Το νέο, τέταρτης γενιάς Ford Mondeo, διατίθεται και στην χώρα μας και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στα πλαίσια της Πανελλαδικής Δημοσιογραφικής του παρουσίασης στην Αράχωβα. Η νέα ναυαρχίδα της Ford στην Ευρώπη προσφέρει πληθώρα τεχνολογιών και συστημάτων ασφαλείας, διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων – εκδόσεων και σε τρία αμαξώματα (σεντάν, 5θυρο, στέισον βάγκον), ενώ συνολικά είναι βελτιωμένο και εκσυγχρονισμένο σε κάθε σημείο.
Το πληθωρικών διαστάσεων νέο μεσαίο Ford μήκους 4.871 χλστ., πλάτους 1.852 χλστ., ύψους 1.482 χλστ. και μεταξόνιο 2.850 χλστ., είναι το πιο ελκυστικό σχεδιαστικά Mondeo από ποτέ, με σπορτίφ και δυναμικό εμπρός άκρο, σφηνοειδές προφίλ και τελείωμα που παραπέμπει σε 4θυρο κουπέ. Μεταξύ των χαρακτηριστικών του γνωρισμάτων είναι οι εμπρός προσαρμοζόμενοι προβολείς Adaptive LED (εκτός της έκδοσης Trend) με αυτόματη ρύθμιση ύψους, κατευθυνόμενη δέσμη και επτά συνολικά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις συνθήκες φωτισμού περιβάλλοντος, τη γωνία διεύθυνσης την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την ενεργοποίηση των καθαριστήρων παρμπρίζ. Πρωτοποριακές είναι με την σειρά τους και οι πίσω ακριανές ζώνες ασφαλείας τεχνολογίας Inflatable Rear Seatbelt με ενσωματωμένο αερόσακο, καθώς και το σύστημα ανίχνευσης πεζών Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, που ακινητοποιεί το όχημα αν διαγνώσει πιθανή σύγκρουση.
Από πλευράς τιμών, το νέο Mondeo κοστίζει από 21.705 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.0 EcoBoost 125 PS με υπερπλήρη εξοπλισμό, ενώ το ντίζελ 1.6 TDCi 115 PS -που οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις- κοστίζει από 23.636 ευρώ. Επίσης, διατίθενται τα 1.5 EcoBoost 160 PS, 2.0 EcoBoost 240 PS, 2.0 TDCi 180 PS και για πρώτη φορά υβριδικό (βενζίνης) 2.0 177 PS. Με το 5θυρο και το wagon αμάξωμα προσφέρονται όλες οι εκδόσεις, όμως σεντάν υπάρχει μόνο στο υβριδικό. (Πατήστε Εδώ για αναλυτικό τιμοκατάλογο και εξοπλισμούς).
Άνετο και ποιοτικό εσωτερικό
Οι μεγάλες εξωτερικές του διαστάσεις έχουν ανάλογο αντίκτυπο στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει πολύ πλάτος, άφθονος χώρος για τα πόδια και επαρκής αέρας για τα κεφάλια. Το πορτ μπαγκάζ του 5θυρου Mondeo έχει χωρητικότητα 458 λίτρων με κανονική ρεζέρβα (μικρότερο έναντι άλλων μεσαίων και πιο μικρών μοντέλων), με τη μικρή ρεζέρβα αυξάνεται στα 541 λτ. και με το κιτ επισκευής φτάνει τα 550 λίτρα (488, 500, 525 λτ. το wagon αντίστοιχα).
Ποιοτικά, το πάνω μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων των θυρών είναι κατασκευασμένα από παχύ μαλακό πλαστικό, ενώ ικανοποιητικά σε υφή και όψη είναι τα σκληρά πλαστικά. Η συναρμογή δείχνει στιβαρή, ωστόσο ορισμένες μικροατέλειες είναι υπαρκτές. Μεταξύ των κυρίαρχων στοιχείων στην κεντρική κονσόλα -με τη όχι ιδιαίτερα κομψή σχεδίαση- είναι η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος SYNC II (4,2 ιντσών στο Trend), η οποία είναι σχετικά εύκολη στην χρήση. Ο οδηγός κάθεται πολύ άνετα και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Επίσης, έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες, αλλά όχι όλες πρακτικές, όπως είναι αυτές πίσω από τη βαθιά κονσόλα και οι ψηλά τοποθετημένες ποτηροθήκες ανάμεσα από τα καθίσματα.
Ιδανικός συνδυασμός άνεσης – οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης
Στα βασικά πλεονεκτήματα που προσφέρει το νέο Mondeo είναι ο άριστος συνδυασμός μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Μπορεί τα 4,9 μήκους του αμαξώματος να σε κάνουν να νιώθεις άβολα στην πόλη, ωστόσο εκτός αυτής ξεδιπλώνει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, τόσο στις μεγάλες ευθείες και καμπές της εθνικής οδού όσο και στους επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Κινούμενοι για αρκετά χιλιόμετρα σε υψηλές ταχύτητες δε νιώσαμε ούτε στιγμή την παραμικρή τάση ανασφάλειας, ενώ απολαμβάναμε το ταξίδι ξεκούραστα. Παρά τον μεγάλο του όγκο, το νέο Mondeo εκπλήσσει και σε αυτή τη γενιά με τον τρόπο που στρίβει, αφού καταφέρνει και δείχνει μικρότερο, παραμένοντας ακλόνητο ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Την ίδια στιγμή ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι, το πλαίσιο και τις σωστά ρυθμισμένες, ανεξάρτητες αναρτήσεις.
Επαρκής ο 1.600άρης ντίζελ κινητήρας
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDCi των 115 ίππων και 270 Nm ροπής, επαρκεί για να κινήσει τα 1.495 κιλά του αμαξώματος, παρουσιάζοντας πολιτισμένη λειτουργία απαλλαγμένη από ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους. Από πλευράς επιδόσεων και δεδομένου ότι είναι ένα αυτοκίνητο για ταξίδια που θα φορτώσει όλη την οικογένεια με τις αποσκευές, ίσως είναι οριακά επαρκής στην περίπτωση που κληθεί να κινήσει τα 2.160 κιλά μεικτού βάρους και με τον κλιματισμό σε λειτουργία. Με δύο άτομα και σε ελαφρώς ανηφορικά τμήματα της Εθνικής Οδού, το αυτοκίνητο ανέβαζε ελάχιστα ταχύτητα (π.χ. στα 120-130 χλμ./ώρα) με 6η σχέση στο εύχρηστο κιβώτιο, ενώ στις προσπεράσεις χρειαζόταν μια ταχύτητα πιο κάτω. Σίγουρα πιο ασφαλή συμπεράσματα θα έχουμε όταν το οδηγήσουμε περισσότερες μέρες κατά τη διάρκεια της δοκιμής του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Έκδοση | 1.6 TDCi |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.560 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 115/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,1 |
50-100 χλμ./ώρα | 11,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 192 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 109 |
Βάρος (κιλά) | 1.495 |