Το Grand Prix de Lyon θεωρείται η απαρχή όλων των μορφών μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένης της Formula 1. Στον αγώνα του 1914, Opel συμμετείχε με τρία αυτοκίνητα Grand Prix. Τώρα, μετά από 100 χρόνια, η Opel επιστρέφει για ένα επετειακό σόου, 1-3 Μαΐου με εκείνα τα ίδια αυτοκίνητα και ένα πολύ ξεχωριστό μοντέλο Opel: το διάσημο “Green Monster” με κινητήρα 12.3 L, 260 hp και ροπή 700 Nm.
4 Ιουλίου, 1914, παραμονή του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου: παρά τις γεωστρατηγικές εντάσεις της Ευρώπης, η Γαλλική λέσχη αυτοκινήτου (ACF) πραγματοποιεί το πρώτο της Grand Prix de Lyon. Οι συμμετοχές για τον αγώνα του 1914 περιλάμβαναν αυτοκίνητα από 14 κατασκευαστές που εκπροσωπούσαν έξι χώρες σε μία εξουθενωτική διαδρομή 750 km. Η Opel συμμετείχε με τρία οχήματα Grand Prix. Το αυτοκίνητο με αριθμό 2 οδηγούσε ο εργοστασιακός οδηγός της Opel Carl Jörns, το αδιαμφισβήτητο Νο 1 του Rüsselsheim. Στα άλλα δύο λευκά αυτοκίνητα πιλότοι ήταν οι Emil Erndtmann και Franz Breckheimer.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του 1914, οχήματα Grand Prix είχαν κινητήρες 4.5 L και όριο βάρους 1.100 kg. Η τεχνολογία των αυτοκινήτων Opel ήταν εντυπωσιακή: τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο με κάθετο άξονα κίνησης και εκκεντροφόρο επικεφαλής. Ένας κεντρικός άξονας μετάδοσης ήταν επίσης υποχρεωτικός, αντικαθιστώντας την κλασσική αλυσίδα.
Τα Opel είχαν αεροδυναμικό αμάξωμα που θύμιζε τορπίλη και συνέβαλε στην τελική ταχύτητα των 160 km/h. Όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή, οι εμπρός τροχοί ήταν χωρίς φρένα. Μόνον οι πίσω τροχοί είχαν ταμπούρα που ενεργοποιούνταν από το χειρόφρενο. Ένα ακόμα φρένο που λειτουργούσε από το δεξί πεντάλ ενεργοποιούσε το ευαίσθητο στις θερμοκρασίες ταμπούρο στον κεντρικό άξονα μετάδοσης. Το πεντάλ του γκαζιού ήταν στο κέντρο, και ο συμπλέκτης καλυμμένος με δέρμα στα αριστερά. Οι ταχύτητες του μη συγχρονισμένου τετρατάχυτου κιβωτίου άλλαζαν μέσω του εξωτερικού επιλογέα.
Και τα τρία αυτοκίνητα Opel από το 1914 παρατάσσονται για το φετινό εορτασμό των 100 χρόνων. Ένα ανήκει στην ιστορική συλλογή της Adam Opel AG και ένα ακόμα καταφτάνει από το Munsterland, όπου διαμένει ο ιδιοκτήτης του. Το μεγαλύτερο ταξίδι κάνει το τρίτο Opel, που θα οδηγήσει ο Carl Jörns, και έρχεται από την California. Όπως και πριν από εκατό χρόνια, το σημείο εκκίνησης / τερματισμού της διαδρομής που ελάχιστα έχει αλλάξει από τότε θα είναι το Brignais.
Μία ακόμα αξιόλογη συμμετοχή αναμένεται να γοητεύσει τα πλήθη: Η Opel Classic βγάζει στην πίστα το “Green Monster”. Αυτό επίσης χρονολογείται από το 1914, αλλά λόγω του τεράστιου κινητήρα των 12.3 L κρίθηκε ακατάλληλο για το Grand Prix de l’ACF. Σήμερα, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα επειδή το Grand Prix de Lyon 2014 δεν είναι αγώνας αλλά ένα σόου για ιστορικά αυτοκίνητα. Η εκδήλωση είναι ανοιχτή σε όλα τα σπορ και αγωνιστικά οχήματα που έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1956.