Πλέον, το μικρόσωμο Suzuki έχει ωριμάσει αρκετά στα σημεία, κλείνοντας πονηρά το μάτι σε όσους αναζητούν ένα σκληροτράχηλο εκτός δρόμου μοντέλο με προσιτή σχετικά τιμή και κορυφαία επίπεδα αξιοπιστίας. Το ανανεωμένο Suzuki Jimny μπορεί να αποκτηθεί με 15.290 ευρώ (τιμή με ειδική προσφορά και όφελος απόσυρσης), ενώ στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας. Το Jimny από το 2015 και μετά εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, με ένδειξη αλλαγής των ταχυτήτων στον πίνακα οργάνων και με σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς ESC.
Ομάδα που κερδίζει… δύσκολα αλλάζει
18 χρόνια λοιπόν μετά το αρχικό του λανσάρισμα, το Jimny έχει περάσει σε μια φάση ιδιαίτερης ωριμότητας. Οι άνθρωποι της Suzuki φαίνεται πως στην περίπτωσή του ακολουθούν τη συνταγή «ομάδα που κερδίζει δύσκολα αλλάζει», έχοντας επέμβει πολύ στοχευμένα σε συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινήτου για να το κρατήσουν επίκαιρο. Σχεδιαστικά και στο πλαίσιο της τελευταίας του ανανέωσης, το Jimny έχει αποκτήσει ελαφρώς διαφοροποιημένη μάσκα και μικρές πινελιές ανανέωσης στον εμπρός προφυλακτήρα. Επιπλέον, προστέθηκαν δύο νέα χρώματα, το «στρατιωτικό» πράσινο χακί και στο ασημί Steel Silver, ενώ εφοδιάζεται με νέες επενδύσεις στο εσωτερικό και νέο σχέδιο ζαντών 15 ιντσών. Ως «κερασάκι», έρχεται να συμπληρώσει τις αισθητικές αλλαγές ο κλειστός, διακοσμητικός αεραγωγός στο καπό που παραπέμπει στο Jimny με το ντίζελ κινητήρα των 1.5 λίτρων (δε διατίθεται).
Μέτριο στην άσφαλτο αλλά πολύ καλό εκτός δρόμου
Στο ανανεωμένο Jimny ξεχωρίσαμε το γεγονός ότι σε σχέση με το άμεσο παρελθόν η καμπίνα του είναι καλύτερα μονωμένη ηχητικά. Οι θόρυβοι από το μοτέρ και τη μετάδοση που ήταν ιδιαίτερα αισθητοί στις προηγούμενες εκδόσεις, πλέον περνούν στην καμπίνα αρκετά περιορισμένοι, ειδικότερα στις χαμηλότερες ταχύτητες. Στην άσφαλτο, η ανάρτηση με τους άκαμπτους άξονες εμπρός – πίσω προσφέρει σχετική άνεση αν και λόγω της δομής και του ύψους της επιτρέπει τελικά να γίνονται αισθητές τυχόν ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο των 2.250 χλστ. οι αναπηδήσεις είναι αρκετά αισθητές, ενώ το σύστημα διεύθυνσης παραμένει κάπως ασαφές και με ελαφριά αίσθηση. Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσθήκη του ESP που αναβαθμίζει αισθητά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου. Να σημειώσουμε πως το ESP απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και ενεργοποιείται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει την ταχύτητα των 20-25 χλμ./ώρα.
Εκτός ασφάλτου το Jimny βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αφού σχεδιάστηκε βασικά για να κινείται σε χώμα, σε νερό, σε δάσος, σε… σε… σε οποιοδήποτε τερέν κυριολεκτικά. Εκεί, το σύστημα διεύθυνσης γίνεται πολύ αποτελεσματικό, η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά και η τετρακίνηση είναι «όλα τα λεφτά». Θυμίζουμε πως το μικρό Suzuki είναι αρχικά πισωκίνητο. Με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα ενεργοποιείται η τετρακίνηση. Για τα πλέον δύσκολα μονοπάτια το Jimny προσφέρει και κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού. Με αυτές τις τεχνικές προδιαγραφές και συνδυαστικά με το μικρό του βάρος, τους κοντούς προβόλους, την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, το Jimny γίνεται κυριολεκτικά ασυναγώνιστο εκτός δρόμου.
Επαρκής ο κινητήρας αλλά με υψηλά τέλη κυκλοφορίας
Ο 1.300άρης VVT κινητήρας αποδίδει 85 ίππους, οι οποίοι κινούν με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα των 1.060 κιλών. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 14,1 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων δε βοηθά ιδιαίτερα στον τομέα των επιδόσεων εν κινήσει. Το μοτέρ ανεβάζει με προθυμία στροφές και ικανοποιεί σε ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, αν και τα 110 Nm ροπής αποδίδονται στις 4.100 σ.α.λ. Η κατανάλωση των 7,1 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Suzuki είναι πλέον υψηλή για τα δεδομένα των πιο σύγχρονων αυτοκινήτων, όπως και οι εκπομπές CO2 των 162 γρ./χλμ., που ισοδυναμούν με 396,90 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
Εσωτερικό με αναχρονιστική εικόνα και περιορισμένους χώρους
Στο εσωτερικό του Jimny οι σχεδιαστικές αλλαγές από την τελευταία ανανέωση εντοπίζονται αποκλειστικά στον πίνακα οργάνων. Εκεί, οι νίκελ δακτύλιοι συνδυάζονται αρμονικά με το ανασχεδιασμένο φόντο των οργάνων. Είναι γεγονός πάντως πως η καμπίνα του μικρού Suzuki δείχνει πλέον κάπως εκτός εποχής. Η ποιότητα των υλικών εκτός του ταμπλό θα μπορούσε να έχει αναβαθμιστεί κάπως. Το ίδιο ισχύει και για τα καθίσματα που παραμένουν σκληρά. Βασικό μειονέκτημα είναι οι περιορισμένοι χώροι, αφού στο πίσω τμήμα ακόμα και άτομα με ύψος γύρω στα 1,7 μ. δύσκολα θα χωρέσουν, ενώ το πορτ μπαγκάζ των μόλις 113 λίτρων επαρκεί για τα άκρως απαραίτητα
(+) Εκτός δρόμου ικανότητες, εμφάνιση, υψηλή μεταπωλητική αξία, αξιοπιστία
(-) Κίνηση στην άσφαλτο, ποιότητα πλαστικών στην καμπίνα, ακριβά τέλη κυκλοφορίας, περιορισμένοι χώροι