Με τις διακοπές του Αυγούστου να πλησιάζουν, ήταν μια καλή ευκαιρία να πάρουμε μια «γεύση» διακοπών τον Ιούλιο, ταξιδεύοντας προς την πανέμορφη Λευκάδα. Υπέροχες μεγάλες αλλά και μικρές παραλίες στρωμένες με άμμο, καταγάλανα νερά, βουνά κατάφυτα και γραφικά χωριά συνθέτουν ένα μοναδικό μείγμα που σε καλεί να το εξερευνήσεις και να το απολαύσεις.
Βασικό πλεονέκτημα για όσους επιλέξουν ως προορισμό διακοπών τη Λευκάδα, είναι ότι το ταξίδι γίνεται οδικώς, χωρίς το -συνήθως- μεγάλο κόστος μετακίνησης που χρειάζεται για μεταφορά του αυτοκινήτου με πλοίο. Η απόσταση από την Αθήνα έως τη Λευκάδα είναι περίπου 360 χιλιόμετρα και διαρκεί σχεδόν τεσσεράμισι ώρες. Ο δρόμος από την Κόρινθο και μετά χρειάζεται πολύ προσοχή, αφού ολόκληρη η Κορίνθου – Πατρών είναι ένα εργοτάξιο με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, ενώ τα έργα συνεχίζονται για πολλά χιλιόμετρα και μετά το Αντίρριο, για την κατασκευή της Ιονίας Οδού, που θα φτάνει μέχρι τα Ιωάννινα.
Σε αυτό το ταξίδι, το ανανεωμένο Mitsubishi ASX με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λτ. μας μετέφερε άνετα και αρκετά οικονομικά, με μεικτή κατανάλωση γύρω στα 6,0 λτ. στα περισσότερα από 800 χιλιόμετρα που διανύσαμε συνολικά. Ο 1.600άρης ντίζελ των 114 ίππων και 270 Nm ροπής διακρίνεται και για την πολιτισμένη του λειτουργία με τους περιορισμένους κραδασμούς και θορύβους, ενώ με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις ικανοποιούν, όπως και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο πραγματοποιεί προσπεράσεις σε ικανοποιητικούς ρυθμούς (φορτωμένο και με χρήση κλιματισμού).
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού εκτιμήσαμε και την άνεση που προσφέρει. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ διατηρούν σε πολύ καλά επίπεδα την σταθερότητα του αυτοκινήτου τόσο στους επαρχιακούς ορεινούς δρόμους, όσο και στις ευθείες σε ταχύτητες τελικής. Το τιμόνι του διαθέτει το απαραίτητο «σφίξιμο» στην ευθεία, ωστόσο στις στροφές θα το θέλαμε πιο βαρύ και με καλύτερη πληροφόρηση. Επιπλέον, το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο και με την αποτελεσματική τετρακίνηση (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή).
Στα θετικά στοιχεία του ASX περιλαμβάνονται και οι άνετοι χώροι στο εσωτερικό του, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 393 λίτρων γίνεται πιο πρακτικό όταν αφαιρεθεί η εταζέρα. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει πολύ καλή ορατότητα που βοηθά στο ταξίδι και δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Ποιοτικά, το ASX είναι συνολικά προσεγμένο, ωστόσο κάποιοι τριγμοί από τις πλαστικές επενδύσεις γύρω από την γυάλινη οροφή συντονίζονταν σε συγκεκριμένες στροφές του κινητήρα και ακούγονταν τριγμοί.
Όσο για τις τιμές που διατίθεται το ASX 1.6 DI-D, αυτές ξεκινούν από τις 23.900 ευρώ για το 2WD με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με την γυάλινη οροφή και την τετρακίνηση ξεκινά από τις 28.220 ευρώ, ενώ υπάρχει και το αρχικό 1.6 βενζίνης, από 18.890 ευρώ.