Η BMW λανσάρει στην ελληνική αγορά τη νέα γενιά της Σειρά 5, η οποία έρχεται για να αναδειχθεί ως η πλέον προηγμένη τεχνολογικά «5άρα» όλων των εποχών. Η μεγάλη BMW βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, έχει χαμηλότερο βάρος σε σχέση με πριν, αλλά και κυρίως, εφοδιάζεται με μια υπέρ-πλήρη γκάμα των πλέον πρόσφατων συστημάτων ασφαλείας και άνεσης της βαυαρικής φίρμας. Εμείς, προσκεκλημένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας, παρευρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίασή της σε ελληνικό έδαφος κατά τη διάρκεια της οποίας είχαμε και την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης 520d, από την οποία σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.
Αερο-δυναμική εμφάνιση γεμάτη κύρος
Σχεδιαστικά, η νέα γενιά της Σειρά 5 αποπνέει το απαραίτητο κύρος μιας μεγάλης μπερλίνας της BMW, συνδυάζοντάς το όμως περισσότερο από κάθε άλλη φορά με στοιχεία δυναμισμού, αλλά και με σχεδιαστικές λεπτομέρειες από τη μεγαλύτερη BMW Σειρά 7. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζουν τα νέα μεγάλα φώτα που ακουμπούν πάνω στη χαρακτηριστική γρίλια της BMW, στο πλάι υπάρχουν όλα τα απαραίτητα «νεύρα» που τονίζουν την προσωπικότητα της νέας «5άρας», ενώ πίσω διακρίνονται τα πλατύτερα φώτα που αγκαλιάζουν το αμάξωμα. Στο πεδίο των διαστάσεων, η νέα Σειρά 5 είναι μακρύτερη κατά 28 χλστ. σε μήκος, πλατύτερη κατά 8 χλστ. και πιο υψηλή κατά 2 χλστ., χωρίς όμως να δείχνει ογκώδης. Παράλληλα, αρκετή δουλειά έχει γίνει και στο πεδίο της αεροδυναμικής, τόσο σχεδιαστικά όσο και μέσω της παρουσίας συστημάτων όπως η ενεργή γρίλια στη μάσκα, που χαρίζουν έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας μόνο από cd:0,22.
Διαβάστε ακόμα: Όλα τα νέα μοντέλα της BMW για το 2017
Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα και προηγμένη τεχνολογία
Ο θάλαμος των επιβατών της νέας Σειρά 5 ενσωματώνει ταμπλό νέας σχεδίασης, που στόχο έχει να τονίσει τον προηγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα της μεγάλης BMW. Έτσι, με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει η μεγάλη, μεγέθους έως 10,25 ιντσών οθόνη του συστήματος πολυμέσων BMW iDrive στο κέντρο του, που προσφέρει πλοήγηση είτε μέσω αφής, είτε μέσω του πιεζο-περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας, είτε ακόμη και μέσω ειδικών χειρονομιών που κάνει ο οδηγός με το δεξί του χέρι. Επιπλέον αυτής, μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας μεγάλος διαστάσεων πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που αλλάζει χρώμα ανάλογα με την επιλογή του οδηγικού προφίλ (π.χ. κόκκινο στο «Sport», γαλάζιο στο «EcoPro») και διακρίνεται για την πληρότητα των ενδείξεών του. Η θέση οδήγησης είναι παραδοσιακή BMW, με κάθισμα τοποθετημένο χαμηλά, που προσφέρει αρκετά καλή στήριξη του σώματος και, σε συνδυασμό με το μικρών διαστάσεων τιμόνι, τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ποιοτικά, όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υπεράνω κριτικής, με έντονα στοιχεία πολυτέλειας, που μπορούν να κορυφωθούν ανάλογα με το εξοπλιστικό πακέτο. Οι χώροι από την πλευρά τους είναι αντάξιοι της κατηγορίας, με το πορτ-μπαγκάζ με ηλεκτρική πόρτα να παρέχει 530 λίτρα ωφέλιμου όγκου (+10 λίτρα σε σχέση με πριν).
