Το πρώτης γενιάς Mazda3 που παρουσιάστηκε το 2003, άλλαξε τελείως σε κάθε επίπεδο από το Mazda 323 που αντικατέστησε. Μάλιστα στην έκδοση με το σεντάν αμάξωμα συγκέντρωνε περισσότερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, αφού ξέφευγε από τα τετριμμένα των κλασικών σεντάν, ενώ σε σχέση με το 5θυρο προσέφερε και περισσότερο χώρο για τις αποσκευές. Το 2006 ανανεώθηκε κυρίως σχεδιαστικά και το δύο χρόνια αργότερα αντικαταστάθηκε από το δεύτερης γενιάς μοντέλο. Σήμερα, το πρώτης γενιάς Mazda3 πωλείται στην αγορά των μεταχειρισμένων σε χαμηλές τιμές, που κυμαίνονται γύρω στις 5.000 έως 6.000 ευρώ περίπου για τα πιο νέα μοντέλα.
Εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα και σπορτίφ εικόνα
Αισθητικά το εσωτερικό του Mazda3 Sedan εμφανίζεται μοντέρνο, ενώ δε λείπουν ορισμένα χαρακτηριστικά που το κάνουν να δείχνει σπορτίφ, όπως είναι ο πίνακας οργάνων με τους τρεις τεμνόμενους κύκλους, το τριάκτινο τιμόνι και οι κόκκινες λεπτομέρειες στα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας. Ποιοτικά, τα υλικά κατασκευής αποτελούνται από σκληρά πλαστικά, τα οποία δείχνουν συμπαγή, γεγονός που ενισχύεται και από την προσοχή που έχει δοθεί στην συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Ο οδηγός από την πλευρά του δε θα δυσκολευτεί θα βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Παράλληλα θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας, τα οποία είναι εύκολα στη χρήση και βρίσκονται στα σωστά σημεία. Το μόνο σημείο που ενδέχεται να ενοχλήσει τους πιο εύσωμους οδηγούς είναι η μόνιμη επαφή του δεξιού ποδιού με την πλευρική επιφάνεια της κονσόλας.
Από πλευράς χώρων στο εμπρός τμήμα της καμπίνας ο οδηγός και ο συνεπιβάτης έχουν στη διάθεσή τους αρκετό ωφέλιμο πλάτος και αέρα για τα κεφάλια τους. Πίσω το πλάτος του καθίσματος ενδείκνυται περισσότερο για τη φιλοξενία δύο ενήλικων επιβατών, οι οποίοι έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατά τους όχι όμως και για τα κεφάλια τους. Όσον αφορά στο πορτ μπαγκάζ των 413 λίτρων είναι μικρότερο από άλλων μικρομεσαίων σεντάν, ενώ το άνοιγμά του είναι μικρό.
Ευχάριστο στο δρόμο με πολύ καλή σταθερότητα
Η οδική συμπεριφορά και η αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό του είναι ένα από τα κύρια θετικά γνωρίσματα του Mazda3 Sedan. Ο συνδυασμός του στιβαρού πλαισίου με τη σφιχτή ρύθμιση των ανεξάρτητων αναρτήσεων σε όλους τους τροχούς (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αντιστρεπτική δοκό και στους δύο άξονες) χαρίζουν στο αυτοκίνητο προοδευτικότητα στις αντιδράσεις του και αυξημένη σταθερότητα τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και σε μια διαδρομή με στροφές. Στη δεύτερη περίπτωση το αυτοκίνητο παρουσιάζει σπορτίφ στοιχεία και παρόλο τον οικογενειακό του προσανατολισμό είναι αρκετά ευχάριστο. Τα όρια πρόσφυσης των τροχών είναι αυξημένα, αφού ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο παραμένει στην πορεία του όταν κινείται με «γραμμές». Εφ’όσον το επιδιώξει ο οδηγός, το μικρομεσαίο Mazda μπορεί να κλείσει την πορεία του, αφού αφήσει απότομα το γκάζι στην κορυφή της στροφής, τάση η οποία εκδηλώνεται με ομαλό τρόπο και ελέγχεται μέσω του σαφούς και άμεσου τιμονιού και των αποτελεσματικών φρένων. Παράλληλα το σωστό «στήσιμο» του αυτοκινήτου δεν λειτουργεί εις βάρος της άνεσης, καθώς οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων αποσβένονται από την ανάρτηση με αποτελεσματικό τρόπο.
Σβέλτες επιδόσεις και θετικό τράβηγμα από το μοτέρ
Το μηχανικό σύνολο των 1.6 λτ. με τους 105 ίππους προσφέρει στο μοντέλο της Mazda πολύ καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ενώ παράλληλα είναι ελαστικός και έχει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Στα συν είναι και ο πολύ καλός σε αίσθηση επιλογές των ταχυτήτων, όπως και η δυνατότητα του κινητήρα να ανεβάζει με προθυμία στροφές στο πάτημα του γκαζιού. Εκεί που θα έπρεπε να είχε δοθεί περισσότερη προσοχή είναι στην ηχομόνωση στον χώρο του μοτέρ, το οποίο κάνει αισθητή την παρουσία του όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί περιστροφής του.
(+) Οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης, αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, σχεδίαση, επιδόσεις
(-) Διαθέσιμοι χώροι για το μεσαίο επιβάτη, μικρό άνοιγμα χώρου αποσκευών, θόρυβος κινητήρα
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | Mazda3 (03-09) | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 | Air condition | 2,56% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 105/6.000 | Αναρτήσεις – άξονες | 42,31% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 145/4.000 | Φρένα | 30,77% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 11,2 | Σύστημα ψύξης | 1,28% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 185 | Ηλεκτρικά | 5,13% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,9 | Κινητήρας | 12,82% |
Μήκος (χλστ.) | 4.490 | Τροφοδοσία καυσίμου | 1,28% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.755 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 1,28% |
Ύψος (χλστ.) | 1.465 | Σύστημα διεύθυνης | 0,00% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.640 | Μετάδοση | 2,56% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 413 | Δείκτης αξιοπiστίας | 45,00 (μ.ο. 118) |
Βάρος (κιλά) | 1.225 | *Πηγή Reliability Index |