Τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο CNG ολοένα και πληθαίνουν στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού προσφέρουν πολύ χαμηλό κόστος στις μετακινήσεις (1kg φυσικού αερίου κοστίζει στην Ελλάδα 0.976 ευρώ), όπως είναι μοντέλα της Fiat, Opel, Volkswagen, SEAT κ.α.
Στην πρώτη παρουσίαση του φυσικού αερίου για την κίνηση οχημάτων, FISIKON, που πραγματοποιήθηκε στην ελληνική αγορά έγινε ενημέρωση για τα πολλαπλά οφέλη του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης, ενώ παρουσιάστηκαν και τα επιχειρηματικά σχέδια τηςς ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη της αγοράς της αεριοκίνησης.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος επεσήμανε ότι η Ελλάδα αναβαθμίζεται δραστικά στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη όπως αποδείχθηκε και με την επιλογή της για τη διέλευση του αγωγού ΤΑP ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία στις ευρωπαϊκές αγορές.
Παράλληλα, όπως είπε, προχωρούν οι διαδικασίες που δρομολογήθηκαν για την εκμετάλλευση των ελληνικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που θα αναβαθμίσουν περισσότερο την χώρα στην Ευρώπη αλλά και στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα.
Το άνοιγμα της νέας αγοράς, που σηματοδοτείται με την εισαγωγή του FISIKON, θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ενός καυσίμου κίνησης που διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά: είναι οικονομικότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, είναι ασφαλές, ενώ θεωρείται το πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, δεδομένων των μειωμένων εκπομπών σωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα που εκλύει. Έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει καθοριστικά σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στην ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων.
Πολλαπλά αναμένονται επίσης τα οφέλη για την πραγματική οικονομία, μεταξύ των οποίων, αναβαθμισμένα πρατήρια καυσίμων, τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της φθηνότερης διακίνησης εμπορευμάτων. Παράλληλα, η εφαρμογή του στους εμπορικούς και επαγγελματικούς στόλους εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το στρατηγικό στόχο της χώρας μας να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου της Ευρώπης.
Το φυσικό αέριο κίνησης αξιοποιείται ήδη από οχήματα κοινωφελούς σκοπού, όπως λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και απορριμματοφόρα δήμων καθώς και από ταξί αλλά και ΙΧ. Σε ότι αφορά στις μελλοντικές κινήσεις της ΔΕΠΑ, τα άμεσα πλάνα της εταιρίας στοχεύουν στην επέκταση του δικτύου τροφοδότησης φυσικού αερίου σε συνεργασία με τα Ελληνικά Πετρέλαια, με το άνοιγμα 6-7 νέων πρατηρίων στις μεγάλες πόλεις κατά μήκος του οδικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης εντός του έτους, και τα υπόλοιπα μέσα στο 2014. Τα 2 πρώτα πρατήρια είναι ήδη διαθέσιμα στους καταναλωτές στο Ίλιον και την Ανθούσα Αττικής, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται η εμπορική λειτουργία των πρατηρίων σε Θεσσαλονίκη και Κηφισιά.
Η ΔΕΠΑ δεσμεύεται να συνεχίσει την υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, αποσκοπώντας στην ακόμη ταχύτερη διάδοση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης.