Ποια ηλεκτρικά ικανοποιούν περισσότερο τους κατόχους;

Οι έρευνες ικανοποίησης έχουν μπει και αυτές στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας ξεχωριστά αποτελέσματα για τα EVs και τις εταιρίες που τα κατασκευάζουν. «Βούτυρο στο ψωμί» της J.D. Power, η οποία δημοσιοποίησε την πολύ ενδιαφέρουσα οπτική κατόχων ηλεκτρικών.

H μελέτη εξετάζει τον πρώτο χρόνο συμβίωσης με EV, αναλύοντας το πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τα εργοστασιακά νούμερα αυτονομίας και τομείς όπως ποιότητα κατασκευής, οδηγική ευχαρίστηση, σχεδιασμός μέσα-έξω, αξιοπιστία, κόστος συντήρησης, αλλά και διαθεσιμότητα συμβατών σημείων φόρτισης. Η βαθμολογία έχει μέγιστο σκορ τους 1.000 πόντους, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται αρκετά υψηλά, στους 750.

Με αυτά κατά νου πρώτη σε ικανοποίηση έρχεται η BMW i4, πετυχαίνοντας ένα πολύ καλό 800/1000 και καταλαμβάνοντας την κορυφή τόσο στα premium, όσο και τα mainstream ηλεκτρικά. Δεύτερο γενικής και premium ήρθε το Rivian R1T, με 789/1000, ακολουθούμενο από την SUV εκδοχή του (R1S, 778/1000). Στην τέταρτη θέση γενικής και πρώτο mainstream ακόμα μια νίκη για το BMW Group, δια χειρός Mini Cooper Electric και βαθμολογία 770/1000. Η Ford Mustang Mach-E ακολούθησε με 764/100 (5η γενικής, 2η mainstream) και το Hyundai Ioniq 6 με 759/1000, μπροστά από τους δυο εκπροσώπους της Tesla. Το Model 3 επικράτησε του Model Y οριακά (756/100 αντί 752/1000), καταφέρνοντας αμφότερα να περάσουν το μέσο όρο των premium.

Εκείνος των mainstream ηλεκτρικών, αντίθετα, τοποθετείται αρκετά χαμηλότερα, στο 718/1000. Το Hyundai Ioniq 5 ήταν το τελευταίο που μπόρεσε να τον υπερβεί (727/1000), ενώ το Nissan Leaf κινήθηκε στο ακριβώς απέναντι άκρο και συγκέντρωσε τη χαμηλότερη βαθμολογία όλων (651/1000). Λίγο καλύτερα τα πήγε το Audi Q4 e-tron (680/1000), που κατέλαβε την τελευταία θέση στα premium.

Είναι χαρακτηριστικό, πάντως, πως πολλοί από όσους αγόρασαν για πρώτη φορά ηλεκτρικό σκέφτονται να γυρίσουν στα θερμικά ή τα plug-in υβριδικά. Το 39% έχει στο νου του να επιστρέψει στις Μ.Ε.Κ. ή τα full hybrid, ενώ το 48% καλοβλέπει τη μετάβαση σε PHEV. Αντίθετα, όσοι βρίσκονται στο δεύτερο ή τρίτο ηλεκτρικό έχουν μπει για τα καλά «στην πρίζα», με μόλις το 19% να κάνει σκέψεις για θερμικό/υβριδικό reunion και το 38% για plug-in.

Get it on Google Play Download on the App Store