Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων είναι εδώ και πολλά χρόνια η πιο δημοφιλής, τόσο στην αγορά των καινούργιων, όσο και των μεταχειρισμένων, αφού τα περισσότερα μοντέλα προσφέρονται σε χαμηλές τιμές, είναι οικονομικά στην χρήση και κτήση και διαθέτουν αρκετά πλεονεκτήματα.
Ειδικά στα μεταχειρισμένα, ο υποψήφιος αγοραστής εκτός από την τιμή, την κατανάλωση, την ασφάλεια, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, χώρους κ.λπ., δίνει ιδιαίτερη σημασία και στην αξιοπιστία. Σύμφωνα με διάφορες έρευνες που γίνονται από μεγάλους οργανισμούς, τα ιαπωνικά αυτοκίνητα εμφανίζουν στην πλειοψηφία τους λιγότερες βλάβες, κάτι που αν μη τι άλλο αποτελεί ένα σημαντικό «ατού». Σε κάθε περίπτωση βέβαια μεγάλο ρόλο παίζει η χρήση που έχει γίνει στο αυτοκίνητο, γιατί όσο και αξιόπιστο είναι, αν οδηγείται άτσαλα και δεν γίνονται οι προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης, τότε οι βλάβες καραδοκούν.
Στο παρακάτω αφιέρωμα παρουσιάζουμε τέσσερα αξιόπιστα μικρά αυτοκίνητα μαζί με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, καθώς τα ποσοστά εμφάνισης βλαβών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Reliability Index:
Honda Jazz 1.4
Το Jazz συνδυάζει παραδοσιακά την ευελιξία με την αυξημένη πρακτικότητα και άνεση χώρων σε κόμπακτ διαστάσεις αμαξώματος. Χαρακτηριστικά που αφορούν και το προγενέστερο Jazz, στο εσωτερικό του οποίου θα φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ το χαμηλό κεντρικό τούνελ διευκολύνει περισσότερο. Για τις αποσκευές υπάρχουν 335 λτ. και αυξάνονται έως τα 883 λτ. (μέχρι το ύψος των παραθύρων) με την πολύ εύκολη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, το οποίο ανασηκώνεται κατά 90 μοίρες.
Στο δρόμο το μικρό Honda είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, άνετο και ευέλικτο στις αστικές μετακινήσεις, σταθερό και ασφαλές σε πιο μακρινές διαδρομές με υψηλότερες ταχύτητες. Επιπλέον ο κινητήρας των 1.4 λίτρων με την πολύ καλή ελαστικότητα και ευστροφία προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Honda Jazz 1.3 λτ. i-VTEC 102 PS 6MT
(+): Χώροι, απόδοση κινητήρα, πρακτικότητα, συναρμογή εσωτερικού, ορατότητα, ευκολία στην οδήγηση, εργονομία, μεγάλο άνοιγμα θυρών, κοντές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων.
(-): Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό, όχι τόσο καλή αμεσότητα τιμονιού
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 a/b, ηλ. παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, τιμόνι υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ράδιο CD και a/c.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.339 κ.εκ., Ισχύς: 99/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 127/4.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,4 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: γρ./χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Nissan Micra 1.2
Το τρίτης γενιάς Nissan Micra παραμένει ακόμα και σήμερα πολύ μοντέρνο και ξεχωριστό σχεδιαστικά τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Στο εσωτερικό του τα υλικά ικανοποιούν, όχι όμως στον ίδιο βαθμό και η συναρμολόγηση στο ταμπλό, ενώ η εργονομία είναι πολύ καλή. Σε επίπεδο χώρων εμφανίζει μικρό ωφέλιμο πλάτος, ωστόσο το συρόμενο πίσω κάθισμα εξασφαλίζει αρκετό αέρα για τα γόνατα και αυξομειώνει την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μεταξύ 237 – 371 λτ.
Στην οδήγηση το μικρό Nissan κερδίζει τις εντυπώσεις με τη φιλικότητα που προσφέρει στους χειρισμούς και την ευελιξία. Ο κινητήρας των 1.2 λτ. με τους 80 ίππους είναι «σπιρτόζικος» και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις, ωστόσο είναι θορυβώδης. Η οδική συμπεριφορά του είναι ευχάριστη σε κάθε διαδρομή και παρουσιάζεται ελεγχόμενο ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Nissan Micra 1.5 dCi
(+) Ευελιξία, επιδόσεις – απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά
(-) Χώροι πίσω επιβατών, θόρυβος κινητήρα, ατέλειες στην συναρμογή του ταμπλό
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 4 αερόσακοι, υποβοήθηση τιμονιού, 2 ηλ. παράθυρα, ηλ. καθρέφτες κεντρικό κλείδωμα, a/c και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.240 κ.εκ., Ισχύς: 80/5.200 ps/σ.α.λ., Ροπή: 110/3.600 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 5,9 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Suzuki Swift 1.3
Το παλαιότερο Swift ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα για το νεανικό του χαρακτήρα στην εξωτερική του σχεδίαση. Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι λιτή αλλά όχι αδιάφορη, ενώ σε αυτό έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών με κάποιες ατέλειες στη συναρμογή. Οι διαθέσιμοι χώροι των επιβατών του μικρού Suzuki δεν ανήκουν στα πλεονεκτήματά του, χαρακτηριστικό που αφορά περισσότερο στο μικρό πορτ μπαγκάζ των 213 λίτρων.
