Το πλήρωμα του χρόνου λοιπόν για να αποκτήσει η Skoda μεσαίο SUV έφτασε και πλέον στην χώρα μας βρίσκεται το Skoda Kodiaq. Ο εκπρόσωπος της τσέχικης μάρκας στην ιδιαιτέρως απαιτητική αλλά και δημοφιλή κατηγορία των SUV είναι πλέον εδώ και διατίθεται σε δύο εκδόσεις βενζίνης με τον 1.4 λτ. TSI με 125 και 150 ίππους (με τον πρώτο είναι δικίνητο και με τον δεύτερο τετρακίνητο) και σε δύο εκδόσεις πετρελαίου με τον 2.0 TDI στα 150 και στα 190 άλογα (στην δεύτερη περίπτωση είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG). Εμείς είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το νέο Skoda Kodiaq με τον κινητήρα 1.4 TSI των 125 ίππων και να το δοκιμάσουμε διεξοδικά εντός και εκτός δρόμου.
Επιβλητική και σύγχρονη εμφάνιση
Προκειμένου να κάνει την είσοδό της στην κατηγορία των μεσαίων SUV με τρόπο επιβλητικό η Skoda είχε όλη την υποστήριξη του ομίλου VW. Όπερ σημαίνει ολοκαίνουργια πλατφόρμα MQB κάτω από το σύγχρονο σχεδιαστικά αμάξωμα μήκους 4.697 χλστ. (πλάτος και ύψος είναι στα 1.882 χλστ. και 1.676 χλστ. αντίστοιχα). Όσον αφορά στο μεταξόνιό του αυτό είναι στα 2.791 χλστ. Νούμερο αρκετά μεγάλο, το οποίο είναι και αυτό που δίνει τη δυνατότητα στο Kodiaq να πάρει και τρίτη σειρά καθισμάτων και να γίνει 7θέσιο. Εμφανισιακά, το Kodiaq ξεχωρίζει από την μεγάλη μάσκα εμπρός με τις κάθετες γρίλιες, αλλά και το έντονα ανάγλυφο αμάξωμά του, ειδικά στις πλευρικές επιφάνειες. Ιδιαίτερο σχεδιασμό έχουν τα εμπρός φώτα με στοιχεία LED, ενώ LED είναι και τα πίσω. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις του αυτοκινήτου και κυρίως το μεγάλο ύψος του, οι σχεδιαστές της Skoda κατάφεραν να διατηρήσουν τον αεροδυναμικό συντελεστή στο λογικό επίπεδο του Cd. 0,32 (τιμή πολύ καλή για την κατηγορία).
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα
Λιτός σχεδιασμός, γενναιόδωροι χώροι
Οι σχεδιαστές εσωτερικού της Skoda δημιούργησαν ένα εσωτερικό το οποίο δίνει προτεραιότητα στην πρακτικότητα, την ευρυχωρία και την εργονομία. Ο σχεδιασμός δεν είναι λεπτεπίλεπτος και με πολλές φλυαρίες. Οι μεγάλες, σχεδόν… χοντροκομμένες επιφάνειες στο ταμπλό και ο λιτός σχεδιασμός σου θυμίζουν πως βρίσκεσαι σε ένα μεσαίο SUV, που σκοπό του έχει να είναι ανθεκτικό στην όποια σκληρή χρήση μπορεί να προκύψει. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά, και δεν έχουν να ζηλέψουν από πιο ακριβές προτάσεις του ομίλου VW, ενώ συναρμογή και φινίρισμα δεν αφήνουν περιθώριο για παράπονα. Το Kodiaq φυσικά δεν αδιαφορεί για την τεχνολογία. Είναι εξοπλισμένο με σύστημα πολυμέσων το οποίο συνοδεύεται από έγχρωμη οθόνη αφής, ενώ διαθέτει και την εφαρμογή Skoda Connect. Αυτή βοηθά παρέχοντας υπηρεσίες οδικής βοήθειας εξ αποστάσεως. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως της καμπίνας του Skoda Kodiaq είναι οι διαστάσεις της, καθώς πέντε άτομα θα βολευτούν άνετα (φυσικά υπάρχει και δυνατότητα 7θέσιας καμπίνας), ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 720 λίτρα και φτάνει τα 2.065 λτ. Κορυφαία είναι και η πρακτικότητα της καμπίνας με πολλές και μεγάλες θήκες μικροαντικειμένων για εμπρός και πίσω επιβάτες, ενώ ειδική αναφορά χρίζει η δυνατότητα του πίσω καθίσματος να σύρεται εμπρός/πίσω, ενώ φυσικά αναδιπλώνεται.
