Η Citroen έχει διαχωρίσει τη γκάμα των μοντέλων DS δημιουργώντας την DS Automobiles και το DS 3 είναι το μικρότερο και πιο προσιτό της μοντέλο. Παράλληλα, είναι και το πλέον ισχυρό και οδηγοκεντρικό στην έκδοση DS 3 Performance, η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει τούρμπο κινητήρα 1.6 λίτρων με 208 ίππους και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen.
Δείτε ακόμη: Τρομακτική διαφορά σε τρακάρισμα με γνήσια και «μαϊμού» ανταλλακτικά (+video)
Σπορτίφ αλλά σικάτο εμφανισιακά
Το DS 3 Performance είναι ένα αρκετά διακριτικό αυτοκίνητο εμφανισιακά που δεν προκαλεί και δεν δείχνει με την πρώτη ματιά το ποιόν του. Τη διαφορά κάνουν κυρίως οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών με την ονομασία Ares, που ωστόσο θέλουν πολύ προσοχή στα πεζοδρόμια, τα λογότυπα του τμήματος DS Performance στο πίσω μέρος και κάτω από τους πλαϊνούς δείκτες πορείας καθώς και τα μαύρα πλαστικά μέρη πέριξ του αμαξώματος. Τα τελευταία θα έκαναν μεγαλύτερη αντίθεση αν το DS 3 Performance που είχαμε για δοκιμή δεν ήταν στο προαιρετικό Blanc Nacre χρώμα. Μικρές ακόμα λεπτομέρειες που φτιάχνουν «ατμόσφαιρα» η διπλή απόληξη της εξάτμισης, η διχρωμία σε οροφή και καθρέπτες καθώς και τα καπάκια στα δισκόφρενα με το λογότυπο DS Performance. Τέλος πολύ όμορφα και ξεχωριστά ιδίως τις νυχτερινές ώρες είναι τα DS LED Vision φώτα με τους προβολείς xenon full led με φλας κυλιόμενης λειτουργίας και προβολείς ομίχλης LED.
Ξεχωριστό και το εσωτερικό
Η καμπίνα του DS 3 Performance κινείται σε αντίστοιχο ρυθμό με την εξωτερική εικόνα όντας σικάτη και διακριτική. Οι επενδύσεις σε piano black και ο φωτισμός σε μωβ απόχρωση είναι τα βασικά αλλά τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η τριπλή ρίγα στο ταμπλό και βεβαίως τα μπάκετ καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση Dinamica. Τα τελευταία προσφέρουν αρκετά καλή πλευρική στήριξη και ρυθμίζονται καθ’ ύψος ενώ επιπρόσθετα είναι αρκετά άνετα ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Το μόνο τους μειονέκτημα είναι ο όγκος που μετριάζει σημαντικά το διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ποιοτικά έχουμε να κάνουμε με μία καμπίνα που διαθέτει υλικά καλής αλλά όχι κορυφαίας ποιότητας με αρκετά καλό φινίρισμα και συναρμογή. Εργονομικές ατέλειες δεν υπάρχουν (εκτός από τους χαμηλά τοποθετημένους διακόπτες για το σύστημα πολυμέσων), όμως στον τομέα της πρακτικότητας υπάρχει έλλειψη σε θήκες για ποτήρια καθώς η μοναδική βρίσκεται πίσω και ανάμεσα από τα καθίσματα. Εξοπλιστικά τη διαφορά στο DS 3 Performance κάνουν το SMEG NAVI DAB Hi-Fi (σύστημα multimedia με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, GPS, Bluetooth και θύρα USB) καθώς και το Hi-Fi Light (1 επιπλέον ηχείο στο κέντρο του ταμπλό & Subwoofer με ενσωματωμένο ενισχυτή).
Δείτε ακόμη: Μικρά 1.000άρια turbo στις χαμηλότερες τιμές
Ισχυρός κινητήρας με πολύ γρήγορες επιδόσεις
Κίνηση στο DS 3 Performance παρέχει ο γνωστός 1.6 THP τούρμπο κινητήρας με τεχνολογίες άμεσου ψεκασμού και twin scroll. Αποδίδει ισχύ 208 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι γεμάτος από τις χαμηλές έως και τις υψηλές στροφές και παρά την ηλικία του σε επίπεδο λειτουργίας αποδεικνύεται ένας από τους καλύτερους του κατηγορίας. Προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις τόσο από στάση (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ.) όσο και εν κινήσει. Ο ήπιος ήχος του ωστόσο δεν είναι συμβατός με το προφίλ του οδηγού που θα επιλέξει το αυτοκίνητο. Στις καλές επιδόσεις βοηθά και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση το οποίο έχει καλή αίσθηση και σχετικά μικρές διαδρομές όμως στις πολύ γρήγορες αλλαγές δυσανασχετεί ελαφρώς. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωσή του αυτή κυμάνθηκε στα 9,8 λτ./100 χλμ.
Πολύ καλά στημένο στο δρόμο
Από ένα hot hatch με καταγωγή από τη Γαλλία οι προσδοκίες είναι πάντα υψηλές. Πόσο δε μάλλον όταν μιλάμε για την ταχύτερη πολιτική έκδοση του μοντέλου με το οποίο πήρε νίκες και τίτλους ο Sebastien Loeb. Η ανάρτηση είναι 15 χλστ. πιο χαμηλή ενώ τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα κατά 26 χλστ. μπροστά και 14 χλστ. πίσω. Είναι αρκετά σφιχτή αλλά γίνεται κουραστική κυρίως σε δρόμους με πολλές ανωμαλίες και… τρύπες. Στον αυτοκινητόδρομο και γενικά σε δρόμο με καλό τάπητα δε σου δίνει την αίσθηση του αυτοκινήτου που οδηγείς.
Όταν ωστόσο υπάρξει διαδρομή με στροφές και καλή άσφαλτο δίχως ανωμαλίες τότε φανερώνει τις αρετές της καθώς το DS 3 Performance είναι αρκετά γρήγορο, σταθερό και αποτελεσματικό. Άλλωστε διαθέτει και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen το οποίο μετριάζει αισθητά τις τάσεις της υποστροφής. Το τιμόνι προσφέρει μέτρια αίσθηση στον οδηγό, είναι όμως αρκετά γρήγορο στις εντολές και βοηθά στην τοποθέτηση του αυτοκινήτου πριν τη στροφή. Τα φρένα είναι άμεσα από το πρώτο βύθισμα του ποδιού, άκρως αποτελεσματικά και αρκετά ανθεκτικά σε συνεχόμενα φρεναρίσματα.
Το DS 3 Performance των 32.987 ευρώ απέδειξε κατά τη δοκιμή του ότι πρόκειται για ένα αρκετά ειδικό αυτοκίνητο. Ο αγοραστής του θα πρέπει να το επιλέξει κυρίως γιατί ψάχνει ένα γρήγορο και στυλάτο hot hatch με βασικό πεδίο δράσης στις ορεινές διαδρομές.
Δείτε ακόμη: Πωλήθηκε Bentley Mulsanne με δώρο… μπαριέρα
(+) Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, φρένα, εξοπλισμός
(-) Αίσθηση τιμονιού, τιμή, αδιάφορος ήχος κινητήρα