Η Skoda βρίσκεται σε μια φάση ανάπτυξης, η οποία θα τη φέρει σε θέση ισχύος την επόμενη διετία μέσα στους κόλπους του VW Group, από τη στιγμή μάλιστα που θα ενταχθούν στη γκάμα της ολοκαίνουργια μοντέλα και μάλιστα σε κατηγορίες που δεν είχε η εταιρεία ποτέ εκπροσώπηση. Ιδίως το 2017, η εταιρεία ετοιμάζει μια μεγάλη προϊοντική επίθεση, λανσάροντας την ανανεωμένη Octavia, το νέο Kodiaq, αλλά και παρουσιάζοντας στα τέλη του έτους το νέο Yeti, ενώ το 2018 η επίθεση θα συνεχιστεί με την πρώτη Fabia SUV της ιστορίας. Μαζί και με μια μικρή ανανέωση του Rapid μέσα στη φετινή χρονιά, η Skoda θα αποκτήσει μια πλήρως φρεσκαρισμένη και ενισχυμένη γκάμα, που θα της επιτρέψει να διεκδικήσει πολλά περισσότερα στο πεδίο των πωλήσεων.
Ανανεωμένη Octavia στις αρχές του έτους
Η best-seller Skoda Octavia ανανεώνεται τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα της τωρινής γενιάς του μοντέλου, έχοντας αλλαγές κυρίως στη σχεδίασή της, όπου στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει με τα χαρακτηριστικά διπλά της φώτα εκατέρωθεν της γρίλιας της εταιρείας, αλλά και το νέο προφυλακτήρα. Ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φανάρια και ο προφυλακτήρας.
Στο εσωτερικό της ανανεωμένης Octavia νέα στοιχεία αποτελούν η μεγάλη οθόνη των 9,2 ιντσών του συστήματος infotainment και ο νέος πίνακας οργάνων. Στον εξοπλισμό προστέθηκε το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με τρέιλερ, εκσυγχρονισμένο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος και αναβαθμισμένο σύστημα αυτόνομης πέδησης και με αναγνώριση πεζού.
Διαβάστε ακόμα: Ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών για τη Skoda το 2016
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει πέντε βενζίνης TSI και τέσσερις πετρελαίου TDI, χωρητικότητας από 1.0 λτ. έως 2.0 λτ. και με ισχύ από 84 ίππους έως 184 ίππους. Όλα σχεδόν τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με 6 σχέσεων μηχανικό ή 7 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, ενώ με τετρακίνηση προσφέρονται οι κινητήρες 1.8 TSI και 2.0 TDI.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η ανανεωμένη Octavia RS, με 2λιτρο μοτέρ diesel 184 ίππων ή επίσης 2λιτρο βενζινοκινητήρα TSI με 230 άλογα και 0-100 χλμ./ώρα σε μόνο 6,5 δλ. Επίσης, στη γκάμα υπάρχει και η ανανεωμένη Octavia Scout με στάνταρ τετρακίνηση, πιο off road εμφάνιση και κινητήρες 1.8 TSI 180 PS, αλλά και 2.0 TDI με 150 και 180 ίππους.
Kodiaq τον Μάιο
Το μεγαλύτερο SUV της ιστορίας της θα λανσάρει η Skoda σε λίγο διάστημα, με το νέο Kodiaq να έχει αυξημένο μήκος 4.697 χλστ., πλάτος 1,88 μέτρων και ύψος 1.676 χλστ., πατώντας πάνω στην πλατφόρμα MQB του Ομίλου Volkswagen, που το βοηθά να μειώσει το συνολικό του βάρος παρά τις αυξημένες διαστάσεις.
Σχεδιαστικά, το νέο Kodiaq ακολουθεί τις νεότερες γραμμές των μοντέλων της εταιρείας, έχοντας μια επιβλητική εικόνα. Στο εσωτερικό, η όλη ατμόσφαιρα δείχνει πιο πολυτελής από ποτέ, ενώ οι χώροι είναι άνετοι ακόμη και για έως και 7 επιβάτες, με πορτ-μπαγκάζ 720 λίτρων στην 5θέσια διάταξη.
Διαβάστε ακόμα: Τα Top 10 νέα SUV του 2017!
Η γκάμα των κινητήρων του Kodiaq περιλαμβάνει μοτέρ βενζίνης 1.4 TSI με 125 και 150 ίππους, αλλά και 2.0 TSI με 180 ίππους και 320 Nm ροπής. Στο diesel, υπάρχει ο 2.0 TDI με 150 και 190 ίππους. Το αυτοκίνητο διατίθεται με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ υπάρχει 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο DSG με 6 και 7 σχέσεις.
