Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν στη χρησιμότητα τον μεγάλων οδικών έργων στη χώρα μας αλλά και την αναγκαιότητα να γίνουν και νέα, προκειμένου να ταξιδεύουμε παντού με το αυτοκίνητό μας γρήγορα, ξεκούραστα και κυρίως με ασφάλεια. Φαίνεται όμως πως κάποιοι είχαν στήσει ένα μικρό… πανηγύρι όλα αυτά τα χρόνια με την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων στην χώρα μας. Αυτό τουλάχιστον πιστοποιεί η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου η οποία εστιάζει στον αυτοκινητόδρομο Ε 65 (Κεντρική Οδός), στην Ολυμπία οδό και στον αυτοκινητόδρομο Μορέα.
Δείτε ακόμη: Εντυπωσιακό video slowmotion από τα σωθικά ενός Wankel
Σύμφωνα λοιπόν με την έκθεση αυτή, οι φορολογούμενοι επιβαρυνθήκαμε επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ, λόγω των αλλεπάλληλων καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή των έργων. Το ακόμη πιο προκλητικό όμως δεν είναι αυτό αλλά το γεγονός πως οι αυτοκινητόδρομοι έγιναν μικρότεροι από την αρχική τους πρόβλεψη. Η έκθεση αναφέρει πως στον αυτοκινητόδρομο Ε-65, η έκταση μειώθηκε κατά 55%, (μισή έκταση δηλαδή από την αρχική), ενώ το κόστος αυξήθηκε 47%. Στην πράξη αυτό σημαίνει αύξηση κόστους κατασκευής κατά 415 εκατομμύρια ευρώ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η έκθεση επισημαίνει πως είχε υπολογιστεί λάθος και η συχνότητα διέλευσης των αμαξιών, αφού το 2013 εκτιμήθηκε ότι θα τον χρησιμοποιούν 63% λιγότερα από τον αρχικό υπολογισμό, κάτι που δεν δικαιολογούσε τέτοιο έργο…
Από την άλλη η Ολυμπία οδός μειώθηκε κατά 45% και είχε αύξηση κόστους ανά χιλιόμετρο 69% με συνολική επιβάρυνση για το δημόσιο στα 678 εκατ. ευρώ. Τέλος ο αυτοκινητόδρομος Μορέα ολοκληρώθηκε στην έκταση που αρχικά είχε προβλεφθεί αν και υπήρξε αύξηση του κόστους κατά 16% (84 εκατ. ευρώ).
Διαβάστε επίσης: Η ακριβότερη και φθηνότερη βενζίνη ανά χώρα στον κόσμο
Το συμπέρασμα της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι πως τα κονδύλια δαπανήθηκαν με μη αποδοτικό τρόπο, ενώ κάνει λόγο για υπονόμευση της διαφάνειας και έλλειψη πολιτικής και στρατηγικής. Και το σημαντικότερο λένε πως η ανάθεση των έργων έγινε ελλείψει ανταγωνισμού…