Η SLK μετά από 20 ολόκληρα χρόνια παρουσίας στη γκάμα της Mercedes, έδωσε από την περσινή χρονιά τα ηνία στα compact ρόουντστερ μοντέλα στη νέα SLC. Πρόκειται ουσιαστικά για την εξέλιξη του γερμανικού μοντέλου και ειδικότερα της 3ης γενιάς του, με την SLC εκτός από το όνομα να επαναδιαμορφώνει στοιχεία της εμφάνισης της SLK, να αναβαθμίζει στοιχεία του εσωτερικού της, αλλά και κυρίως, να αλλάζει τη γκάμα των κινητήρων της, προσθέτοντας για πρώτη φορά αρχική έκδοση στα 1.600 κ.εκ., με turbo και 156 άλογα ισχύος. Αυτή η αρκετά ενδιαφέρουσα επιλογή της Mercedes SLC αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας, στην ακόμη πιο ενδιαφέρουσα μάλιστα έκδοσή της με το προαιρετικό 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το κόστος ανέρχεται στα 48.480 ευρώ για την SLC 180 με το στάνταρ μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ για το αυτόματο κιβώτιο η τιμή ανεβαίνει στα 51.214 ευρώ.
Σχεδίαση που προκαλεί!
Οι εξωτερικές γραμμές της Mercedes SLC μας φέρνουν ένα αυτοκίνητο με τις κλασικές αναλογίες ενός ρόουντσερ (π.χ. μακρύ εμπρός καπό, καμπίνα λίγο πιο μπροστά από τον πίσω άξονα, χαμηλό ύψος), το οποίο επωφελείται από την πρόσφατη αισθητική φιλοσοφία της Mercedes για να τονίσει περισσότερο την παρουσία του. Ξεχωρίζουν λοιπόν στοιχεία όπως ο πιο επιθετικός εμπρόσθιος προφυλακτήρας σε σχέση με αυτόν της SLK, η μοντέρνα εμπρόσθια μάσκα, αλλά και τα επανασχεδιασμένα φώτα εμπρός-πίσω. Η μεταλλική ανοιγόμενη οροφή (Vario Roof) που γνωρίσαμε στην τελευταία SLK παραμένει και με ένα πάτημα του σχετικού κουμπιού μπορεί να ανοίξει (ή να κλείσει) ηλεκτρικά τοποθετούμενη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει και εν κινήσει, σε ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα. Ολοκληρώνοντας τα της εμφάνισης της SLC δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο έξτρα ματ γκρι χρώμα (Designo Cerussite) του αυτοκινήτου της δοκιμής, που κοστίζει 2.370 ευρώ και τονίζει ακόμη περισσότερο την εμφάνιση του γερμανικού ρόουντστερ.
Δείτε όλες τις νέες δοκιμές Mercedes
Υψηλή ποιότητα Mercedes στο εσωτερικό
Στην καμπίνα των επιβατών, η αποκλειστικά διθέσια Mercedes SLC διατηρεί ένα πολύ ποιοτικό εσωτερικό, με υλικά ανώτερης ποιότητας που πείθουν απόλυτα με τη συναρμογή τους. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές σε σχέση με την τελευταία SLK εντοπίζονται στο πιο σπορτίφ τριάκτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, τα νέα σχεδίασης καθίσματα (με πανέμορφα καφέ δέρματα στο μοντέλο της δοκιμής), αλλά και στη μεγαλύτερη (7 ιντσών) οθόνη για το σύστημα πολυμέσων μέσα στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός, κάθεται σχετικά χαμηλά και δεν έχει πρόβλημα με το διαθέσιμο ύψος, όντας παράλληλα σε θέση να βρει εύκολα την επιθυμητή θέση οδήγησης. Ευχάριστο στοιχείο αποτελεί ότι λόγω και της θέσεως του χειρόφρενου, κλασικά στα αριστερά και εμπρός του οδηγού, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στο τούνελ της κονσόλας που προάγουν την πρακτικότητα. Το πορτ-μπαγκάζ, με 330 λτ. χωρητικότητας όταν η οροφή είναι κλειστή είναι επιπλέον από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας (225 λτ. με την οροφή ανοικτή).
