Δοκιμή SEAT Leon CUPRA 300 PS

Η SEAT έχει δημιουργήσει τη δική της παράδοση στις γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της, με τον κωδικό «CUPRA» (από το Cup Racer) να συνοδεύει τις πλέον ισχυρές και σπορ δημιουργίες της των τελευταίων 21 ετών. Πλέον και με την πρόσφατη ανανέωση του Leon, η SEAT έρχεται για να τονίσει ακόμη περισσότερο τη σημασία της ονομασίας αυτής, αφού προσφέρει στο μικρομεσαίο μοντέλο της 300 άλογα ισχύος – τα περισσότερα από κάθε άλλη φορά σε Leon (σύντομα και αυτό θα καταρριφθεί, αφού θα έρθει το νέο Leon CUPRA R με 310 άλογα). Εμείς, παίρνουμε στα χέρια μας τον νέο αυτό ισπανικό πύραυλο, ώστε να δούμε στην πράξη τι καταφέρνει να προσφέρει στον οδηγό του το ισχυρότερο SEAT Leon όλων των εποχών.

Σε τιμή-έκπληξη

Η ελληνική αντιπροσωπεία SEAT έχει καταφέρει να εξασφαλίσει μια τιμή πραγματική ευκαιρία για το ανανεωμένο Leon CUPRA των 300 ίππων, αφού το κόστος του 3θυρου μοντέλου (SC) είναι μόνο 27.745 ευρώ, με πλήρη μάλιστα εξοπλισμό. Ακόμη και τα 30.695 ευρώ που κοστίζει η 5θυρη έκδοση της δοκιμής μας είναι ένα εξαιρετικό ποσόν, με βάση πάντα την δύναμη και τα γενικότερα χαρακτηριστικά ενός σπορ αυτοκινήτου με 300 άλογα.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές SEAT

Δυναμικό με το δικό του τρόπο

Η εξωτερική εμφάνιση του SEAT Leon CUPRA ακολουθεί θα λέγαμε μια τάση… διακριτικότητας, αφού λείπουν τα extreme φουσκώματα, οι τεράστιες αεροτομές και οι εισαγωγές αγωνιστικού τύπου, που θα μπορούσαμε να συναντήσουμε σε ένα σπορ αυτοκίνητο 300 ίππων. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού πολλοί ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων αποζητούν τη διακριτικότητα, για να μην προκαλούν και προκαλούνται. Από την άλλη βέβαια, στοιχεία όπως οι σκουρόχρωμες 19άρες ζάντες, τα LED εμπρόσθια φώτα και η κυψελωτή γρίλια με το σπορ λογότυπο, όπως και ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα με τις διπλές εξατμίσεις και το λογότυπο «300», έρχονται για να τονίσουν στον εξωτερικό παρατηρητή ότι αυτό το Leon είναι διαφορετικό από τα άλλα.

Σπορτίφ και ποιοτικό εσωτερικό

Στην καμπίνα των επιβατών του Leon CUPRA το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η αρτιότητα στην ποιότητα κατασκευής και η γενικότερη επιλογή των υλικών (π.χ. άφθονο μαλακό πλαστικό σε ταμπλό και εσωτερικό θυρών), που τονίζουν τον ποιοτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, υπάρχουν και οι απαραίτητες σπορ επεμβάσεις, όπως είναι το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και το ειδικό λογότυπο, τα αλουμινένια πεντάλ, αλλά και οι επενδύσεις με δέρμα και αλκαντάρα στα καθίσματα και το κάτω τμήμα των θυρών, που συμπληρώνονται και με σπορ μοτίβο ανθρακονημάτων. Προσόν της καμπίνας του ανανεωμένου Leon CUPRA αποτελεί και η στάνταρ παρουσία του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων Media System Plus με οθόνη αφής 8 ιντσών, που ενσωματώνει και το CUPRA Drive Profile, με τις επιλογές των οδηγικών προφίλ Comfort, Sport, CUPRA και Individual.