Ο 1.4 TSI125 PS είναι η χρυσή τομή
Η συγκεκριμένη έκδοση του Kodiaq εφοδιάζεται με τον 1.4 TSI των 125 ίππων, γνωστός και από άλλα μοντέλα του ομίλου VW. Πρόκειται για ένα μοτέρ το οποίο παντρεύει ιδανικά επιδόσεις και κατανάλωση, καθώς με τα 125 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και τα 200 Nm ροπής από τις 1.400 έως και τις 4.000 σ.α.λ. εξασφαλίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 10.5 δλ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα με την μέση κατανάλωση να είναι στα 8,1 λίτρα/100 χλμ. Τιμές λογικές αν αναλογιστούμε πως πρόκειται για ένα μεσαίο SUV το οποίο ζυγίζει 1.502 κιλά. Το μοτέρ στην πράξη έχει καλή ποιότητα λειτουργίας χωρίς κραδασμό και θόρυβο, ακόμη και όταν ο ρυθμός ανεβαίνει, ενώ από τις 2.000 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. «τραβάει» ικανοποιητικά.
Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές των αυτοκινήτων Skoda
Άνετο, ήσυχο και ικανό ακόμη και εκτός δρόμου
Το Skoda Kodiaq σίγουρα δεν είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θα σε κάνει να νιώσεις άνετα στα στενά σοκάκια των μεγαλουπόλεων της χώρας μας. Κάτι τέτοιο θα ήταν εξωπραγματικό. Το Kodiaq είναι φτιαγμένο για να ταξιδεύει και για να κάνει εκτός δρόμου περιηγήσεις. Η οδική του συμπεριφορά είναι τυπική για αυτοκίνητο της μάρκας. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και κόβει πολύ, η ανάρτηση προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, αν και κάποιες φορές η λειτουργία της είναι λίγο θορυβώδης, ενώ ακόμη και σε απανωτές καμπές ελέγχει ικανοποιητικά το μεγάλο αμάξωμα. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση και καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι ισχυρά και δεν κουράζονται. Εκτός δρόμου το Kodiaq δεν θα δυσανασχετήσει. Ακόμη και στην συγκεκριμένη έκδοση, χωρίς τετρακίνηση, ο οδηγός (ο οποίος έχει εκτός των άλλων στη διάθεσή του μία άνετη θέση οδήγησης, με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων) έχει συμμάχους του την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (187 χλστ.) και τις πολύ καλές γωνίες εισόδου/διαφυγής στις 19,1 και 15,7 μοίρες αντίστοιχα. Σε συνδυασμό μάλιστα με την ικανοποιητική διαδρομή της ανάρτησης, μόνο τα ελαστικά των ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών μπορεί να βάλουν στοπ…
Το καλύτερο όμως σας το αφήσαμε για το τέλος. Και αυτό δεν είναι άλλο από την τιμή του Skoda Kodiaq, η αφετηρία της οποίας είναι στα 22.000 ευρώ και αφορά στην έκδοση της δοκιμής μας Ambition (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Skoda Kodiaq). Αν μάλιστα στην τιμή συνυπολογίσεις τον υπερπλήρη εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 7 αερόσακους, Hill Start Assist, LED φώτα, διζωνικό κλιματισμό, cruise control, αισθητήρες βροχής, φώτων και παρκαρίσματος, φιμέ τζάμια, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και 8 ηχεία, συρόμενα πίσω καθίσματα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, τότε πραγματικά μιλάμε για το πιο… value for money αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς αυτή την στιγμή!
+ Τιμή, χώροι επιβατών, χώροι αποσκευών, πρακτικότητα, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, λειτουργία κινητήρα
– Κατανάλωση υπό πίεση