1.600 turbo με πολύ καλό 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
Ο 1.600άρης turbo κινητήρας βενζίνης της Mercedes SLC 180 μας είναι γνωστός και από άλλα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, αφού εφοδιάζει όλη την compact γκάμα (A-Class, B-Class, GLA, CLA), αλλά και τις μεγαλύτερες C-Class και E-Class. Έχει χωρητικότητα 1.595 κ.εκ. και ονομαστική απόδοση ισχύος 156 ίππων (στις 5.300 σ.α.λ.) με ροπή 250 Nm διαθέσιμα μόλις από τις 1.200 σ.α.λ. Στην SLC της δοκιμής μας, το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με το εξαιρετικό 9τάχυτο, αυτόματο, διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 9G-Tronic της εταιρείας, που προσφέρει και χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων μέσω των paddles στο τιμόνι. Στην πράξη, ο κινητήρας καταφέρει να κινήσει σχετικά γρήγορα την SLC, όμως λόγω και του σχετικά αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου (σχεδόν 1,5 τόνος κενό όχημα) οι επιταχύνσεις δεν είναι τόσο σπορτίφ όσο θα θέλαμε. Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολύ καλή λειτουργία και προσπαθεί να βοηθήσει το έργο του κινητήρα ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας πολύ γρήγορα τις διαθέσιμες σχέσεις, για να ανταποκριθεί άμεσα στον τρόπο οδήγησης του οδηγού. Η λειτουργία του, όπως και αυτή του μοτέρ, εξαρτάται και από το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ του Drive Select, με τις επιλογές Economy, Comfort, Sport, Sport+ και Individual να είναι διαθέσιμες. Η χρήση της επιλογής Economy φροντίζει ώστε να μειώνει την κατανάλωση του αυτοκινήτου, με τη μέση τιμή που είδαμε κατά τη δοκιμή μας πάντως και με τη χρήση όλων των προφίλ, να βρίσκεται κοντά στα 10,0 λτ./100 χλμ.
Δείτε όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων
Σπορτίφ στο δρόμο και με καλή άνεση
Στο δρόμο η Mercedes SLC καταφέρνει να συνδυάσει σπορτίφ στοιχεία στην οδική της συμπεριφορά, με κορυφαία επίπεδα άνεσης για την κατηγορία. Η μεταφορά της δύναμης στους πίσω τροχούς μπορεί να οδηγήσει σε παιχνιδίσματα με την «ουρά» σε μια στροφή, όμως αυτό θα γίνει μόνο σε γλιστερή άσφαλτο και με το ESP στη θέση «Off», λόγω κυρίως της σχετικά περιορισμένης ισχύος του μοτέρ. Στις περισσότερες περιπτώσεις πάντως η ουδετερότητα στις αντιδράσεις χαρακτηρίζει την αρχική ρόουντστερ Mercedes, ανεξαρτήτως του προγράμματος οδήγησης που θα επιλεγεί ή με τη θέση του διακόπτη του ESP. Το τιμόνι, με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι σε θέση να μεταφέρει στον οδηγό την πληροφόρηση που απαιτείται, όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί από τα καλύτερα της κατηγορίας. Η ανάρτηση από την πλευρά της, είναι ρυθμισμένη με τέτοιον τρόπο ώστε να μην επιβαρύνεται η άνεση των επιβατών, ευνοώντας παράλληλα και το ήπιο cruising σε μια διαδρομή π.χ. στην παραλιακή, κάτι που θα λέγαμε ότι ταιριάζει απόλυτα στη μικρότερη SLC.
+ Εμφάνιση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα, λειτουργία κιβωτίου, άνεση ανάρτησης
– Τιμή αγοράς, κατανάλωση υπό πίεση