαστικά (215/65 R16) συμβάλλουν στο φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος, αν και οι πιο έντονες περνούν στο εσωτερικό. Παράλληλα, το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι διευκολύνει στους ελιγμούς, ενώ η ψηλή και βολική θέση οδήγησης, η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και οι τέσσερις κάμερες που προβάλλουν εικόνες στην κεντρική οθόνη από πίσω, μπροστά και τα πλαϊνά, βοηθούν πολύ στο παρκάρισμα.

Δείτε ακόμα: Dacia Sandero 1.0 TCe 100 LPG από 11.680 ευρώ

Στον αυτοκινητόδρομο, το Duster 1.3 TCe παρουσιάζεται σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες που ξεφεύγουν από τον οικογενειακό του προσανατολισμό, διατηρώντας παράλληλα ξεκούραστους τους επιβάτες του. Τα αναπαυτικά καθίσματα συμβάλλουν σε αυτό, αν και ειδικά ο οδηγός θα αναζητήσει καλύτερη πλευρική στήριξη σε στροφές. Εκεί, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, ενώ η πλούσια δύναμη του κινητήρα μεταφέρεται ομαλά από τους εμπρός κινητήριους τροχούς στην άσφαλτο. Το Duster με το «γαλλικό πάτημα» στρίβει με ασφάλεια και με αρκετά περιθώρια πρόσφυσης. Οι πιο «ψαγμένοι» θα ήθελαν περισσότερο βάρος και πληροφόρηση από το τιμόνι, όπως και πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του πεντάλ των φρένων με τη νεκρή διαδρομή. Επιπλέον, χάρη στα 210 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος θα πατήσει χωρίς πρόβλημα στο χώμα, μέχρι βέβαια εκεί που θέτει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης. Άλλωστε, το 1.3 TCe 130 διατίθεται και με τετρακίνηση, σε τιμές που ξεκινούν από 17.340 ευρώ.

Ευρύχωρο και σύγχρονο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Duster 1.3 TCe 130 δεν παρουσιάζει καμία διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ικανοποιώντας συνολικά όσους δίνουν έμφαση στους χώρους και στον εξοπλισμό, χωρίς να αναζητούν πολυτέλειες σε επίπεδο επιλογής υλικών. Το εσωτερικό του διακρίνεται για την απλότητα στον σχεδιασμό, με τις ευθείες γραμμές να κυριαρχούν και τους στρογγυλούς αεραγωγούς με τα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα να αποτελούν μια ευχάριστη νότα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 hp 4×4

Τα σκληρά πλαστικά πείθουν με τη γερή συναρμογή τους, όμως εκεί που δεν θα υπάρξει παράπονο είναι σε χώρους. Οι εμπρός επιβάτες νιώθουν άνετα, όπως και αυτοί στο πίσω μέρος της καμπίνας, όπου προσφέρεται αρκετό πλάτος, αέρας για το κεφάλι και τα πόδια. Ευρύχωρο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα, το μεγάλο άνοιγμα και τα 445 λτ. χωρητικότητας.

+ Δύναμη και λειτουργία κινητήρα, επιδόσεις, εξωτερικός σχεδιασμός, ποιότητα κύλισης, τιμή, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές

– Ελαφρύ τιμόνι, αίσθηση πεντάλ φρένων, απόκριση κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.333
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
140
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
168
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.341
Πλάτος (χλστ.)
1.804
Ύψος (χλστ.)
1.693
Μεταξόνιο (χλστ.)
2,674
Βάρος (κιλά)
1.234
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
445
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
71%
Ασφάλεια παιδιού
66%
Ασφάλεια πεζού
56%
Επικουρικά συστήματα
37%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.300
Get it on Google Play Download on the App Store