Για ακόμα μία φορά αναμένεται να αλλάξει η φορολόγηση των αυτοκινήτων και ειδικά εκείνων με υψηλού κυβισμού κινητήρες σύμφωνα με δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Μαυραγάνη στη Βουλή, ο οποίος ανέφερε σχετικά: «Τα μεγάλα κυβικά δεν συνεπάγονται απαραιτήτως και την πραγματική αξία ενός αυτοκινήτου. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές σε αυτό το κομμάτι της φορολόγησης».
Το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση από την βουλευτή της Χρυσής Αυγής Χρυσοβαλάντη Αλεξόπουλου και ο κ. Μαυραγάνης τόνισε πως υπάρχουν σκέψεις για αναπροσαρμογή στα κριτήρια φορολόγησης των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ενόψει της υιοθέτησης ενός νέου σταθερού φορολογικού νομοθετικού πλαισίου.
«Πολλές φορές τα κυβικά δεν έχουν σχέση με την εργοστασιακή αξία. Κι είναι ένα θέμα που εξετάζουμε για να δούμε αν μπορούμε σε αυτό το κομμάτι της νομοθεσίας να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές» τόνισε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Οικονομικών.
Αναφερόμενος στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, ο κ. Μαυραγάνης παρέπεμψε για το μέλλον ενδεχόμενο επανεξέτασής τους με «ισοδύναμες προτάσεις».
Η άποψη του autogreeknews.gr είναι ότι η φορολόγηση των αυτοκινήτων βάσει της εργοστασιακής τους αξίας και όχι βάσει του κυβισμού τους είναι μάλλον πιο ορθή και «τίμια», δεδομένου ότι υπάρχουν αυτοκίνητα με κινητήρες 2.0 λίτρων, τα οποία κοστίζουν τα μισά χρήματα από άλλα με μικρότερης χωρητικότητας μηχανικά σύνολα. Κάτι ανάλογο θα έπρεπε να ισχύσει και με τα τέλη κυκλοφορίας, την στιγμή που ένα παλιό αυτοκίνητο 10ετίας 1.400 κ.εκ. με αξία γύρω στα 5.000 ευρώ πληρώνει 240 ευρώ, ενώ ένα καινούργιο με χαμηλές εκπομπές CO2 και με τιμή π.χ. στα 30.000 ευρώ μπορεί να πληρώνει τα μισά χρήματα ή ακόμα και καθόλου.
Εσείς τι λέτε; Ποια είναι η άποψή σας;