Δοκιμή Nissan Juke 1.6

Η Nissan έχει αποδειχτεί πρωτοπόρα στη δημιουργία Crossover αυτοκινήτων με μικρές διαστάσεις, αφού μετά το επιτυχημένο Qashqai του 2007, εδώ και 2 χρόνια έχουμε υποδεχτεί στη χώρα μας και το Juke. Πρόκειται για ένα compact διαστάσεων Crossover/SUV (μήκος: 4,135 μ.), το οποίο αυτή τη στιγμή δεν έχει κάποιο άλλο απευθείας αντίπαλο εκτός του νέου Opel Mokka. Αυτό το γεγονός μαζί και με την ιδιαίτερη εξωτερική του σχεδίαση, έχει προσδώσει στο Juke μια μοναδικότητα στις μικρότερες κατηγορίες, με την εμπορική του πορεία να είναι επίσης αρκετά καλή. Από πλευράς τιμής, για την έκδοση με τον 1.6 βενζινοκινητήρα της δοκιμής μας, η Nissan προσφέρει μια μεγάλη έκπτωση, η οποία μαζί και με την έκπτωση της απόσυρσης, διαμορφώνει τις τιμές του από τα 13.390 ευρώ.

«Διαστημική» σχεδίαση!

Σίγουρα, αυτό που χαρακτηρίζει την παρουσία του Nissan Juke, είναι η εξωτερική του σχεδίαση, η οποία του προσδίδει μια πολύ ιδιαίτερη εικόνα. Προερχόμενη λοιπόν από αυτή του πρωτότυπου Nissan Qazana του 2009, το Juke διαθέτει ένα αμάξωμα γεμάτο καμπύλες, φουσκώματα και μύες. Στο εμπρόσθιό του τμήμα, ξεχωρίζουν τα ιδιαίτερα σε σχήμα φωτιστικά και ειδικά, τα μακρόστενα φώτα στο πάνω τμήμα του καπό, αλλά και τα μεγάλα σε μέγεθος, στρογγυλά φωτιστικά πορείας κάτω από τη γρίλια της μάσκας. Ιδιαίτερο είναι και το κάτω τμήμα του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, το οποίο φιλοξενεί παράλληλα και τους προβολείς ομίχλης. Από εκεί και πίσω, στο πλάι του Juke η Nissan έπαιξε με τη θέση των πίσω χειρολαβών και, κρύβοντάς τες μέσα στις πίσω κολώνες, έδωσε στο Crossover της μιας αίσθηση από κουπέ. Πίσω, οι καμπύλες συνεχίζονται και δεν υπάρχει τίποτε κάθετο, ενώ τα ιδιαίτερα φωτιστικά, προσθέτουν και αυτά μοντέρνες πινελιές στην όλη παρουσία.

Μοναδικό και στο εσωτερικό, με απλά καλούς χώρους

Η εσωτερική σχεδίαση του Juke διαθέτει και αυτή ιδιαίτερες γραμμές, που δεν παραπέμπουν σε κανένα άλλο μοντέλο της μάρκας, συμβάλλοντας και αυτές στη μοναδικότητα της παρουσίας του αυτοκινήτου. Έτσι, αρχικά θα ξεχωρίσουμε το τούνελ της κονσόλας, το οποίο έχει σχεδιαστεί όπως το ρεζερβουάρ μιας μοτοσικλέτας, ενώ χρωματίζεται διαφορετικά από τα υπόλοιπα τμήματα του εσωτερικού. Έπειτα, το ταμπλό έρχεται και αυτό με καμπυλόγραμμη σχεδίαση, φιλοξενώντας στο κέντρο του ένα ξεχωριστό πάνελ με το ηχοσύστημα, αεραγωγούς και τις ενδείξεις του αυτόματου κλιματισμού. Οι τελευταίες, εναλλάσσονται με αυτές του Συστήματος Nissan Dynamic Control (3 διαφορετικά set-up για 3 τη λειτουργία του κινητήρα, του τιμονιού, του CVT κιβωτίου και του κλιματισμού), δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο αισθητικό παιχνίδισμα. Στο κομμάτι της ποιότητας, τα πλαστικά στο σύνολό τους είναι σκληρά στην αφή και έχουν ικανοποιητικό φινίρισμα και συναρμογή. Περνώντας στους χώρους, εδώ το Nissan Juke 1.6 είναι σε θέση να μεταφέρει 4 ενήλικες επιβάτες, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί άνετο. Αντίστοιχα, το πορτ-μπαγκάζ με 251 λίτρα χωρητικότητας είναι μικρό.

Σπορτίφ οδική συμπεριφορά και μοτέρ με καλές επιδόσεις

Ο βενζινοκινητήρας του Nissan Juke είναι το γνωστό μηχανικό σύνολο 1.6 λίτρων της εταιρείας, το οποίο έχει απόδοση 117 ίππων και συνδυάζεται με ένα πολύ κοντό σε κλιμάκωση, 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει καλές επιδόσεις και συμβάλει σε εύκολα προσπεράσματα στο ταξίδι, ωστόσο επιβαρύνει την κατανάλωση, ενώ και ο θόρυβος που φθάνει στο εσωτερικό σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ./ώρα, είναι πολύ αυξημένος. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Juke παρά το υπερυψωμένο του αμάξωμα (απόσταση από το έδαφος: 180 χλστ.), διατηρεί τη σταθερότητά του στην ευθεία και δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους. Στις στροφές, το αμάξωμα εμφανίζει κλίσεις, ωστόσο το Juke δεν χάνει την κατευθυντικότητά του και παραμένει ουδέτερο και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες. Επίσης, το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ιδίως εάν ο οδηγός έχει επιλέξει το «Sport» στο Σύστημα Nissan Dynamic Control. Για όσους τέλος, θέλουν να κινηθούν και εκτός δρόμου, το δικίνητο Juke με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την ανάρτηση με τις σχετικά αυξημένες διαδρομές, είναι σε θέση να κινηθεί χωρίς μεγάλη δυσκολία σε πατημένους χωματόδρομους.

(+): Ιδιαίτερη σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού, Σύστημα Nissan Dynamic Control

(-): Θόρυβος κινητήρα στις ψηλές στροφές, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, όγκος πορτ-μπαγκάζ, ορατότητα προς τα πίσω

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
117/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
158/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
178
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
147
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
249,9
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 292 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.135
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.570
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.530
Βάρος (κιλά)
1.172
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
251
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
41%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.110
Get it on Google Play Download on the App Store