Πριν από 40 χρόνια, τον Ιανουάριο του 1976 η Mercedes λανσάρισε την πολυτελή και με τεχνολογικές καινοτομίες W 123, η οποία παρουσιάστηκε στα Μ.Μ.Ε μεταξύ 22 και 28 Ιανουαρίου στην πίστα Paul Richard της Νότιας Γαλλίας. Αρχικά έκανε την εμφάνισή της η σεντάν, ένα χρόνο αργότερα προστέθηκε η Coupe και για πρώτη φορά η Estate. Συνολικά, μέχρι τον Ιανουάριο του 1986 που σταμάτησε η παραγωγή της, είχαν κατασκευαστεί σχεδόν 2,7 εκατομμύρια οχήματα.
Μέγιστη ασφάλεια, υποδειγματική άνεση και ευκολία συντήρησης ήταν οι βασικές αρχές των μηχανικών της Mercedes, για την E-Class της εποχής, η οποία παράλληλα ήταν από τα πιο κομψά μοντέλα της μάρκας. Οι σχεδιαστές είχαν σκεφτεί από τότε την ενσωμάτωση του αερόσακου, ο οποίος το 1982 προστέθηκε στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Η παθητική ασφάλεια ενισχύθηκε περαιτέρω από τον πιο ισχυρό κλωβό των επιβατών, τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και τις μπάρες στις πόρτες.
Μεταξύ των σύγχρονων τεχνικών προδιαγραφών ήταν τα διπλά ψαλίδια στην εμπρός ανάρτηση και η ευρεία γκάμα κινητήρων. Νέο μηχανικό σύνολο στην W 123 ήταν το 2.5 λτ. 6κύλινδρο M 123 στο μοντέλο 250, ισχύος 129 ίππων. Νέος ήταν ακόμα ο 5κύλινδρος Turbodiesel ΟΜ 617 στην έκδοση 300 D του 1981 με ισχύ 125 ίππων.
Η Mercedes είχε ξεκινήσει να κάνει έρευνες για εναλλακτικά καύσιμα από την W 123. Για παράδειγμα, το 1981 είχε παρουσιάσει την 200 με χρήση υγραερίου LPG και βενζίνης, ενώ το 1983 η 280 ΤΕ εφοδιαζόταν με σύστημα κίνησης υδρογόνου.
Μετά από 40 χρόνια, η Mercedes παρουσιάζει την ολοκαίνουργια E-Class, η οποία εντυπωσιάζει σε κάθε επίπεδο.