Με ισχυρούς κινητήρες και σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά
Η BMW προσφέρει τη νέα Σειρά 5 με μια πλήρη γκάμα κινητήρων, η οποία αποτελείται από τον 2λιτρο turbodiesel των 190 ίππων και 400 Nm ροπής της 520d, τον 3λιτρο turbodiesel των 265 ίππων (ροπή: 620 Νm) της 530d, αλλά και τον 2λιτρο Twin Power Turbo βενζινοκινητήρα των 252 ίππων της 530i, μαζί με τον -προς το παρόν- κορυφαίο 3λιτρο Twin Power Turbo κινητήρα βενζίνης των 340 ίππων της 540i. Εκτός του 2λιτρου diesel που έρχεται στάνταρ με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με 8τάχυτο αυτόματο Steptronic (προαιρετικά και στην 520d). Αρκετή δουλειά έχει γίνει στον τομέα του βάρους, εκεί όπου η χρήση ελαφριών υλικών αλλά και μιας νέας πισωκίνητης πλατφόρμας έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί από 70 έως και 115 κιλά το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα έχει βελτιωθεί περαιτέρω η συνολική του ακαμψία. Στην πράξη, η σύντομη οδηγική μας επαφή με την BMW 520d στην έκδοση με το προαιρετικό Steptronicκιβώτιο, μας έδειξε ότι ακόμη και με τον αρχικό της κινητήρα η νέα «5άρα» δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινηθεί γρήγορα και να προσφέρει πολύ γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα). Παράλληλα, το νέο πλαίσιο σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της ανάρτησης (πιο σφιχτή στην έκδοση M Sport που οδηγήσαμε) φροντίζει ώστε η νέα Σειρά 5 να είναι πιο άμεση στις αντιδράσεις της, περισσότερο «ζωντανή» και παράλληλα, πιο σπορτίφ από την προηγούμενη. Την ίδια στιγμή, η άνεση διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, μαζί και με την απομόνωση που προσφέρει η εξαιρετική ηχομόνωση από οποιονδήποτε παρασιτικό θόρυβο.
Μεγάλη γκάμα συστημάτων τεχνολογίας
Στη νέα Σειρά 5 η BMW προσφέρει μια μεγάλη γκάμα συστημάτων τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας, με στοιχεία και από αυτόνομη οδήγηση, όπως για παράδειγμα το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης και καθοδήγησης τροχιάς, το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα, βοηθώντας τον οδηγό να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας του μέσω μικρών διορθωτικών κινήσεων που πραγματοποιεί το σύστημα με το τιμόνι. Παράλληλα, υπάρχει στάνταρ το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, που μπορεί να σταματήσει αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα, αποτρέποντας τη σύγκρουση. Το παρών δίνουν και επιπλέον συστήματα ασφαλείας όπως η προειδοποίηση εγκατάλειψης λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας κατά το ξεπαρκάρισμα, το ενεργό cruisecontrolμε τεχνολογία που σταματά και επανεκκινεί πλήρως αυτόνομα το αυτοκίνητο, η προειδοποίηση διασταυρώσεων και αρκετά άλλα.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή BMW X1 ντίζελ sDrive16d
Σε τιμές από 60.950 ευρώ
Στο τιμολογιακό κομμάτι, στη χώρα μας η νέα γενιά της BMW Σειρά 5 κοστίζει από 60.950 ευρώ στη diesel 520d, ενώ η 530i έχει κόστος από 69.350 ευρώ. Για την νέα BMW 540i η τιμή είναι 78.100 ευρώ, ενώ η 530d κοστίζει 74.450 ευρώ. Οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 67.250 ευρώ στην 520d. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια μεγάλη λίστα στοιχείων, μεταξύ των οποίων φώτα LED, σύστημα πολυμέσων Navigation Business, σύστημα συναγερμού, 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου, όλο το ηλεκτρικό πακέτο και πολλά άλλα.