Δοκιμή Mitsubishi ASX ντίζελ 1.6 Di-D 4×4

Το Mitsubishi ASX απέκτησε τον καταλληλότερο κινητήρα στην γκάμα του, πέντε ολόκληρα χρόνια μετά το λανσάρισμα του μοντέλου. Πρόκειται για το ντίζελ μηχανικό σύνολο 1.6 Di-D, το οποίο είναι προϊόν του γαλλικού ομίλου PSA και έχει τοποθετηθεί σε πολλά Citroen – Peugeot. Με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα, το ASX διατίθεται τόσο σε 2κίνητες εκδόσεις όσο και σε 4κίνητες (από 22.560€ και 24.860€ αντίστοιχα), ενώ υπάρχει και ο βενζίνης των 1.6 λτ. με 117 ίππους σε πολύ χαμηλότερη τιμή που ξεκινά από 17.560 ευρώ.

Καλές επιδόσεις και με πολιτισμένη λειτουργία ο 1.6 DI-D

Ο ντίζελ 8βάλβιδος κινητήρας των 1.560 κ.εκ. απόδοσης 114 ίππων και 270 Nm ροπής παρουσιάζει στο σύνολό του καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και είναι ο πιο ιδανικός για το ASX. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές και ειδικά μετά τις 1.750 σ.α.λ. που αποδίδεται η ροπή, ενώ είναι αρκετά πρόθυμος στις μεσαίες στροφές και επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.420 κιλών από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.) και κυρίως εν κινήσει. Ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας και οι κραδασμοί είναι περιορισμένοι και δεν θα ενοχλήσουν τόσο στις αστικές διαδρομές όσο και σε ένα ταξίδι, χάρη και τη μακριά 6η ταχύτητα. Από πλευράς κατανάλωσης, η Mitsubishi ανακοινώνει μεικτή 5,0 λτ./100 χλμ., ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 7 λτ./100 χλμ. Πιο άμεσο θέλαμε κατά την εκκίνηση του κινητήρα το σύστημα «Automatic Stop & Go», ειδικά όταν θέλεις να ξεκινήσεις πιο γρήγορα στο φανάρι.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά μέτρια αίσθηση

Στο ανανεωμένο ASX οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς φέρουν πιο σφιχτές ρυθμίσεις, γεγονός που γίνεται άμεσα αισθητό συγκριτικά με το προ ανανέωσης πιο μαλακό μοντέλο. Το ιαπωνικό SUV εμφανίζει πολύ καλό κράτημα στις στροφές και μειωμένες κλίσεις, ενώ στις ευθείες δεν προκαλεί κάποια ανησυχία στον οδηγό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Ελαφρώς μειωμένη είναι η προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση, κάτι που γίνεται αισθητό όταν το αυτοκίνητο περνά από δρόμους με έντονες ανωμαλίες αλλά κυρίως εκτός δρόμου. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι αρκετά ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση και μειονεκτεί ως προς την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού. Στα πλεονεκτήματα ανήκει η άμεση και αποτελεσματική τετρακίνηση, ειδικά στην επιλογή Lock. Ο οδηγός μέσω του μπουτόν 4WD που υπάρχει δίπλα από το χειρόφρενο μπορεί να επιλέξει την λειτουργία 2WD για κίνηση στους εμπρός τροχούς, την 4WD AUTO όπου η κατανομή της ροπής ελέγχεται αυτόματα σε ποσοστό από 98% μπροστά/2% πίσω μέχρι 50% μπροστά/50% πίσω και στην 4WD Lock στην οποία η ροπή μοιράζεται στο 50/50.

Άνετο εσωτερικό και με καλή εργονομία

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου ASX οι αλλαγές εστιάζονται στις νέες υφασμάτινες επενδύσεις, στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τα νέα χειριστήρια και το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό, στο νέας σχεδίασης τιμόνι και στο νέο μπουτόν (αντί περιστροφικού χειριστηρίου) ελέγχου της 4κίνησης All Wheel Control (AWC). Το ταμπλό είναι λιτό σχεδιαστικά και ο σκουρόχρωμος διάκοσμος μουντός, ενώ από πλευράς ποιότητας το εμπρός τμήμα του ταμπλό αποτελείται από σχετικά μαλακό πλαστικό και τα υπόλοιπα είναι σκληρά. Παρά την στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων παρατηρήθηκαν τριγμοί από το ταμπλό και πιο έντονοι κατά την εκτός δρόμου κίνηση. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξυπηρετηθεί από τα εύχρηστα επιμέρους χειριστήρια και τις διάφορες θήκες και θέσεις για ποτήρια. Στον τομέα των χώρων, μέχρι και τρία ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν με άνεση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων του ASX, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 393 λτ. συν 26 λτ. κάτω από το δάπεδο.

(+) Οδική συμπεριφορά, τετρακίνηση, χώροι

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τριγμοί στο εσωτερικό

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
114/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
158,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.295
Πλάτος (χλστ.)
1.770
Ύψος (χλστ.)
1.615
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.420
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
393
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.860
Get it on Google Play Download on the App Store