Στο δρόμο το Swift θα ικανοποιήσει με το παραπάνω τον οδηγό του χάρη στην σπορτίφ αίσθηση που προσφέρει μέσω της σφιχτής του ανάρτησης, του στιβαρού πλαισίου και του άμεσου τιμονιού. Παράλληλα, είναι πολύ ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση, χάρη και στις περιορισμένες εξωτερικές του διαστάσεις. Ο 1.300άρης κινητήρας με τους 92 ίππους είναι αρκετά «ζωηρός» και αποδίδει καλά μέχρι τις υψηλές στροφές (αλλά με αρκετό θόρυβο), ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μεν κοντές διαδρομές αλλά η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι μακριά με αποτέλεσμα να μετριάζονται οι επιδόσεις εν κινήσει.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 SHVS 90 PS
(+) Σπορτίφ σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα, αίσθηση τιμονιού
(-) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα εσωτερικού, θόρυβος κινητήρα
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 2 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα, ρυθμιζόμενο τιμόνι, air condition και ηχοσύστημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.328 κ.εκ., Ισχύς: 92/5.800 ps/σ.α.λ., Ροπή: 116/4.200 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,3 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Toyota Yaris 1.3
Ένα από τα πιο δημοφιλή μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι και το προγενέστερο Toyota Yaris, προσφέροντας ότι αναζητήσει κανείς από ένα μικρό αυτοκίνητο, όπως ευελιξία, οικονομία, πρακτικότητα και αξιοπιστία. Σχεδιαστικά παραμένει σύγχρονο με άφθονες καμπύλες τόσο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό με την ξεχωριστή αισθητική, τους πολλούς αποθηκευτικούς και την ικανοποιητική ποιότητα υλικών και φινιρίσματος. Το Yaris είναι ευρύχωρο, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα αυξάνει την πρακτικότητα και διαμορφώνει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από τα 272 έως τα 363 λίτρα.
Κατά την οδήγηση, το πρώτο στοιχείο που κάνει θετική εντύπωση είναι η ευελιξία και η φιλικότητα που προσφέρει στην πόλη. Το τιμόνι του «κόβει» αρκετά, αλλά από την άλλη πλευρά η αμεσότητά του δεν είναι η καλύτερη δυνατή, όπως και η αίσθηση σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μαλακή προς όφελος της άνεσης, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται τάσεις πλεύσεις σε υψηλές ταχύτητες που φτάνει εύκολα χάρη στο αποδοτικό αλλά και θορυβώδη στις υψηλές στροφές κινητήρα των 1.3 λίτρων.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris 1.5 λτ. και Hybrid
(+) Πρακτικότητα εσωτερικού, επιδόσεις, χώροι, κατανάλωση
(-) Οδηγική αίσθηση, υφή σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό
Βασικός εξοπλισμός: ABS, 2 αερόσακοι, υποβοηθούμενο και ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, ράδιο CD, ηλ. παράθυρα εμπρός και a/c.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 1.298 κ.εκ., Ισχύς: 87/6.000 ps/σ.α.λ., Ροπή: 121/4.200 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 11,5 δλ., Μεικτή κατανάλωση: 6,0 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Συχνότερες βλάβες | ||||
Μοντέλο | Jazz | Micra | Swift | Yaris |
Air condition | 0,00% | 2,44% | 0,00% | 1,23% |
Αναρτήσεις – άξονες | 50,00% | 35,37% | 44,44% | 30,86% |
Φρένα | 10,00% | 1,22% | 6,67% | 7,41% |
Σύστημα ψύξης | 0,00% | 2,44% | 2,22% | 20,99% |
Ηλεκτρικά | 30,00% | 32,93% | 8,89% | 19,75% |
Κινητήρας | 10,00% | 7,32% | 11,11% | 7,41% |
Τροφοδοσία καυσίμου | 0,00% | 3,66% | 2,22% | 2,47% |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 0,00% | 0,00% | 11,11% | 4,94% |
Σύστημα διεύθυνης | 0,00% | 14,63% | 6,67% | 2,47% |
Μετάδοση | 0,00% | 0,00% | 6,67% | 2,47% |
Δείκτης αξιοπiστίας (μ.ο. 100) | 12,00* | 34,00* | 71,00* | 32,00* |
*Πηγή: Reliability Index |
Διαβάστε ακόμα: Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με τιμή έως 10.000 ευρώ