Με πολλές αλλαγές και βελτιώσεις παρουσιάζεται το ανανεωμένο Yaris τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά του (το 2011), αποκτώντας πιο μοντέρνα εμφάνιση, καλύτερη ποιότητα και βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η πιο κύριες αλλαγές εστιάζονται στο εμπρός άκρο με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μάσκα και τον προφυλακτήρα όπου κυριαρχεί ο μεγάλος αεραγωγός. Νέας σχεδίασης είναι επίσης ο πίσω προφυλακτήρας και τα φανάρια. Παράλληλα, προσφέρονται τέσσερα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου με διάμετρο 15 και 16 ιντσών.
Από πλευράς κινητήρων, το ανανεωμένο Yaris διατίθεται στην αρχική του έκδοση με το νέο 1.000άρι μηχανικό σύνολο των 69 ίππων, τον 1.33 λτ. ισχύος 99 ίππων, το υβριδικό με 1.5 λτ. κινητήρα και το ντίζελ 1.4 D-4D 90 PS της δοκιμής.
Αποδοτικός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση
Ο κινητήρας πετρελαίου 1.4 D-4D ταιριάζει κατάλληλα στο μικρό Toyota, καθώς είναι σε θέση να το κινήσει γρήγορα και οικονομικά τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Οι βελτιώσεις που έγιναν αφορούν τη μείωση των δονήσεων μέσω της νέας ράβδους ροπής του κινητήρα και των ανασχεδιασμένων κρεμαστρών του συστήματος εξάτμισης. Το 8βάλβιδο 1.400άρι μηχανικό σύνολο απόδοσης 90 ίππων και 205 Nm ροπής προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.) και εν κινήσει, ο θόρυβος και οι κραδασμοί που φτάνουν στο εσωτερικό είναι φιλτραρισμένοι και η πραγματική κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. Παράλληλα ο 1.4 D-4D παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, είναι πρόθυμος στο πάτημα του γκαζιού και συνεργάζεται πολύ καλά με τον θετικό σε αίσθηση και με κοντές διαδρομές 6τάχυτο επιλογέα.
Πιο μοντέρνο και καλύτερο σε ποιότητα το εσωτερικό
Πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του ανανεωμένου Yaris, με το σημαντικά αλλαγμένο ταμπλό, τις νέες επενδύσεις στις πόρτες και τις υφασμάτινες επενδύσεις. Στο ταμπλό έχει γίνει περισσότερη χρήση μαλακού πλαστικού στην κεντρική μπροστινή επιφάνεια, ενώ παρόμοιο υλικό συναντάται και στις πόρτες. Μαζί και με τα νέας υφής σκληρά πλαστικά, το ανανεωμένο Yaris κέρδισε πόντους στον τομέα της ποιότητας. Για τη βελτίωση της εργονομίας, η κεντρική κονσόλα έχει σηκωθεί κατά 23 χιλιοστά και το ύψος του επιλογέα των ταχυτήτων μειώθηκε κατά 30 χιλιοστά. Αναβαθμισμένο με την σειρά του είναι και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 (δεν περιλαμβάνεται στις αρχικές εκδόσεις Cool/LivePlus) με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής των 7 ιντσών (αντί 6,1 ιντσών πριν). Ενστάσεις υπάρχουν ως προς την θέση του τιμονιού, το οποίο παρόλο που ρυθμίζεται ως προς το ύψος και βάθος, έχει πολύ μικρή διαδρομή στην τηλεσκοπική ρύθμιση. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του μικρού Toyota προσφέρει παραπλήσιες ανέσεις με μικρομεσαίου αυτοκινήτου, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 286 λίτρα.
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ευχάριστη αίσθηση
Το ανανεωμένο Yaris διαθέτει βελτιώσεις και στο πλαίσιο, προσφέροντας καλύτερη οδική συμπεριφορά και άνεση. Ανασχεδιασμένη είναι και η πίσω ανάρτηση με τον πιο άκαμπτο άξονα. Επίσης, τοποθετήθηκαν πιο μαλακά ελατήρια εμπρός – πίσω, νέα αμορτισέρ, ενώ η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού έχει επαναρρυθμιστεί. Στην πράξη, το Yaris παρουσιάζεται ευχάριστο στην οδήγηση, ξεκούραστο και εύκολο στους χειρισμούς. Στις ευθείες κινείται με ασφάλεια ανεξαρτήτως ταχύτητας και είναι σε θέση να καλύψει με άνεση αποστάσεις εκτός αστικού περιβάλλοντος. Στις στροφές εμφανίζει καλή πρόσφυση και κράτημα, θα γλιστρήσει προοδευτικά και ελεγχόμενα κατόπιν επιδίωξης, αλλά όχι για πολύ αφού επεμβαίνει το σύστημα ευστάθειας VSC. Καλή ακρίβεια και αίσθηση προσφέρει το τιμόνι, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.
(+) Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, φιλικότητα στην οδήγηση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εργονομία
(-) Θέση οδήγησης, τιμή