Το πρωτοπόρο SUV Toyota RAV4 γιορτάζει τα 20ά του γενέθλια!




Όταν το Μάρτιο του 1994 αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η πρώτη γενιά του RAV4, προανήγγειλε μία νέα εποχή για τα οχήματα 4x4. Οι πωλήσεις ξεκίνησαν το Μάιο στην Ιαπωνία και τον Ιούνιο σε όλη την Ευρώπη, Αφρική, Αυστραλία και Λατινική Αμερική. Οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν 4.500 πωλήσεις το μήνα. Αλλά όταν παραλήφθηκαν 8.000 παραγγελίες τον πρώτο μήνα, η παραγωγή διπλασιάστηκε. Το πρώτο Recreational Active Vehicle με 4 wheeldrive άνοιξε το δρόμο για την κατηγορία SUV που από τότε δεν έχει σταματήσει να επεκτείνεται.

Το πρώτο “Urban 4WD”, που λανσαρίστηκε σαν συμπαγές 3d μοντέλο, ήταν τελείως διαφορετικό από ένα παραδοσιακό 4x4. Έφερε σχετικά μικρό κινητήρα 2.0L εγκάρσια τοποθετημένο σε αυτοφερόμενο αμάξωμα, με ανεξάρτητες αναρτήσεις εμπρός και πίσω. Με μήκος 3,69 μ, ήταν μικρότερο από τα σημερινά οχήματα της κατηγορίας B. Ήταν ένα πραγματικά πρωτοποριακό, νέο αυτοκίνητο.

Μάλιστα το 1991 όταν ξεκίνησε η εξέλιξή του, κάποια στιγμή σταμάτησε λόγω εσωτερικών αντιδράσεων στην Toyota, ωστόσο ο τομέας Ιαπωνικών και Ευρωπαϊκών πωλήσεων έσπευσε να σώσει την κατάσταση γιατί. πίστευαν ότι είχε φτάσει η ώρα γι’ αυτό τον τύπο οχήματος

Συνολικά, έχουν πουληθεί πάνω από 5 εκατομμύρια RAV4 σε όλο τον κόσμο – πάνω από 1,3 εκατομμύρια στην Ευρώπη. Από αυτά, πάνω από το 90%  κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα στο δρόμο.

4 γενιές RAV4, 20 χρόνια εξέλιξης

1η γενιά 1994 – 2000: Το 1ο 4WD πόλης. Λανσαρίστηκε σε 3θ έκδοση. Συμπαγές (3,69 m) και ελαφρύ: δίλιτρος κινητήρας 129 DIN hp, εγκάρσια τοποθετημένος, Μόνιμη τετρακίνηση 4WD χωρίς κοντές σχέσεις μετάδοσης, αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, συμπαγείς συνολικές διαστάσεις για μεγαλύτερη ευελιξία και ευκολία εισόδου / εξόδου. 5θ(4.10 m) και 2WD λανσαρίστηκε το 1996. Ως 3θ με soft top, το πρώτο RAV4 EV παρέμεινε στην παραγωγή από τον Οκτώβριο 1997 έως τον Απρίλιο 2000.

2η γενιά 2000-2006: Λανσαρίστηκε σε 3θ & 5θ, αντίστοιχα +5,5 cm και +4 cm συγκριτικά με την  1η γενιά. Διατίθενται δύο κινητήρες: 1.8 123 DIN hp & 2.0 150 DIN hp, Fulltime 4WD με κεντρικό διαφορικό LSD με συνεκτικό συμπλέκτη και Torsen ως εργοστασιακή επιλογή για το πίσω διαφορικό.

3η γενιά 2006-2012: Νέα πλατφόρμα, 5θ μόνο αλλά δύο διαφορετικά μεταξόνια, διαθέσιμο σε ΗΠΑ και Ρωσία. Συνολικό μήκος μεγαλύτερο κατά 19 cm για το κοντό και 47,5 για το μακρύ. Πλήρης γκάμα κινητήρων: 2.0, 2.4, 2.5, 3.5 V6 και 2.2 Diesel. Νέο σύστημα 4WD με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη (σύμφωνα με την ταχύτητα, τις πληροφορίες του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης, τη διαμήκη επιτάχυνση ή τα φορτία G). DownhillAssist Control και Hillstart Assist Control.

4η γενιά 2013: 5θ μόνο με ένα μεταξόνιο για όλες τις χώρες. Το συνολικό μήκος μεγαλύτερο κατά 23,5 cm συγκριτικά με το προηγούμενο κοντό μεταξόνιο και μειωμένο κατά  5 cm συγκριτικά με το μακρύ μεταξόνιο. Πλήρης γκάμα κινητήρων: 2.0, 2.5 βενζίνης και 2.0, 2.2 Diesel. Dynamic Torque Control AWD System (σύμφωνα με την ταχύτητα, τις πληροφορίες του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης, τη διαμήκη επιτάχυνση ή τα φορτία G) προσφέρει έλεγχο στριψίματος και sport mode. DownhillAssist Control και Hillstart Assist Control





Get it on Google Play Download on the App Store