Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ολοένα και αυξάνονται, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν συνεχώς η μία μετά την άλλη τις προτάσεις τους προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου των οχημάτων τους, αλλά και για να προσφέρουν στους (ευκατάστατους) πελάτες τους εναλλακτικές προτάσεις που θα… μπαίνουν στην πρίζα για να «γεμίσουν» αντί να χρειάζονται βενζίνη ή πετρέλαιο. Βέβαια βασικό πρόβλημα των ηλεκτροκίνητων παραμένει η περιορισμένη αυτονομία τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, ωστόσο και εδώ υπάρχει η λύση μέσω της χρήσης κινητήρων που λειτουργούν ως γεννήτριες (βλ. Opel Ampera – Chevrolet Volt).
Ανάλογη φιλοσοφία έχει και η BMW i3, η οποία στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση κοστίζει (στην Ευρώπη) 35.500 ευρώ, ενώ με το βοηθητικό κινητήρα η τιμή της ανεβαίνει στα 39.990 ευρώ. Το μήκους 4 μέτρων αμάξωμα της μικρής BMW είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά, όπως είναι το πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα, και ο ηλεκτροκινητήρας της έχει απόδοση 170 ίππων. Για να επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 7,2 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία σε συνδυασμό με το βοηθητικό κινητήρα βενζίνης των 650 κ.εκ. φτάνει τα 340 χιλιόμετρα ή πάνω από 200 χλμ. χωρίς το 2κύλινδρο μοτέρ βενζίνης.
Το μεγαλύτερο σε διαστάσεις ηλεκτρικό Focus (σε σχέση με την BMW i3), το οποίο ουσιαστικά είναι όπως το γνωρίζουμε εμφανισιακά αλλά με αλλαγμένα τα μηχανικά του μέρη, τροφοδοτείται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 143 ίππων, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα και η αυτονομία του ξεπερνά τα 160 χλμ. ανάλογα πάντα με τις οδηγικές συνθήκες.
Εσείς πιο θα επιλέγατε αν φυσικά υπήρχε η δυνατότητα; Την φουτουριστική BMW i3 με την υψηλότερη τεχνολογία και καλύτερες επιδόσεις ή το μεγαλύτερο και πιο συμβατικό σε σχεδίαση και χρήση υλικών (π.χ. πλαίσιο από ατσάλι αντί από ανθρακόνημα) Focus EV στα ίδια χρήματα;