Πανίσχυρο μοτέρ για εκρηκτικές επιδόσεις

Η SEAT προσφέρει στο ανανεωμένο Leon CUPRA τον ισχυρότερο κινητήρα στην ιστορία του, τον 2λιτρο TSI βενζινοκινητήρα των 300 ίππων (+10 ίπποι σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο), αλλά και των 380 Nm ροπής (+30 Nm). Βασικό συστατικό του αποτελεί το γεγονός ότι όλη αυτή η ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύ φάσμα περιστροφής του μοτέρ (από τις 1.800 έως και τις 5.500 σ.α.λ.), εξασφαλίζοντας κατά συνέπεια πολύ γρήγορες επιδόσεις όχι μόνο από στάση, αλλά κυρίως εν κίνηση. Μάλιστα, λόγω και της άφθονης ροπής ο οδηγός μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα εφόσον θελήσει σε χαλαρούς ρυθμούς και με πολύ χαμηλές στροφές στον κινητήρα, ώστε να καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση σε νούμερα αντίστοιχα αυτός ενός τουρμπάτου «downsized» κινητήρα. Φυσικά, πατώντας βαθιά το πεντάλ του γκαζιού ο κινητήρας είναι σε θέση να προσφέρει απλόχερα τα 380 Nm της ροπής του και να εκτοξεύσει το Leon CUPRA με τρόπο πραγματικά εκπληκτικό και αντάξιο των νούμερών του. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η SEAT είναι πολύ γρήγορες, αφού π.χ. το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα. Το ρόλο του στις… πολεμικές επιδόσεις παίζει και το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο με τον πολύ θετικό επιλογέα. Προσόν του αυτοκινήτου αποτελεί και ο «πορωτικός» ήχος που φθάνει στο εσωτερικό, ιδίως όταν επιλεγεί το πρόγραμμα παραμετροποίησης CUPRA, ενώ δεν λείπουν και τα σκασίματα από την εξάτμιση και τον κινητήρα.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Απόλαυση, εγγυημένη!

Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο της υπόστασης του SEAT Leon CUPRA αποτελεί η επιτυχία με την οποία οι άνθρωποι της ισπανικής μάρκας κατάφεραν να προσφέρουν στο κορυφαίο τους μοντέλο περιθώρια πρόσφυσης που δεν περιμένεις από ένα αυτοκίνητο 300 ίππων και μάλιστα προσθιοκίνητο, εξαργυρώνοντας τη μεγάλη αγωνιστική τους εμπειρία. Ο κύριος «υπαίτιος» για αυτό είναι το πολύ αποτελεσματικό ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, το οποίο φροντίζει ώστε με την αρωγή του πλαισίου και της –ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης– ανάρτησης, να κρατάει πεισματικά το αυτοκίνητο στην τροχιά του μέσα σε μια στροφή. Η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς και μοιράζεται μεταξύ τους με τέτοιον τρόπο ώστε από τη μια να μην υπάρξουν απώλειες, αλλά και από την άλλη η υποστροφή να εξουδετερωθεί εν τη γεννέσει της και το Leon CUPRA να βγει με τα περισσότερα δυνατά χιλιόμετρα από τη στροφή, λίγο πριν βέβαια φτάσει στην επόμενη. Αρωγός του οδηγού αποτελεί και το αποτελεσματικό και γρήγορο τιμόνι, που του επιτρέπει να χαράξει με ακρίβεια την πορεία του. Σε πιο ήπιους ρυθμούς τώρα, η επιλογή Comfort στο CUPRA Drive Profile αλλάζει με… μαγικό τρόπο τα δεδομένα και το Leon CUPRA μεταμορφώνεται σε ένα άνετο GT, χωρίς η ανάρτηση να «δυσανασχετεί» και να κοπανάει κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα φρένα από την πλευρά τους, με τις χαρακτηριστικές κόκκινες δαγκάνες, δίνουν σε κάθε περίπτωση πάντα το παρών για να ακινητοποιήσουν άμεσα και άκοπα το αυτοκίνητο.

+ Απόδοση κινητήρα-επιδόσεις, σπορ οδική συμπεριφορά και αίσθηση, ποιότητα, τιμή-εξοπλισμός

– Διακριτική «ενδυμασία»

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.984
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
300/5.500-6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
380/1.800-5.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
250
Αστική (λτ./100 χλμ.)
9,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
158
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
292,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.281
Πλάτος (χλστ.)
1.816
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.631
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
92%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
30.695
Get it on Google Play Download on the App Store