Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.2T κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο ανανεωμένο Auris και ανήκει σε μία γκάμα 14 νέων κινητήρων που λανσάρει η Toyota σε όλο τον κόσμο από τον Απρίλιο του 2014 μέχρι το τέλος του 2015.
Ο νέος 4κύλινδρος 1.2T διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού καθώς και υγρόψυκτο υπερσυμπιεστή και εναλλάκτη θερμότητας. Επιπλέον, το σύστημα VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent), αναβαθμίζεται σε VVT-iW (Variable Valve Timing – intelligent Wide), παρέχοντας ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στο χρονισμό βαλβίδων.
Από κυβισμό 1.197 κ.εκ., ο κινητήρας αποδίδει 116 hp (85 kW) και συνεχή ροπή 185 Nm μεταξύ 1.500 και 4.000 σ.α.λ., προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση (βλ. παρακάτω πίνακα). Το μυστικό για την επίτευξη άριστης κατανάλωσης χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις είναι η υψηλότερη συμπίεση. Όμως γενικά, όσο η συμπίεση αυξάνεται, τόσο μεγαλώνει και ο κίνδυνος ανεξέλεγκτης καύσης – κοινώς η κρουστική καύση (πειράκια).
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε έτσι ώστε η θερμοκρασία κάθε μεμονωμένου εξαρτήματος να μπορεί να βελτιστοποιηθεί. Παράλληλα, ένας νέος υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας, το σύστημα βαλβίδων VVT-iW και το σύστημα άμεσου ψεκασμού D-4T συνεργάζονται για τη απόδοση άριστης ροπής από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα.
Το σύστημα VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent) τόσο στην εισαγωγή όσο και εξαγωγή πετυχαίνει μεγιστοποίηση της ροπής σε όλες τις στροφές του κινητήρα. Επιπλέον, το νέο VVT-iW επιτρέπει την καθυστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, που σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει και στον κύκλο Otto και στον κύκλο Atkinson. Νέο είναι και το σύστημα ελέγχου εκκίνησης που υπόσχεται γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση του κινητήρα.
Toyota Auris 1.2T | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 |
Ψεκασμός | Άμεσος |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 71.5 x 74.5 |
Λόγος συμπίεσης | 10:01 |
Μέγιστη ισχύς (hp/kW σ.α.λ.) | 116/85 5.200 – 5.600 |
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 96.9 |
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 185/1.500-4.000 |
Ειδική ροπή (Nm/λτ.) | 154.6 |
CO2 6MT/CVT (γρ./χλμ.) | 109/106* |
0 – 100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχ. | 13,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 |
*Υπόκειται σε τελική έγκριση τύπου |