Η Skoda θα προσφέρει το Kodiaq και σε έκδοση Scout, με στάνταρ τετρακίνηση, off road πινελιές στο αμάξωμα και ειδικό σύστημα Off Road Assist για κίνηση εκτός δρόμου. Επίσης, θα υπάρξει και το Kodiaq Sportsline, με πιο δυναμική εμφάνιση, σπορ πινελιές στο εσωτερικό (καθίσματα, τιμόνι, πίνακας οργάνων), τετρακίνηση και συνδυασμό με όλα τα μοτέρ εκτός του αρχικού των 125 ίππων.
Νέο Yeti στις αρχές του 2018
Στα τέλη της χρονιάς θα ξεκινήσει η παραγωγή της δεύτερης γενιάς του Skoda Yeti, ώστε από τις αρχές του 2018 να είναι διαθέσιμο στις αγορές, αντικαθιστώντας μετά από σχεδόν μια δεκαετία το πρώτης γενιάς Yeti (λανσαρίστηκε το 2009).
Το νέο Yeti θα μεγαλώσει σε διαστάσεις και θα φθάσει σε αυτές των SEAT Ateca και VW Tiguan, πατώντας πάνω στη νεότερη πλατφόρμα MQB του Ομίλου VW. Η σχεδίασή του με βάση τις πρώτες ηλεκτρονικά επεξεργασμένες εικόνες, θα έχει πολλά κοινά με αυτή του Kodiaq, σε ένα αμάξωμα με πιο αιχμηρές γραμμές, πιο έντονα νεύρα, στενόμακρα φωτιστικά σώματα και πλατιά μάσκα.
Διαβάστε ακόμα: Skoda: 19 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Πως και πότε ξεκίνησαν όλα;
Στους κινητήρες, το νέο Yeti θα έχει τον 1.000άρη TSI με 115 άλογα μαζί με τον 1.400άρη TSI με τους 150 ίππους, ενώ θα υπάρχουν και οι diesel 1.6 TDI (115 PS) και 2.0 TDI (150 και 190 ίπποι). Αργότερα θα προστεθεί και υβριδική έκδοση με το σύστημα κίνησης του Tiguan GTE, το οποίο συνδυάζει τον 1.400άρη TSI κινητήρα βενζίνης της VW με έναν ηλεκτροκινητήρα, έχοντας απόδοση 218 ίππων.
Η γκάμα των εκδόσεων του Yeti θα περιλαμβάνει επιλογές με κίνηση στους δύο τροχούς, αλλά και με κίνηση και στους τέσσερις, οι οποίες θα χρησιμοποιούν αυτόματο σύστημα τετρακίνησης. Στα κιβώτια, εκτός από το 6τάχυτο μηχανικό, θα είναι διαθέσιμο για μια ακόμη φορά και το αυτόματο, DSG διπλού συμπλέκτη του Ομίλου VW.
Polar (Fabia SUV) στα τέλη του 2018
Σχεδόν σε 2 χρόνια από σήμερα η Skoda θα παρουσιάσει ένα νέο μικρό SUV, το οποίο αναμένεται να ονομαστεί «Polar» και θα τοποθετηθεί στη γκάμα κάτω από το νέο Kodiaq και το νέο Yeti. Το νέο μοντέλο θα έχει πολλά κοινά με τη Fabia, ενώ τεχνικά θα βασιστεί πάνω στη νέα πλατφόρμα MQB A0, των επόμενων Skoda Fabia και VW Polo.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το εξωτερικό, το νέο μοντέλο θα έχει τις διαστάσεις ενός Nissan Juke και θα είναι μικρότερο από το Yeti, το οποίο όπως είπαμε και πριν, θα μεγαλώσει σε διαστάσεις στη νέα του γενιά, αγγίζοντας αυτές των SEAT Ateca και VW Tiguan.
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 λτ. MPI 75 hp
Σε ό,τι αφορά στο Polar, αυτό θα είναι σίγουρα προσθιοκίνητο, χωρίς όμως προς το παρόν να έχει επιβεβαιωθεί και τετρακίνητη έκδοσή του. Οι κινητήρες του θα είναι μοτέρ turboαπό 1.0 λίτρα (115 άλογα), συνεχίζοντας στα 1.4 λίτρα για την πλευρά της βενζίνης, αλλά και στα 1.6 λίτρα για αυτή του diesel.
Σε ό,τι αφορά τέλος στη σχεδίασή του, με βάση και τις ηλεκτρονικά επεξεργασμένες εικόνες που σας δείχνουμε, το Polar θα βασιστεί πάνω στο Kodiaq, με πιο μοντέρνα φώτα εμπρός-πίσω, αλλά και πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά, που θα τονίζουν τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του. Είναι δεδομένο ότι θα υπάρχουν κοινά στοιχεία και με την επόμενη Fabia.