Η νέα Octavia, στην τρίτη γενιά της ανεβάζει ακόμα πιο υψηλά τον πήχη σε όλους τους τομείς συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο που παρουσιάστηκε πριν από 10 χρόνια (το 2004) και είναι ακόμα πιο πλήρης σε κάθε επίπεδο, χωρίς όμως να χάσει το πολύ καλό value for money που ανέκαθεν τη διέκρινε. Βασισμένη στη νέα ελαφρύτερη πλατφόρμα MQB του ομίλου Volkswagen, η νέα Octavia μεγάλωσε σε διαστάσεις και ειδικά σε μήκος και μεταξόνιο (κατά 90 και 108 χιλιοστά αντίστοιχα), γεγονός που εκμεταλλεύτηκε και άλλο στους διαθέσιμους χώρους.
Παράλληλα, η νέα Octavia αποπνέει εξωτερικά περισσότερη στιβαρότητα και δείχνει πιο πολυτελής από πριν, ενώ χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες στοχεύει απευθείας στο οικογενειακό κοινό που αναζητά ένα μεσαίο αυτοκίνητο με γερμανική τεχνολογία και εικόνα, αλλά σε προσιτές τιμές. Αυτές ξεκινούν από τις 15.590 ευρώ για το 1.2 TSI 105 PS και από 18.790 ευρώ για την έκδοση με το ντίζελ κινητήρα 1.6 TDI της δοκιμής (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές).
Ποιοτικό εσωτερικό με πολύ άνετους χώρους και τεράστιο πορτ μπαγκάζ
Η νέα Skoda Octavia είναι ακόμα πιο ποιοτική από πριν, ενώ οι ήδη πολύ καλοί χώροι της προηγούμενης γενιάς, πλέον αγγίζουν εκείνους του μεγαλύτερου Superb. Ξεκινώντας από το τμήμα του οδηγού, εκείνος θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση και δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων. Στον τομέα της κατασκευής, το πάνω μέρος του ταμπλό μέχρι την κεντρική κονσόλα και το άνω μέρος των επενδύσεων των θυρών επενδύονται από μαλακό πλαστικό, ενισχύοντας την ποιοτική αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο. Περισσότερη ίσως προσοχή θα μπορούσε να είχε δοθεί στις πόρτες, οι οποίες καλύπτονται ως επί το πλείστον από μεγάλες επιφάνειες σκληρού πλαστικού, ενώ λιγοστό μαλακό ύφασμα υπάρχει μόνο στα υποβραχιόνια. Σχεδιαστικά οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες συμβαδίζουν με τον συντηρητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενισχύοντας με την σειρά τους την συμπαγή αίσθηση που αποπνέει. Hi Tech στοιχείο αποτελεί η οθόνη αφής των 5,8 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων που υπάρχει στάνταρ στην πιο πλούσια έκδοση Elegance.
Όσο για τους χώρους που προσφέρει η νέα Octavia, με μια λέξη χαρακτηρίζονται κορυφαίοι. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας ο αέρας για τα πόδια είναι υπερεπαρκής, ενώ για τις αποσκευές τα 590 λίτρα και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι ότι ακριβώς αναζητά ένας οικογενειάρχης για να μεταφέρει τα πάντα σε ένα ταξίδι.
Σίγουρη και σταθερή στο δρόμο
Η νέα Octavia κερδίζει αμέσως τον οδηγό της με την ασφάλεια και την σιγουριά που προσφέρει στο δρόμο, ανεξαρτήτως διαδρομής. Το νέο πιο άκαμπτο πλαίσιο ενισχύει την στιβαρότητα του αυτοκινήτου σε συνδυασμό και με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, ωστόσο πλέον όπως και σε άλλα μοντέλα του ομίλου VW, έτσι και στην Octavia μόνο οι ισχυρότερες εκδόσεις (1.8 TSI 180 PS και το RS 2.0 220 PS) εφοδιάζονται με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων και τα υπόλοιπα μοντέλα περιλαμβάνουν ημιάκαμπτο άξονα.
Από πλευράς άνεσης, οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος αμβλύνονται με αρκετά ικανοποιητικό τρόπο, όμως ο θόρυβος που ακούγεται από την ανάρτηση δεν φιλτράρεται ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Κινούμενη στις ευθείες, η νέα Octavia παρουσιάζεται ιδιαίτερα ασφαλής ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, ενώ και στις στροφές παραμένει στην πορεία της με μικρές κλίσεις και ουδέτερη συμπεριφορά. Πρόσθετα, ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση και βάρος από το τιμόνι ανά πάσα στιγμή, έχοντας στη διάθεσή του και αποτελεσματικά φρένα.
Νέο στοιχείο για την Octavia που συναντάται και στα νεότερα μοντέλα του ομίλου VW, είναι το σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ με τις ρυθμίσεις Normal, Sport, Eco και Individual (μέσω της οθόνης αφής). Ανάλογα την επιλογή ρυθμίζεται διαφορετικά η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού και η λειτουργία του κλιματισμού.
Οικονομικός και με θετικό τράβηγμα ο ντίζελ των 1.6 λίτρων
Ο 1.600άρης diesel με τους 105 ίππους και τα 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. παρουσιάζει θετικά στο σύνολό του χαρακτηριστικά και ταιριάζει κατάλληλα στο αυτοκίνητο με το οικογενειακό προφίλ. Μεταξύ άλλων το μηχανικό αυτό σύνολο με εκπομπές CO2 μόλις 99 γρ./χλμ. απαλλάσσει τον κάτοχό του από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ με πραγματική κατανάλωση γύρω στα 6 λτ./100 χλμ. είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Από πλευράς λειτουργίας ο 1.6 TDI είναι πολιτισμένος με λιγοστούς κραδασμούς και χαμηλό θόρυβο. Οι επιταχύνσεις που προσφέρει είναι σβέλτες παρά τη μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου και ουσιαστικά μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές παρατηρείται μια υστέρηση απόκρισης.
Γεμάτη τεχνολογία η νέα Octavia
Τα συστήματα ασφαλείας που εφοδιάζουν τη νέα Octavia είναι άφθονα και θα αναφέρουμε μερικά από αυτά επιγραμματικά: Προσαρμοζόμενος Ρυθμιστής Ταχύτητας (Adaptive Cruise Assistant), Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Lane Assistant), Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων (Multi-Collision Brake), Σύστημα Προστασίας Επιβατών (Crew Protect Assistant), Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Activity Assistant), νέο Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Φώτων (Intelligent Light Assistant) κ.α. Σε αυτά και σε ακόμα περισσότερα προσθέστε τους έως 9 αερόσακους και τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.
(+): Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα, άνεση, οδική συμπεριφορά, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, κατανάλωση
(-): Τράβηγμα κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, θόρυβος ανάρτησης στις ανωμαλίες των δρόμων, μεγάλες επιφάνειες σκληρού πλαστικού στις επενδύσεις των θυρών