Το VW Golf αποκτά για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία του 1.000άρη 3κύλινδρο turbo κινητήρα, ο οποίος αντικαθιστά τον παλαιότερο 4κύλινδρο 1.2 TSI των 105 ίππων. Στη βάση παραμένει ο 1.2 TSI 85 PS για όσους θέλουν Golf στην χαμηλότερη τιμή (από 16.200 ευρώ). Παράλληλα, το Golf 1.0 TSI 115 PS διατίθεται στάνταρ με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων ή προαιρετικά με το 7άρι DSG (+2.000 ευρώ).
Από πλευράς τιμών, το αρχικό 5θυρο Golf 1.0 TSI 115 PS Active κοστίζει 19.450 ευρώ, ωστόσο με το DSG και στην πλούσια έκδοση BlueMotion της δοκιμής, η τιμή του σκαρφαλώνει στις 23.100 ευρώ και κρίνεται υψηλή για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης 1.0 λτ. Επίσης, η έκδοση BlueMotion δε διαφέρει από τις υπόλοιπες από πλευράς κατανάλωσης και εκπομπών CO2 (4,3 λτ./100 χλμ. και 99 γρ./χλμ. CO2), όπως συμβαίνει με το ντίζελ Golf 1.6 TDI BlueMotion.
Δυνατός ο 1.0 TSI αλλά με υψηλή κατανάλωση και τραχύτητα
Το νέο 3κύλινδρο τούρμπο, άμεσου ψεκασμού μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ. με απόδοση 115 ίππων και 200 Nm ροπής προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.233 κιλών και ανεβάζει με ευκολία στροφές χωρίς να «λαχανιάζει». Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 204 χλμ./ώρα, νούμερα που είχαν παλαιότερα δυνατά 1.600άρια μηχανικά σύνολα. Από πλευράς λειτουργίας η ύπαρξη των τριών κυλίνδρων γίνεται αισθητή μέσω τραχύτητας στις χαμηλές στροφές και δεν αποκλείεται κάποιους οδηγούς να τους ενοχλήσει. Με την επιλογή D στο DSG7 ο κινητήρας ο οποίος δουλεύει ως επί το πλείστον μέχρι τις περίπου 2.000 σ.α.λ. σε αστικούς ρυθμούς κίνησης έχει μια υπαρκτή τραχιά χροιά, ωστόσο με την επιλογή S λειτουργεί σε πιο υψηλές στροφές και είναι πολύ πιο πολιτισμένος. Σε ταχύτητες ταξιδιού ο 1.0 TSI εμφανίζει χαμηλό θόρυβο και δεν ενοχλεί, χάρη και στη μακριά 7η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.500 σ.α.λ.). Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει το DSG7 κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι άμεσο στις εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης, τόσο στην αυτόματη όσοι και στην χειροκίνητη λειτουργία. Από πλευράς κατανάλωσης, το trip computer έδειξε άνω των 8 λτ./100 χλμ. στην πόλη με προσεγμένη οδήγηση, ενώ η μεικτή κυμάνθηκε στα 7 λτ./100 χλμ.
Άνετο και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Στο δρόμο, το Golf συνδυάζει με επιτυχία την άνεση, την ευκολία στην οδήγηση (ειδικά και με το DSG), την ασφάλεια και πολύ καλή οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής. Η σπορ ανάρτηση της έκδοσης BlueMotion μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές χωρίς να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης, αλλά και δίχως να προσφέρει σπορτίφ αίσθηση. Το 7ης γενιάς Golf συμπεριφέρεται ουδέτερα, διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αποτελεσματικά φρένα, ενώ σε ενδεχόμενο που είτε από λάθος χειρισμό είτε ηθελημένα διαγνωστεί τάση αποσταθεροποίησης, το ESP επεμβαίνει ακαριαία και επαναφέρει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή πορεία. Εξίσου ουδέτερο είναι και σε οδηγική αίσθηση, αφού το τιμόνι του είναι ελαφρύ ακόμα και σε πιο γρήγορους ρυθμούς.
Ποιοτικό εσωτερικό με άνετους χώρους
Η αίσθηση στιβαρότητας που αποπνέει το αμάξωμα του Golf, ισχύει και για την κατασκευή του εσωτερικού, το οποίο αποτελεί υπόδειγμα ποιότητας στη μικρομεσαία -και όχι μόνο- κατηγορία. Στην θετική αίσθηση που εισπράττει άμεσα αυτός που θα εισέλθει στο εσωτερικό του συμβάλλουν το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό, η προσεγμένη συναρμογή και το φινίρισμα. Ο οδηγός από την πλευρά του νιώθει αμέσως «ένα» με το αυτοκίνητο αφού βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ όλα τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα και σωστά τοποθετημένα. Σε επίπεδο χώρων, το Golf είναι πολύ άνετο τόσο στο εμπρός τμήμα της καμπίνας όσο και στο πίσω, όπου οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα πόδια τους και αρκετό σε ωφέλιμο πλάτος και ύψος. Πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με μεγάλο άνοιγμα είναι με την σειρά του ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων.
(+) Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, χώροι, ηχομόνωση
(-) Τιμή, κατανάλωση, τραχύτητα κινητήρα στις χαμηλές στροφές